Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Angreppet började redan för mycket längesedan, och de som angrep var andra republikaner.
Inse att Eisenhowers valplattform inte hade accepterats av nazisterna bland republikanerna idag.
1. Provide federal assitance to low-income communities.
2. Protect social security.
3. Provide asylum for refugees.
4. Extend minimum wage.
5. Improve unemployment benefit system so it covers more people.
6. Strengthen labor laws so workers can easily join a union.
7. Assure equal pay for equal work regardless of sex.
Trump står där som en annan Saruman; en misslyckad ondskans marionett.
Det amerikanska folk du värnar om är en orchhop som slår på trummor, dyrkar Sauron och Morgoth, och hatar alla som har en skiftning i kulören.
Förtroendet är för lågt, för du kommer bara vara nöjd när Trump är krönt. Då kommer du säga, nu är det högt förtroende.
Ni är så lätta att genomskåda.
Och har du inte förstått det här själv ens. då får du fråga vem som har lurat dig.
Jag har inget med Trump att göra. Jag pratar om Amerikansk politik. Jag är inte Amerikan.
'Vi' är alla de som står vid sidan om och kollar vad som händer.
Men jag antar du menar en allmän generell bild för diverse Republikaner. Jag tror inte de bryr sig om Trump heller. De vill bara att deras egen livssituation blir bättre. Då de trodde att något hade förändrats till det bättre med en Republikans marionett som hette Trump, så röstade de på denne.
Nästa marionett blir förmodligen exakt samma sak med, oavsett sida.
Detta är varför politisering och polarisering är en felaktig strategi för att vinna makt.
Den rätta strategin är betydligt enklare: Gör snälla saker för majoriteten av människor i världen, lura inte folk på deras skattepengar via tariffer mellan länder och starta inga krig.
Det enda som driver politiken idag är girighet och olika sätt att lura folket på sina pengar. Därför är förtroendet så lågt och därför är politiken satt i moralisk konkurs.
Det är därför det med största sannolikhet skett enormt mycket olika typer av valfusk och det är med avsikt gjort så att eventuella utredningar skall ta så lång tid att det inte blir någon förändring inom rimlig tid.
Faran med detta är, oavsett vilken sida som vinner, att en folkfientlig global organisation kan få makten och behålla den på obestämbar tid genom att använda denna bevisat vattentäta metod.