"Uppdatering Valet"
Som jag förstår status just nu:
-Trump Legal Team, arbetar nu med advokater i andra stater, för att "bryta upp" Texas-stämningen i flera delar.
-För att uppfylla "standing" kan planen vara att lämna in ärenden till enskilda federala domstolar (man har redan aktiva ärenden i ett par stater).
-Håller det även för mycket sannolikt att President Donald J Trump kommer lämna in en egen stämning, eftersom han är den "skadade" parten här.
-Glöm inte att Domare Thomas och Alito ville höra fallet. Genom att dela upp detta kan detta komma att förenkla, i vartfall vad Team Trump sannolikt hoppas på.
-Övrigt: Något verkar vara på gång i
Wisconsin. Jag förväntar mig att den nuvarande situationen där man försöker mörka fusket kan komma "spricka". Därefter kan State Legislature eller en domstol flippa staten. Wisconsin känns nu kanske som den stat som är närmast att spricka. Som tidigare nämnts vi behöver EN stat, därefter faller alla..
-I Arizona kan Guvernör Ducey komma att återkallas sitt Guvernörsskap. I Arizona är det möjligt för vilken väljare som helst att starta en namninsamling för detta. En är redan aktiv.. Detta kan göra "We the people" till domare och bödel för den korrupte Ducey (R). Notera bara trycket av att detta kan hända kan ge Ducey rätt gaffel i baken
https://www.accountablearizona.org/
-På tal om att återkalla saker, I Georgia har en representant i GA krävt att återkalla SOS Raffenspergers ämbete.. även här kan det komma större tryck i veckan som kommer. För de som följt Hearings i Georgia lär det finnas få som betvivlar fusket i delstaten, många representanter vill agera. Att "sparka" Raffensperger genom att återkalla hans ämbete kan vara en sådan väg. Återstår att se hur de kan göra detta, mer info lär följa..
Lågoddsaren: Trump kommer ordna med en särskild åklagare direkt efter den 18:e December för att utreda valet. Detta då vi inte sett skymten av Barr och DOJ, FBI, samt att Trump nu officiellt även givit Barr en känga.