2020-12-13, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
På allvar: om man granskade alla signaturer och maskiner och kom fram till att inget fel som påverkade valutgången hade begåtts, tror du verkligen att Trump skulle ge med sig då? Eller att han skulle dra en vända till och hävda att signaturerna var fejkade, att Dominion-granskningen hade skötts av korrupta personer etc.? Jag vet vad jag tror...

Menar du att de ska låta bli att utreda fuskanklagelserna för att du tror att Trump skulle bli tjurig om de visar sig vara grundlösa? Intressant inställning. Tycker du även att vi inte borde utreda andra brott för att målsägande kan bli grinig om den förlorar? Ska hela rättsapparaten läggas ner? Eller ska man bara låta bli utredningar där det finns risk att vänstern exponeras?
2020-12-13, 08:29
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag hajar att det är röstrapporteringen och inte räkningen (fast räkningen pågick också samtidigt, man började rapportera innan räkningen var klar - som ju är brukligt). Det jag försöker förstå är:

1. Vad beror det på att man drar bort röster i så stora antal från kandidaterna ibland?
2. Är det vanligt att man gör det vid val (röstrapportering)?

1. Käringen som knappar in på CNN har väl knappat fel. Alt käringen på Edison har kanske knappat in fel. På videon visar dom att det går till 5 olika tv-kanaler från Edison. Men dom visar inte hur det såg ut på de andra kanalerna. Det gör ju att jag anar att felet enbart fanns hos CNN.

2. När jag handlar på ICA har det aldrig hänt att jag betalar fel pris, eller var det tvärtom.
Alltså, det blir ofta fel i kassan.

Mike Pence
2020-12-13, 08:30
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
1. Oftast att man korrigerar felaktigheter.

Jo, jag tänkte det också. Jag tycker dock det är konstigt att det hoppar ~300.000 röster upp och ner. Det indikerar för mig att det kan uppstå rätt mycket fel. Hur vet man att den slutgiltiga siffran är rätt om det sker så mycket fel!? Vad finns det för process för att garantera det?

Citat:
Alternativt kan det vara konstigheter i Edison's process. Det finns inget centraliserat rapporteringsystem utan Edison har massa anställda som försöker luska fram siffror från diverse källor. Vissa ställen rapporterar siffror någonstans på internet på ett eller flera ställen, vissa ställen har de folk ute vid rösträkningscentralerna som försöker ta redo på siffror och ibland kanske de ringer runt och frågar och letar.

Jag trodde att Edison rapporterade siffror från rösträkningen!? Det måste väl finnas något officiellt rapporteringssystem för att samla ihop allt centralt. Eller finns det inte det?

Citat:
2. Ja, det händer hela tiden. Det får bara inte så mycket uppmärksamhet eftersom det oftast inte finns massa konspirationsteorier som försöker hitta på anledningar till att det förekommit fusk.

Tack - det vore kul att hitta en video på det från säg 2016 eller 2012 - det skulle liksom slå hål på hela grejen.
2020-12-13, 08:34
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Menar du att de ska låta bli att utreda fuskanklagelserna för att du tror att Trump skulle bli tjurig om de visar sig vara grundlösa? Intressant inställning. Tycker du även att vi inte borde utreda andra brott för att målsägande kan bli grinig om den förlorar? Ska hela rättsapparaten läggas ner? Eller ska man bara låta bli utredningar där det finns risk att vänstern exponeras?

Nej, valfusk ska utredas om det anmäls. Precis som andra brott. Om jag ser en stöld så gäller det att lägga ut videon på Youtube. Och sen får man hoppas att polisen ser den.

Mike Pence
2020-12-13, 08:37
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Tack - det vore kul att hitta en video på det från säg 2016 eller 2012 - det skulle liksom slå hål på hela grejen.

I videon visas ju att Edison skickar till andra Tv-kanaler, det är bara att söka på deras sändning.

Mike Pence
2020-12-13, 08:40
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Tack, men det här är bara gissningar - vi kan lika gärna lägga till "valfusk" som en gissning då. Jag är inte intresserad av gissningar. Vet du om det sett likadant ut i andra val?

Jag såg när det hände live vid flertal tillfällen. Och det kommenterades live i rutan och ursäktades för. Du har rätt i att ”valfusk” kunde läggas till som gissning, även om jag skulle kalla det önsketänkande istället.

De valvakor jag följt i USA sedan 90-talet har varit ungefär samma, med rapportering som kommer in och ändras/korrigeras under vakan. Ibland p.g.a fel i sammanställning i studion. Och ibland för att röstbatchar dubbelrapporteras och sedan korrigeras vid regelbundna och schemalagda efterkontroller (kontroller som är en del i processen). Detta är normalt och inte bevis för fusk.
2020-12-13, 08:41
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag såg när det hände live vid flertal tillfällen. Och det kommenterades live i rutan och ursäktades för. Du har rätt i att ”valfusk” kunde läggas till som gissning, även om jag skulle kalla det önsketänkande istället.

De valvakor jag följt i USA sedan 90-talet har varit ungefär samma, med rapportering som kommer in och ändras/korrigeras under vakan. Ibland p.g.a fel i sammanställning i studion. Och ibland för att röstbatchar dubbelrapporteras och sedan korrigeras vid regelbundna och schemalagda efterkontroller (kontroller som är en del i processen). Detta är normalt och inte bevis för fusk.

Tack! Att du följt det så länge och sett samma är intressant. Borde inte någon relativt enkelt kunna slänga ihop en "debunk"-video där man visar att detsamma skett tidigare val?
2020-12-13, 08:46
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Tack! Att du följt det så länge och sett samma är intressant. Borde inte någon relativt enkelt kunna slänga ihop en "debunk"-video där man visar att detsamma skett tidigare val?

Borde säkert gå att göra. Om någon orkar göra det.
2020-12-13, 08:48
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:

Det går ju att göra med alla "bevis" som presenterats hittills. Det hindrar däremot inte att "bevisen" visas igen och igen och igen och...

Det enda som verkar lugnande är i domstolen. Där visas inget, Rudy är lite försiktigare framför domaren, konstigt.

Mike Pence
2020-12-13, 08:56
Medlem
Stig-Britts avatar
Texas Election Lawsuit DISMISSED - Lawyer Explains - Viva Frei Vlawg
https://youtu.be/TXgz0rjt7-g
2020-12-13, 09:09
Medlem
DonaldTrummps avatar
Det som jag som lekman fortfarande inte förstår är varför inte någon som säger sig tro på fusk visar något som ser ut som bevis på fusk. Om Sidney Powell tror att det fuskats varför lägger hon upp en video med en fråga; "Ser inte detta konstigt ut?" Nej Sidney detta ser inte konstigt ut. Hon försöker alltså lura någon. Vem försöker hon lura? Och varför?

Mike Pence
2020-12-13, 09:09
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vote_counting

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in