2020-12-12, 10:12
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Trump är inte dummare än att han satte bollen i rullning redan 2018 genom utfärdande av "Executive Order on Imposing Certain Sanctions in the Event of Foreign Interference in a United States Election". Där anges att chefen för DNI är den som skall ansvara för processen. Dan Coats, en patriot som inte är korrupt, är chef för DNI.

Jag tror att Bidens anhängare här i tråden inte vågar andas ut än.
Jag visste, du visste, Trump visste att Peking-Joe skulle fuska i valet.
Ett fusk på en skala aldrig tidigare skådat. Om inte Trump vidtagit åtgärder i förebyggande syfte kommer det bli svårt att bevisa fusket. Ska bli spännande och se vilka signaler Trump sänder ut nu.
2020-12-12, 10:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Flynn sa ju efter SCOTUS att det kommer att komma mera. Nu har man provat den civilrättsliga vägen, ska vi tro att det som kommer är att man tar det i militär domstol istället?

Jag tror att det kommer till det för att rädda republiken och konstitutionen.

Det är ett jävligt allvarligt läge nu.

Tror du att man kan ta vad som helst till militär domstol bara för att man känner för det?
2020-12-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror du att man kan ta vad som helst till militär domstol bara för att man känner för det?

Om man kan be GOP att ”säga till” delstatsparlamenten vad de ska göra så kan man väl ta allt möjligt till militär domstol också.
2020-12-12, 10:16
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Är det verkligen det, då? Det känns som vi är på väg mot världens antiklimax just nu!? Hur upprörda är egentligen jänkarna? Eller är det bara 1% som faktiskt bryr sig?

Jag tror att väldigt många bryr sig, och jag är övertygad om att många republikaner stöder det som händer nu. Men dom håller sig lugna, och väntar på att processerna ska ha sin gång. Att det ser lugnt ut på ytan betyder inte att "1% bryr sig".

Att det ser annorlunda ut när Demokraternas väljargrupper "bryr sig" betyder inte att det inte finns stöd för att röka ut korruptionen. För mig är det uppenbart att ju mer av korruptionen som exponeras desto mindre handlingsutrymme får deep states korrumperade företrädare att agera.

Betänk att Antifa och BLM och andra kaozorganisationer inte har agerat på eget bevåg utan har varit koordinerade och finansierade i sitt kaozande. Exponeringen av korruptionen har lett till att det blottlagts kopplingar från Dominion till Soros och då är vi direkt på spåret till Open Society Foundation som är den främsta kaozfinansieringsorganisationen.

Detta tillsammans med medias försök till blackout gör att stödet från Trump-väljarna inte syns. Jag tror inte på inbördeskrig i egentlig mening, men det är en farlig situation nu för att om man släpper in Joe Biden när ungefär 50% av befolkningen är övertygade om att presidenten inte sitter där på rätt grunder så tappar presidentskapet och valförfarandet i USA all legitimitet. Det är farligt och kommer att ta mycket längre än 4 år att laga. Så om Demokraterna jublar sig hesa för att dom får 4 år av Biden så tror jag det kommer visa sig vara en Pyrrhusseger.

Nu tror jag som sagt att presidenten och militären kommer stoppa detta den militära vägen, så jag tror aldrig Joe Biden kommer sätta sin fot i WH som POTUS.
2020-12-12, 10:17
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Om man har en executive order från 2018, så tror jag det ja. Om man definierar deltagare i "interference with the election" som "enemy combatants" så öppnar det upp för att ta det i militär domstol istället för vanlig domstol som ett kriminalfall.
2020-12-12, 10:17
Medlem
Citat:

General Flynn har vetat länge vad som är på G..
MARTIAL LAW

https://www.google.com/amp/s/www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election-2020/michael-flynn-suspend-constitution-martial-law-trump-reelection-b1765467.html%3famp
2020-12-12, 10:19
Medlem
Citat:
Om man har en executive order från 2018, så tror jag det ja. Om man definierar deltagare i "interference with the election" som "enemy combatants" så öppnar det upp för att ta det i militär domstol istället för vanlig domstol som ett kriminalfall.

Vad i denna executive order ger såna möjligheter?
2020-12-12, 10:20
Medlem
"Fraud cases" i domstol?

Jag kan inte tänka mig annat än att det i USA är brottsligt att begå avsiktligt valfusk.
Och; då måste det väl rimligen nu efter valet uppstå ett flertal domstolsfall med "riktiga" vittnesförhör där sådana fall behandlas.

Hur går detta till?
I Sverige tror jag det ser ut så här:Polisanmälan->åklagare-> domstol
Men kanske annorlunda i USA?, undrar

/T
2020-12-12, 10:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vad i denna executive order ger såna möjligheter?

Executive ordern och utlysande av Martial Law.
2020-12-12, 10:22
Medlem
Citat:
Executive ordern och utlysande av Martial Law.

Cirkelresonemang.

Jag undrade vad det står i executive ordern i fråga som skulle ge någon rätten att föra en talan till militär domstol, eller för den delen att utlysa martial law.
Senast redigerad av ardathbey 2020-12-12 kl. 10:40.
2020-12-12, 10:23
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Trump är inte dummare än att han satte bollen i rullning redan 2018 genom utfärdande av "Executive Order on Imposing Certain Sanctions in the Event of Foreign Interference in a United States Election". Där anges att chefen för DNI är den som skall ansvara för processen. Dan Coats, en patriot som inte är korrupt, är chef för DNI.

Aha! Det ska ledas av DNI. Det var väl kanske därför då som Biden nekades tillträde till DNI och NSA.
Det länkades häromdagen.
2020-12-12, 10:27
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Flynn sa ju efter SCOTUS att det kommer att komma mera. Nu har man provat den civilrättsliga vägen, ska vi tro att det som kommer är att man tar det i militär domstol istället?

Jag tror att det kommer till det för att rädda republiken och konstitutionen.

Det är ett jävligt allvarligt läge nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Han gör sitt jobb och skyddar konstitutionen mot inre och yttre hot. Elektorerna väljer Biden på måndag och Trump utlyser martial law. Gör han något annat är han inte bättre än de kommunister som med fusk försöker ta makten.

Citat:
Ursprungligen postat av Hankyboy47
50 % tycker att valet är riggat. Deklarera martial law och gör om från början i delstaterna så att vi får slut på det här tramset. En klar majoritet vet att valet var riggat. Att röstlängder är totalt felaktiga. Att miljontals röster egentligen är ogiltiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Hankyboy47
DNI , Dan Coats, tar nu över. Han är chef för nationella underrättelstjänsten.

Martial law blir nästa för Trump.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dan_Coats

Citat:

När domslutet i HD inte passar så grinar ni om Martial law, men som ordspråket säger. " With what army?"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in