2020-12-11, 21:17
Medlem
Halloween2s avatar
Vad gör denna idiot i dag? Kändes som detta hände i går men gått över 10 år. Han blev aldrig dömd för mord den jäveln...

Har han flyttat tillbaka till Gävle? Står nämligen en Mats Alm skriven där som bör vara i rätt ålder.
Vad jobbar han med, träffar han kvinnor? Någon som känner honom eller träffat på honom på stan?

Tråden om fallet är låst, därför jag startade denna tråd.
Citera
2020-12-11, 22:11
Medlem
Tror den gamla tråden låstes eftersom det dök upp ett antal användare som med outtömlig energi höll fast vid att Mats på ett eller annat sätt nog är oskyldig. Det blev oändliga cirkeldiskussioner.

Skulle inte förvåna mig om samma sak händer här.

Mordet på Linda Chen var lika avskyvärt som bottendjup sorgligt och onödigt. Med mitt sätt att förstå händelserna så är det en historia om hur en driven, glad arbetsam och god människa har oturen att träffa på sin raka motsatts utan att se och förstå det förrän det är för sent. Historian dryper av dumslug ondska. Fallet får mig att se rött.
Citera
2020-12-11, 22:15
Moderator
Lapapps avatar
Spansklärare minns jag att han var till yrket. Hoppas innerligt att han inte fått arbeta som det igen. Visserligen anses man i rättsväsendet vara oskyldig tills motsatsen bevisats, men för den sakens skull behöver man ju inte vara en lämplig lärare
Citera
2020-12-11, 22:50
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Han måste väl ha bytt namn?
Citera
2020-12-11, 23:05
Medlem
tongzhis avatar
Det börjar ju lackas mot julkort och i den gamla tråden var det väl tradition att skicka trädfamiljen en julhälsning för att komma i stämning. Någon som vet vilken address som är gångbar? Kan det vara så löjligt lätt att det är samma namn och stad som sist!?
Citera
2020-12-11, 23:07
Medlem
Larasofts avatar
Ingen fager man av bilder att döma. https://www.dalademokraten.se/artikel/det-ar-jobbigt-att-vara-ensam-sager-hennes-sambo-mats-alm
Citera
2020-12-12, 00:52
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vad gör denna idiot i dag? Kändes som detta hände i går men gått över 10 år. Han blev aldrig dömd för mord den jäveln...

Har han flyttat tillbaka till Gävle? Står nämligen en Mats Alm skriven där som bör vara i rätt ålder.
Vad jobbar han med, träffar han kvinnor? Någon som känner honom eller träffat på honom på stan?

Tråden om fallet är låst, därför jag startade denna tråd.
Han är skriven i Gävle, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Han måste väl ha bytt namn?
Nej, han heter fortfarande M@ts Ge¤rg @lm.
Citera
2020-12-12, 01:12
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Han är skriven i Gävle, ja.

Nej, han heter fortfarande M@ts Ge¤rg @lm.

Vad jobbar han med?
Citera
2020-12-12, 01:20
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vad jobbar han med?
Jobbar han alls? Jag har ingen aning. Någon annan kanske vet?
Citera
2020-12-22, 02:54
Medlem
Stackaren ser ju inte ut som han ska, vad är det för trauma han bär på?

För övrigt, satan i gatan vad skyldig denna man var/är, lyssnade på P3 dokumentär häromdagen, sjukaste jag hört på länge.
Citera
2020-12-22, 03:04
Medlem
Kongruensbojds avatar
Gubb Jan Stigsson är verkligen ingen stilist. Fy fan vilken illa skriven artikel på DD (gammal som gatan förresten).

Visst jobbade Alm som lärare även efter ”incidenten” med Linda?
Citera
2020-12-25, 17:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Gubb Jan Stigsson är verkligen ingen stilist. Fy fan vilken illa skriven artikel på DD (gammal som gatan förresten).

Visst jobbade Alm som lärare även efter ”incidenten” med Linda?

Ja, under några veckor. Efter han blev frikänd så började han väl på något bygge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in