2020-12-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Själv köpte jag en Pi 4 för några hundringar. Installerade PiHole och konfigurerade ett Mullvad wireguardkonto som klient på den, kopplade in den som en enhet i nätverket på en switch.
Nu behöver jag bara gå in i nätverksinställningar på varje enhet som jag vill köra vpn på och ange Pi:en som gateway. Inklusive boxar, pc, tv eller vad jag vill
Funkar klockrent, Pi4 som bara kör vpn har nog med power att köra max hastighet (250 mbps) på min fiberlina. Vpn-klient på Z8 var ingen succé, boxens hårdvara klarade inte att köra mer än ca 25-35 mbps.
Det är klart, man ska väl vara lite tekniskt kunnig for att få igång det, men det finns ju info på nätet..

Ditt hemmabygge i all ara men 25-35 mbps racker gott for live kanaler i FHD och VOD i 4K. Sitter själv pa 30mbps ner och har sallan problem.
2020-12-12, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
Ditt hemmabygge i all ara men 25-35 mbps racker gott for live kanaler i FHD och VOD i 4K. Sitter själv pa 30mbps ner och har sallan problem.

Z8 klarar mer än det han skrev.
Många som kör VPN på Z8an som nästan maxar sin hastigt.
2020-12-12, 12:52
Medlem
Harry_s avatar
är det värt att betala 249:- för TiviMate Companion appen?
2020-12-12, 13:21
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_

Jag tycker det. Men jag betalade 50 spänn eller nåt för ett år, för 5 enheter. Då man inte vet hur länge iptv på detta sätt kommer få existera.
2020-12-12, 14:26
Medlem
Citat:

Tivimate i sig är den bästa appen för Android-tv.
Sen är det ju upp till dig om du värdesätter appens finesser

Vad har du kört med innan?
2020-12-12, 14:43
Avstängd
Vad är egentligen fördelen att logga in på Portalen URL istället för att köra m3u8 länk.
2020-12-12, 14:51
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Tivimate i sig är den bästa appen för Android-tv.
Sen är det ju upp till dig om du värdesätter appens finesser

Vad har du kört med innan?

kör idag med TVIP605 men köpte Sony Android TV så jag funderar på att köra med app och flytta TVIP605 till annat rum
2020-12-12, 14:53
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Vad är egentligen fördelen att logga in på Portalen URL istället för att köra m3u8 länk.

nackdelen med portal är att den är låst till en box genom MAC-adress
2020-12-12, 15:10
Medlem
Citat:
kör idag med TVIP605 men köpte Sony Android TV så jag funderar på att köra med app och flytta TVIP605 till annat rum

Tror du kommer bli nöjd med Tivimate. 👍🏻
Ingen större kostnad för att få en så bra app plus att du kan flytta din box till ett annat rum.
2020-12-12, 16:30
Medlem
Jag skulle vilja fråga hur många som har några specifika kanaler hos sina operatörer. Vill alltså inte veta vilka operatörer, ha några tips om operatörer eller någon kontakt med någon. Utan det handlar bara om hur vanliga de kanalerna är. Har nämligen märkt att utbudet på svenska kanaler skiljer sig friskt mellan operatörerna, så då vorde det intressant att se hur många som har de specifika kanalerna i sitt utbud.
Vore det att bryta mot reglerna?
2020-12-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Jag skulle vilja fråga hur många som har några specifika kanaler hos sina operatörer. Vill alltså inte veta vilka operatörer, ha några tips om operatörer eller någon kontakt med någon. Utan det handlar bara om hur vanliga de kanalerna är. Har nämligen märkt att utbudet på svenska kanaler skiljer sig friskt mellan operatörerna, så då vorde det intressant att se hur många som har de specifika kanalerna i sitt utbud.

Vad är specifika kanaler för dig?

Några särskilda kanaler du vill ha som du inte haft i ditt utbud nu?
Senast redigerad av instagam 2020-12-12 kl. 16:48.
2020-12-12, 16:35
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Den jag kör med har usla kanaler mellan Tv1 till 12:an (laggar som fan), men jag har den i första hand för alla sportkanaler och dom fungerar utmärkt.
Har väl alla svenska sportkanaler som finns i det svenska utbudet: CMore, Viasat, DPlay, Sportkanalen etc, etc.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in