2020-12-12, 12:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Har någon gjort orosanmälan på hans familj?
Vad händer efter en sådan?
Blir det inte så att han snackar sig ur det och agerar som han gör på facebook dvs utnämner sig själv till det enda offret i hela härvan?

Det rör egentligen inte så mycket en specifik orosanmälan, även om en sådan finns.

Jag tror det blir ganska svårt för honom att slingra sig runt detta, då Kriminalvården ju kallat honom på samtal tidigare, men att han trots det verkar fortsatt mörka/skydda och behålla intimiteten med denna riskomsusade pedofil.

Det är ju en detaljerad och allvarlig riskbedömning Kriminalvården gjort, vilket FF tagit del av men ändå fortsatt.
Socialtjänsten lär med all tyngd och tydlighet vilja ställa FF mot väggen med detta, och detta rör noll kring hans politiska uppdrag eller förekomst i offentliga sammanhang, utan enbart hans omdöme som förälder.

EDIT.
Jag håller inte för osannolikt att man kan komma att bedöma FF´s privata leverne/hobbys som skadligt för ett barn.
Ingen bra miljö för ett barn att växa upp i. Jag skulle tro att man finner ett alltför stort risktagande hos honom som förälder.
Jag hoppas verkligen han kommer förlora omvårdnaden i framtiden. Han har iom detta visat att han ej är lämplig som förälder, tycker jag.
Senast redigerad av rotesau 2020-12-12 kl. 12:05.
Citera
2020-12-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det rör egentligen inte så mycket en specifik orosanmälan, även om en sådan finns.

Jag tror det blir ganska svårt för honom att slingra sig runt detta, då Kriminalvården ju kallat honom på samtal tidigare, men att han trots det verkar fortsatt mörka/skydda och behålla intimiteten med denna riskomsusade pedofil.

Det är ju en detaljerad och allvarlig riskbedömning Kriminalvården gjort, vilket FF tagit del av men ändå fortsatt.
Socialtjänsten lär med all tyngd och tydlighet vilja ställa FF mot väggen med detta, och detta rör noll kring hans politiska uppdrag eller förekomst i offentliga sammanhang, utan enbart hans omdöme som förälder.

EDIT.
Jag håller inte för osannolikt att man kan komma att bedöma FF´s privata leverne/hobbys som skadligt för ett barn.
Ingen bra miljö för ett barn att växa upp i. Jag skulle tro att man finner ett alltför stort risktagande hos honom som förälder.
Jag hoppas verkligen han kommer förlora omvårdnaden i framtiden. Han har iom detta visat att han ej är lämplig som förälder, tycker jag.

Ja visst har han det. Umgås man med pedofiler och har sex med pedofiler är man ju helt olämplig som förälder åtminstone i vanliga människors ögon. Men det går säkert att hitta någon psykolog på bup som tycker annorlunda.
Citera
2020-12-12, 12:09
Medlem
spoilers avatar
Kanske finns ett jobb för honom i Skogome?

"Fängelset i Skogome ska bli dubbelt så stor. Sveriges största anstalt för sexualbrottslingar får 166 nya platser.

/.../

Även arbetsstyrkan på fängelset ska bli dubbelt så stor som i dagsläget.

– Det blir 150 nya arbetstillfällen i Göteborg. Vi kommer bland annat att behöva fler kriminalvårdare, sjuksköterskor, fastighetsskötare och psykologer, säger Fredrik Lundberg."

https://www.goteborgdirekt.se/nyheter/fangelse-for-sexualbrottslingar-byggs-ut/reptlk!vM3o8WpecNKjsK4zmfUEHQ/
Citera
2020-12-12, 12:10
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Paolo Roberto knullar en lyxhora, blir lynchad

Detta händer, INGET HÄNDER

Asså vad är det med etablissemanget? Kan det vara nepotism? Håller dom varandra om ryggen?

Och indolenta svensken köper allt.

Tänk även på att Paolo som 2;a generations invandrare aldrig får kritiseras.
Federley som Svensk får alltid kritiseras, men som bög?

Likväl var det Paolo som trots att han betalt och gjort rätt för sig fick stå där med hundhuvudet.

Bögkortet är starkt i Sverige.
Citera
2020-12-12, 12:14
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja visst har han det. Umgås man med pedofiler och har sex med pedofiler är man ju helt olämplig som förälder åtminstone i vanliga människors ögon. Men det går säkert att hitta någon psykolog på bup som tycker annorlunda.

Nu är det ju inte bup som utreder detta. Det är Soc.
Citera
2020-12-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Samtidigt måste mam acceptera att fakta kanske går emot ens politiska övertygelser. Annars är man ju lika orimlig som Trump-folket, som ju ofta tenderar att sakna verklighetsförankring.

Skulle du inte ens acceptera om en studie kom fram till 0,01% överrepresentation?

Ditt problem är ju idenritetspolitiken, man måste kunna prata om verkligheten, att homosexuella skulle kunna vara överrepresenterade bland pedofiler. De homosexuella (i egenskap av människor) vi förkastar är ju pedofilerna, inte andra. Om man nu inte är nazist, homofob etc.

Förklaringen att homofober skulle pressa homosexuella att bli pedofiler verkar befängd.
Det sista du skrev håller jag inte med om, människor som är extremt utsatta sedan barnaåren, sedan tonåren, ihop med att dom råkar vara i grund och botten hänsynslösa och psykopatiska av sig, dom människorna blir rena krutdurkarna....det kvittar vilken läggning dom har. Snälla barn som mobbas och misshandlas ger sig oftast på sig själva..psykopatiska barn som mobbas och misshandlas ger sig ofta på helt oskyldiga och svaga, för sorgligt!
Citera
2020-12-12, 12:15
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Nej det är jag inte, men har tyckt han varit en av dom bästa C-politikerna, jag tycker det är för jävligt om han rykt i onödan, att du som nazist inte håller med är ju förståeligt.
Kan du specificera vad han har gjort som är bra? Något exempel har du säkert! Det känns som att du är mycket insatt i politik.
Citera
2020-12-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Kan du specificera vad han har gjort som är bra? Något exempel har du säkert! Det känns som att du är mycket insatt i politik.
Det har med djurskyddet att göra.
Citera
2020-12-12, 12:32
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Tycker du djurskydd trumfar barnskydd?
Citera
2020-12-12, 12:39
Medlem
Citat:

Ville han inte avkriminalisera tidelag? Det låter inte som något bra djurskydd.
Citera
2020-12-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Lite intressant är det ändå. År 2020, detta historiska år, har ju lämnat mycket att reflektera kring och nu kan vi även lägga till "normalisering av pedofili" som ett kapitel i historieböckerna. För man kan inte tolka det på något annat sätt när så många svenskar, utöver politikerna, fortfarande försvarar att en svensk toppolitiker umgås med flera pedofiler och ingår samboförhållande med ett pedofiläckel som begått något av de grövsta och avskyvärda brott man förmår att läsa om. Jag trodde i min enfald att när även massmedia började blotta sanningen, visserligen med försiktighet, att även dumsvennen skulle vakna och reagera när det trots allt handlar om ett sådant laddat ämne som pedofili och barnvåldtäkt. Nu lär ju åtminstone de flesta reagera väldigt starkt på det som framkommit, men fortfarande är det tillräckligt många som inte gör det för att varningsklockorna ska ringa.

Det har alltid varit självklart att det är noll tolerans mot pedofiler och att det är oacceptabelt oavsett vem som befattar sig med pedofili eller rör sig i kretsar där det finns en acceptans och romantisering av den sortens böjelser. Men så är det inte längre, inte ens när människan har egna barn.

Skulle någon etablerad politiker på högerkanten (eller kanske rent av oavsett) befatta sig med NMR eller

nynazistiska organisationer så skulle det med all rätt anses grund för omedelbar uteslutning, omfattande mediadrev och starka protester från det svenska folket, och då är inte det heller "olagligt" egentligen (för det är ju det som friar Fredrik från synd, tydligen). Det räcker att det skadar partiets förtroende och att det inte synkar med partiets och väljarnas sammantagna värderingar. Så vad säger det om Centerpartiet och deras trogna väljare? Jämför även med det hypotetiska scenariot när Ebba BT "blir kär" och flyttar ihop med en dömd nazist villkorligt frigiven för mord. Det finns inte i detta universum att det skulle kunna bortförklaras eller förmildras, oavsett vilken laglig rätt hon har att leva med vem hon vill. Faktum är att fiffel med skattepengar oftast gör alla svenskar ursinniga, men jag antar att man är lite mer flexibel vad gäller pedofili och barnvåldtäkter?

Det brott som Jonas, pedofilsambon, begått är bland de grövsta brott man kan begå. Det är att likställa med mord, om inte ännu värre. Det är så vidrigt, hemskt och oförlåtligt att människan aldrig ens ska släppas ut från fängelset från första början. Där ska han egentligen sitta resten av sitt patetiska liv. Pedofilens och Fredriks rätt att knulla på lustgården i Björbo må ha stöd i lagboken, men den har inget som helst stöd enligt god moral och normalt vett. För någon som kan ha en kärleksromans med en sådan människa har själv inget som helst moraliskt samvete med vetskapen om vad personen i fråga gjort mot andras barn.

Att då se naiva, godhetsknarkande svenskar, journalister och politiker gå i försvar för FF, som förutom Björbopedofilen även kan kopplas till andra dömda pedofiler, är inget annat än en förbannad skam och i synnerhet en nonchalant och svekfull jävla spottloska rakt i ansiktet på alla de barn som drabbas av pedofilkräk likt Federleys nära bekanta - men i det också ett uppvaknade för varje normal människa att något står väldigt illa till med det svenska samhället och synen på vad som är rätt och fel.

För Sverige har precis bekräftat att pedofili är OK så länge man har rätt värdegrund. Detta vet vi dels för att Jonas enligt etablissemanget inte förtjänar mer "lidande" och förföljelse då han trots allt "avtjänat sitt straff" (vilket han faktiskt inte ens har då han är villkorligt frigiven) och dels för att Fredrik inte handgripligen våldtagit ett barn, och därför är det OK för honom att umgås med pedofiler så länge han själv inte våldtar någon. För det är ju i sak det man säger. "Det är ju trots allt inte Fredrik som har begått något brott", eller hur lyder orden?

Och endast för att detta kom fram (inte annars) behöver nu Fredrik bli omplåstrad, ladda batterierna och få sina behövliga styrkekramar från alla goda människor, som trots att de anser sig goda inte ägnar en enda tanke på pedofilernas offer. Om inte det var illa nog har det framförhandlade avskedet förstås inte varit helt gratis, vem vågar gissa hur mycket pengar han får nu? Min gissning är att när allt är sagt och gjort så är Fredrik Federley ganska nöjd ändå, även om "såren behöver läka" efter stormen.

Klockren observation, på tillvänjningsprocessen i samhället som uppenbarligen sker, i detta ärende synliggörs den faktiskt tydligt. De diskuterar inte ens barnens perspektiv, deras situation nonchaleras och istället ska FF tröstas för att han inte får älska vem han vill.
Citera
2020-12-12, 12:48
Medlem
[quote=MrStreamer|73925179]Homofili och dekadent leverne med tänjda gränser, perversioner, TOTALT förfall.
En vandring från att gilla sitt eget kön som landar i samröre med pedofiler och en fascination för människor som behandlar barn så illa att de skadas för livet. Varför sitter inte Fredrik inlåst på en mer eller mindre sluten psykiatrisk avdelning?

Annie Lööf borde gråta av förfäran och chock i direktsändning. Istället så lallar den jävla subban vidare och låter sig glatt intervjuas i politiska frågor. Vad är det för grotesk och vidrig kvinna?

Varför vänder inte journalister på varenda sten runt Fredrik? Intervjuer med alla han träffat, både i Sverige och utomlands. Varför frågar de inte ut andra centerpartister hur de ser på FF och Annies oberördhet i detta?

Ni bara bekräftar ju vilka nära band ni har till makthavare och utvalda partier när er huvuduppgift istället borde vara att granska och ställa dem mot väggen.

Och varför fullständigt kokar det inte inom partiet efter detta?[/QUOTE

Insiktsfullt och empatiskt inlägg. Den liberala tidsandan och ultramoderna hycklarna vill radera ut rätt och fel, till fördel för rätten till att leva ut grava perversioner, på dem som inte kan försvara sig. FF, såväl som Lööf, är inhumana rovdjur. Dessa strävanden stavas i deras vokabulär: mänskliga rättigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in