Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Är det verkligen det, då? Det känns som vi är på väg mot världens antiklimax just nu!? Hur upprörda är egentligen jänkarna? Eller är det bara 1% som faktiskt bryr sig?
Jag tror att väldigt många bryr sig, och jag är övertygad om att många republikaner stöder det som händer nu. Men dom håller sig lugna, och väntar på att processerna ska ha sin gång. Att det ser lugnt ut på ytan betyder inte att "1% bryr sig".
Att det ser annorlunda ut när Demokraternas väljargrupper "bryr sig" betyder inte att det inte finns stöd för att röka ut korruptionen. För mig är det uppenbart att ju mer av korruptionen som exponeras desto mindre handlingsutrymme får deep states korrumperade företrädare att agera.
Betänk att Antifa och BLM och andra kaozorganisationer inte har agerat på eget bevåg utan har varit koordinerade och finansierade i sitt kaozande. Exponeringen av korruptionen har lett till att det blottlagts kopplingar från Dominion till Soros och då är vi direkt på spåret till Open Society Foundation som är den främsta kaozfinansieringsorganisationen.
Detta tillsammans med medias försök till blackout gör att stödet från Trump-väljarna inte syns. Jag tror inte på inbördeskrig i egentlig mening, men det är en farlig situation nu för att om man släpper in Joe Biden när ungefär 50% av befolkningen är övertygade om att presidenten inte sitter där på rätt grunder så tappar presidentskapet och valförfarandet i USA all legitimitet. Det är farligt och kommer att ta mycket längre än 4 år att laga. Så om Demokraterna jublar sig hesa för att dom får 4 år av Biden så tror jag det kommer visa sig vara en Pyrrhusseger.
Nu tror jag som sagt att presidenten och militären kommer stoppa detta den militära vägen, så jag tror aldrig Joe Biden kommer sätta sin fot i WH som POTUS.