2020-12-13, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Flerfärgat linne då.
Det har vi väl inte sett några prover tas ifrån?
Inga bilder finns på detta linne?

Varför har man inte tagit något prov på linnet?

Det kan vara så som Avel föreslagit, att SD kommit till Lena utan att meddela sig, knackat på rutan. Vad vet vi vad som hände då? Sperma på kjolen...
(Jag såg en konversation mellan L samt S Det stod i stil med följande: S Tänker på dig. S Jag tar med en spade. Ses vid planket 23.30 Det handlade om att hjälpa henne fixa hennes cache. Vilket datum skrev detta?Där framgår det att de bestämt att ses vid planket.
Citera
2020-12-13, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag ställde frågan... varför borde de vara fredade tänker du?
I min värld är han ju frikänd från brott.Det är överklagat.De går inte på känsla.Det är satt till April.Är det april så är det.(Hoppas inte ett aprilskämt)
Citera
2020-12-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är det i Mars som förhandlingarna i HR inleds?
Nu måste man räta ut de frågetecken som kvarstår. Det får inte bli fel den här gången också med klantigheter.

Självklart måste det utredas ordentligt om det skulle kunna finnas en annan gärningsperson.

Samt att även de bästa it-forensikerna sätts in i fallet.

Särskilt om man ska överlista SD.

De har ju redan uteslutit andra GM. "Motorvägsmannen" var inte ens ute vid mordtidpunkten så det blir svårt att inkludera hen. GM skulle knappast gå fullt synlig på ett så speciellt ställe.
Han hade fullt upp med tvätt och rengöring under natten dessutom.
Eller vänta nu ... kanske SOA på hemväg från svärson eller dotter?
Citera
2020-12-13, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja det är det sannerligen.

Men nu vet vi åtminstone att det inte var polisen som slog ihjäl henne också...
Hur vet vi det??
Citera
2020-12-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
I min värld är han ju frikänd från brott.Det är överklagat.De går inte på känsla.Det är satt till April.Är det april så är det.(Hoppas inte ett aprilskämt)

Fredad från förhör är han ju inte. Utredningen fortgår.
Citera
2020-12-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
De har ju redan uteslutit andra GM. "Motorvägsmannen" var inte ens ute vid mordtidpunkten så det blir svårt att inkludera hen. GM skulle knappast gå fullt synlig på ett så speciellt ställe.
Hur vet vi vart MVM var vid mordet? Vi vet dock vart hen var när hen upptäcktes av chauffören.Det visar inte vart hen var tidigare.Tänk på att de som begår brott tänker fräckt i många fall.
Citera
2020-12-13, 09:40
Medlem
Citat:
Hur vet vi vart MVM var vid mordet? Vi vet dock vart hen var när hen upptäcktes av chauffören.Det visar inte vart hen var tidigare.Tänk på att de som begår brott tänker fräckt i många fall.

Då hade han varit ute och lunkat länge.
Det är tydligen inte ovanligt att folk går där längs vägslänten.
Citera
2020-12-13, 09:42
Medlem
Citat:
Hur kan det komma sig att L mottog slag på vänster sida men det blev höger sida av kläderna som hade mkt blod?Satt hon dubbelvikt framstupa?lutad snett åt höger?..Eller låg hon ner på höger sida?..

Här kommer förklaringen gällande LW:s kjol beträffande den högra och den vänstra sidan.

1 ) Sett ifrån LW:s egna sidor då hon bar den ljus-bruna och beige kjolen på sig.

LW:s egna sidor.
Den högra sidan ➡👗⬅ Den vänstra sidan.

2 ) Sett ifrån polisen:s och undersökaren på NFC:s sidor då LW:s kjol låg på ett bord med kjolens framsida upp.

Polisen:s och undersökaren:s sidor.
Den vänstra sidan ➡👗⬅ Den högra sidan.

Plagget, det vill säga LW:s kjol blev beskriven som den då var liggandes [placerad] på ett bord med kjolens framsida upp.
Citera
2020-12-13, 09:42
Medlem
Citat:
Hur vet vi det??

Då hade det inte behövts minst 17 slag.
Citera
2020-12-13, 09:44
Medlem
Citat:

Var det SOA på väg hem så gick han åt fel håll om han var på hemväg. Var han på plats så hade han nog inte gått hem till Lundby.

Håller med Dig vad gäller "motorvägshen", knappast en plats som GM uppehåller sig. Hade farbror blå kommit hade han blivit stoppad per omgående.
Citera
2020-12-13, 09:45
Medlem
Citat:
Eller en Motorvägskvinna??
Citera
2020-12-13, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Var det SOA på väg hem så gick han åt fel håll om han var på hemväg. Var han på plats så hade han nog inte gått hem till Lundby.

Håller med Dig vad gäller "motorvägshen", knappast en plats som GM uppehåller sig. Hade farbror blå kommit hade han blivit stoppad per omgående.

Tänkte mig att SOA i så fall hade haft sin bil stående på annat ställe för att inte "skylta". Nja, enbart en bild jag såg framför mig. Tror att hen vid vägen är ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in