2020-12-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Umm... Coates har väl inte varit DNI på rätt länge nu? Det är John Ratcliffe som huserar där numera.

Intressant med Coates, förrestren är att han efterträtt f.d. vicepresidenten Dan Quayle två gånger. En gång som kongressman och andra gången som senator!

Det stämmer, blev byte i maj 2020. Det är en del som bytt plats under de senaste åren.
2020-12-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
Ja, vet team Trump med säkerhet att valfusket är så utbrett som man hävdar, samtidigt som Domstolar visar sig vara korrupta så är militären ett utomordentligt alternativ. Jag påstår inte att jag vet nånting, det vet inte ni andra heller.

Trump, Flynn och Powell mfl har vetat sedan länge att ett utbrett valfusk bedrivits. De vill ta allt i turordning. Först den juridiska vägen. Sedan martial law. Det är min åsikt.

Började redan när Esper sparkades efter valet.
2020-12-12, 10:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
"Fraud cases" i domstol?

Jag kan inte tänka mig annat än att det i USA är brottsligt att begå avsiktligt valfusk.
Och; då måste det väl rimligen nu efter valet uppstå ett flertal domstolsfall med "riktiga" vittnesförhör där sådana fall behandlas.

Hur går detta till?
I Sverige tror jag det ser ut så här:Polisanmälan->åklagare-> domstol
Men kanske annorlunda i USA?, undrar

/T

Domstolarna tar inte upp fallen för det finns inte ens något som de svarande behöver bevisa eller förklara med annat än resonemang. Domaren i Pennsylvania bläddrade förstrött igenom en anmälan och frågade Rudys gäng, kan ni tala om för mig varför det här inte bara är rykten och hörsägen?

Sedan har vi en del fall då, som nu senast, att Texas inte lyckas etablera någon talerätt.

Citat:
The State of Texas’s motion for leave to file a bill of complaint is denied for lack of standing under Article III of the Constitution. Texas has not demonstrated a judicially cognizable interest in the manner in which another State conducts its elections. All other pending motions are dismissed as moot.

De var i verkligheten mycket långt ifrån att fallet ens skulle tas upp.
2020-12-12, 11:05
Medlem
Starbacks avatar
Trumpens försök att köpa sej garantier genom att preparera HD med en partilojal domare i tid före valförlusten, har också misslyckats. I o m att Trumpen får nobben av HD också är hans nesliga valförlust ett välkommet faktum.

I går blev de dessutom nobben för Texas när dom hemställde om att Bidens valseger skulle underkännas i två andra delstater. Det blev tvärt NEJ. Därmed får vi väl konstatera att USA:s demokrati har stått rycken från en sinnessjuk president som med alla medel försökt undergräva demokratin.

Får vi nu bara se Trumpens fåniga leende när han erkänner sig besegrad? Nu ligger ju hans välförtjänta valförlust väl synlig på bordet och i offentligheten.

Ska Trumpen lämna den psykotiska "verklighet" han har förskansat sej i eller ska han bita sej fast i den bekväma psykotiska tillvaron med paranoida inslag som har varit hans räddningsplanka från förnedringens nesa ända sen hans valförlust stod klar för oss friska?
2020-12-12, 11:06
Medlem
Rätt så förvånande att många tycks tro att just militären skulle vara den enda samhällsinstitution där Trump har stöd i ledningen. Vad finns det för skäl att tro det?

Jag tror det är dags och vakna upp nu och inse att det här är över.
2020-12-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Domstolarna tar inte upp fallen för det finns inte ens något som de svarande behöver bevisa eller förklara med annat än resonemang. Domaren i Pennsylvania bläddrade förstrött igenom en anmälan och frågade Rudys gäng, kan ni tala om för mig varför det här inte bara är rykten och hörsägen?

Sedan har vi en del fall då, som nu senast, att Texas inte lyckas etablera någon talerätt.

De var i verkligheten mycket långt ifrån att fallet ens skulle tas upp.

I de "hearings" som ordnats på olika håll visas det ju (påstått) komprometterande videos, samt berättas ett flertal (påstått) komprometterande "anekdoter" (här i tråden oftast kallade "vittnesmål").

Jag (och antar jag, många med mig , oavsett "Trump-inställning") vill väl gärna se dessa videos och anekdoter verkligen prövade i domstol! Kommer detta att ske?

När det gäller "Texas-stämningen" så blev ju utfallet att den lite "krystade" (men nödvändiga för att ha en chans att få upp det..) konstruktionen av stämningen (Texas påstår sig lida skada av valet i Georgia) helt enkelt inte "fick luft under vingarna".

Påstådda "formfel" (fr.a. poströster) gällande valet i Georgia skall tas i delstatens domstolar, och inte i SCOTUS.
Så gjordes ju också utan Trump-framgång...

/T
2020-12-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Så militärt ingripande för att behålla makten är att föredra menar du? Förvånar mig inte om ni är seriösa med detta.

Varför inte? Helvetet väntar ju ändå bakom hörnet med liberalerna vid makten och de har visat att de är kapabla till att göra vad som helst, att svara med samma mynt vore inte mer än rätt. Det är precis den typen av hjältedåd och mod som skapade USA. Problemet är att administrationen är så genomkorrupt och full av infiltratörer och förrädare att stödet längre ned i hierarkien inte finns där. Det är det sista kortet han spelar ut och det bör i så fall vara ett ess. Trump har några få bra år kvar i livet och det här är sista chansen i hans liv att verkligen sätta kronan på verket över ett livsöde som minst sagt är larger than life. Det eller knäböja och gå under för det imperium vi alla lider i. Han kan vara the second coming of Christ, eller så slutar hans dagar i ovala rummet med en cyanid-ampull. Han tänker stort och ingenting är omöjligt, precis vad som krävs.
2020-12-12, 11:19
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Umm... Coates har väl inte varit DNI på rätt länge nu? Det är John Ratcliffe som huserar där numera.
Det stämmer säkert, och är ännu bättre än Coats. Jag trodde att det var Ratcliffe men som oftast dubbelkollade jag innan jag postade. Den sökningen sa att Coats var DNI, inte Ratcliffe. Märkligt.
2020-12-12, 11:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Ändå intressant att endast två av nio domare ansåg att man bör ta upp fallet och att det inte kom längre än så. En av domarna var så klart Alito — har fått ett mycket gediget intryck av honom, och han är katolik (han tror antagligen att världslig rättvisa är möjlig).

Jag är smått förvånad över att det inte ens blev rättegång och eventuellt nederlag där, vilket jag lutade åt på slutet. Jag måste ha missbedömt Texas utsikter i förhållande till konstitutionen.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-12-12 kl. 11:27.
2020-12-12, 11:26
Medlem
Citat:
"Fakta-granskande" sida som avfärdat fuskanklagelser i Georgia visar sig vara ett Kina sponsrat inititativ:

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/china-funded-facebook-fact-checker-lead-stories-pushes-bullsht-fulton-county-suitcase-scandal-debunk ed-will-ever-tell-truth

Undrar om de vågar köra en "fact check" på den uppgiften?

De sk faktagranskarna "Leadstories" sponras alltså av Facebook och ett kinesiskt företag.

Ytterligare skäl till att ställa sig tveksam till den här verksamheten som uppger sig vara opartisk, framkommer i en granskning av SkyNews som visar hur "Leadstories" och liknande siter certifieras.

Citat:
EXCLUSIVE: Facebook’s ‘independent’ fact-checking certifier exposed as Hillary Clinton supporter
---
An outspoken Twitter activist critical of Donald Trump who brags about being on “team” Hillary Clinton is the supposedly independent expert in charge of who can become a Facebook fact-checker.

Facebook fact-checkers have extraordinary powers to censor news stories they disagree with, demonetize news organisations and ban news outlets entirely.

The process of becoming a fact-checker is described as “non-partisan” by Facebook but a Sky News Australia investigation has uncovered disturbing evidence of political bias and lack of accountability at the top levels of the certification process.

International Fact-Checking Network certifier and American University School of Communication professor Margot Susca is unashamedly politically biased but she was responsible for issuing 19 fact-check licenses or reviews for organisations to become fact-checkers.

This includes the Associated Press, Check Your Fact, Decrypteurs, Lead Stories, Media Wise and The Dispatch.

Ms Susca has appeared on propaganda network Russia Today to criticise President Trump and has tweeted that it would be a “dereliction of duty” to broadcast his speeches.

In 2019 Ms Susca posted a happy snap with failed presidential candidate Hillary Clinton where she admitted “I’ve been on Team Hillary since 08 tbh” and said she was disappointed her likability did not resonate with the public in 2016.

“My boyfriend was her nuclear policy fellow for a year when she was in the Senate,” she wrote.

“Says she’s the smartest, wittiest, most likeable person. It just never came through I guess. So Fucking sad.”

Ms Susca also retweeted content that said: “A projected Joe Biden Win won’t erase the racism shown by Donald Trump and embraced by nearly half of the country’s electorate.”

In one of her several appearances on Russia Today, Ms Susca, admits that she cannot be objective about President Trump.

“It is hard for me to be an objective observer of this presidential administration when for years now they have continuously tried to delegitimise and marginalise news reporters for doing their constitutionally protected job,” Ms Susca said.

However, despite her public political activism Ms Susca holds a key position with the International Fact-Checking Network which allows her to grant fact-checking licenses and audit decisions.
https://www.skynews.com.au/details/_6215525891001?fbclid=IwAR2faxmOkYATEjgkmiKQc0vWSC ZkZJy4XPY3z5Qfm5NvppVHm4EqBJXbKls

Mer om Margot Susca ( som för övrigt ursprungligen kommer från Åland ):

Citat:
Her ( Ms Susca ) record includes the Associated Press, Check Your Fact, Decrypteurs, Lead Stories, Media Wise, and The Dispatch. The editor-in-chief of Lead Stories—who co-founded the group after ending his 26-year CNN career—just published an expose hellbent on debunking the explosive Georgia ballot-counting revelation video.

Despite her unapologetic public political activism, Susca holds a key "assessor" position with the International Fact-Checking Network. Her role allows her to grant fact-checking licenses and audit decisions.
https://thepostmillennial.com/revealed-facebook-fact-checking-certifier-exposed-as-hillary-clinton-superfan

Leadstories drivs alltså av en gammal avdankad CNN-journalist, och certifieras som opartisk av en vänsterliberal kvinnlig aktivist. Det är inte seriöst, och Leadstories granskningar håller inte heller måttet, vilket bland annat framgått i det sk "suitcasegate" i Georgia.
2020-12-12, 11:27
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
I de "hearings" som ordnats på olika håll visas det ju (påstått) komprometterande videos, samt berättas ett flertal (påstått) komprometterande "anekdoter" (här i tråden oftast kallade "vittnesmål").

Jag (och antar jag, många med mig , oavsett "Trump-inställning") vill väl gärna se dessa videos och anekdoter verkligen prövade i domstol! Kommer detta att ske?
...

Ja, dessa evidens håller alltså inte, just för att det ofta är anekdoter, och för att det som någon ser lätt går att förklara. Melissa Carones vittnesmål innehåller exempelvis inte direkt några bevis. Att man kör buntar genom en scanner flera gånger beror exempelvis på att den först testas, och sedan på att om maskinen klagar på en bunt så kör man ibland/ofta hela bunten igen. Och inte kan de ha kommit med skåpbilar med tusentals röster och ha dumpat efter midnatt. Det skulle ha synts i röstlängder, och i maskinernas räknesystem.

Och videosarna visar inget fusk, det har ju Gabriel Sterling förklarat. Gabriel som alltså är republikan, röstade på Trump, och har stött honom hela tiden. Så fort han visade den minsta integritet blev han dock kastad under bussen av Trumpisterna.

https://twitter.com/gabrielsterling/status/1334825233610633217

Så det kommer aldrig att komma upp i en rättegång.
2020-12-12, 11:29
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ändå intressant att endast två av nio domare ansåg att man bör ta upp fallet och att det inte kom längre än så. En av domarna var så klart Alito — har fått ett mycket gediget intryck av honom, och han är katolik (han tror antagligen att världslig rättvisa är möjlig).
Samtliga tre av trumps tillsatta domare dömde emot. Det bekräftar att även Gorsuch är korrupt. Jag hade gissat att Thomas och Gorsuch skulle rösta för, resten emot.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag är smått förvånad över att det inte ens blev rättegång och eventuellt nederlag där, vilket jag lutade åt på slutet. Men jag måste ha missbedömt Texas utsikter i förhållande till konstitutionen; misstolkat den.
Om du har misstolkat något är det Högsta domstolens korruption.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in