Citat:
Ursprungligen postat av
Emma18
1. Oftast att man korrigerar felaktigheter.
Jo, jag tänkte det också. Jag tycker dock det är konstigt att det hoppar ~300.000 röster upp och ner. Det indikerar för mig att det kan uppstå rätt mycket fel. Hur vet man att den slutgiltiga siffran är rätt om det sker så mycket fel!? Vad finns det för process för att garantera det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Emma18
Alternativt kan det vara konstigheter i Edison's process. Det finns inget centraliserat rapporteringsystem utan Edison har massa anställda som försöker luska fram siffror från diverse källor. Vissa ställen rapporterar siffror någonstans på internet på ett eller flera ställen, vissa ställen har de folk ute vid rösträkningscentralerna som försöker ta redo på siffror och ibland kanske de ringer runt och frågar och letar.
Jag trodde att Edison rapporterade siffror från rösträkningen!? Det måste väl finnas något officiellt rapporteringssystem för att samla ihop allt centralt. Eller finns det inte det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Emma18
2. Ja, det händer hela tiden. Det får bara inte så mycket uppmärksamhet eftersom det oftast inte finns massa konspirationsteorier som försöker hitta på anledningar till att det förekommit fusk.
Tack - det vore kul att hitta en video på det från säg 2016 eller 2012 - det skulle liksom slå hål på hela grejen.