2020-12-11, 22:39
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
På tal om packning så har Trump nominerat 1/3 av domarna i sittande Scotus - 1 fick han tack vare Rep i senatens agerande gentemot Garland. Så vem packar Scotus?

Du vet inte vad packing the court betyder va? Det är om de fyller på med fler domare utöver de nio. Presidenten har fyllt på domare som han har rätt att göra som president.
2020-12-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Det lag det ar del av US Code.

"The electors of President and Vice President shall be appointed, in each State, on the Tuesday next after the first Monday in November, in every fourth year succeeding every election of a President and Vice President"

Kommer att hända grejer nästa vecka.🙂 Står skrivet att Biden inte kommer att installeras.😉
2020-12-11, 22:41
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Det lag det ar del av US Code.

"The electors of President and Vice President shall be appointed, in each State, on the Tuesday next after the first Monday in November, in every fourth year succeeding every election of a President and Vice President"

Berätta för mig var du läser att detta är slutligt. Det står det ej för att det inte är det.

Läs på + förstå.

Det är endast dagen en Presidenten svärs in som slutligen har betydelse.
2020-12-11, 22:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
På tal om packning så har Trump nominerat 1/3 av domarna i sittande Scotus - 1 fick han tack vare Rep i senatens agerande gentemot Garland. Så vem packar Scotus?

Att packa Scouts gör Biden. Men det måste godkännas i senaten.
Just nu kräver GOP att GA går till GOP. Då har GOP 51 mandat och då är Biden helt körd. Han måste förhandla, vilket inte uppskattas från babben ACO och negergänget.
2020-12-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Du vet inte vad packing the court betyder va? Det är om de fyller på med fler domare utöver de nio. Presidenten har fyllt på domare som han har rätt att göra som president.

Tack, jag bugar mig för er kunskap.
2020-12-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Har det t.ex. skett en signature audit i Georgia? Jag håller med dig om att konspirationstomtar kommer nog aldrig bli nöjda, men det finns faktiskt en hel del vettiga människor som faktiskt tvivlar på valresultatet i vissa av swingstaterna. För att ta död på alla rykten och konspirationsteorier, så borde demokraterna villigt gå med på en grundlig omräkning i alla swingstater.

Varför ska bara swingstater omräknas? Det kanske är lika mycket fel i de stater som vanns av Trump.
2020-12-11, 22:44
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är ett vanligt förekommande argument från pro-Trumpers, som säkert har något fint latinskt namn. Sorry men det är helt fel.

Vore det så, då skulle alltid per definition varje förlorande sida ropa på utredning, och "det är väl bra med en extra koll". Så fungerar det inte. Dessutom är detta val det säkraste någonsin sägs det, och har redan räknats om och kontrollerats av både demokrater, republikaner och oberoende i varje jämn delstat.

Sorry pro-Trumpers, ni förlorade detta.

Jag håller med dig om, att per definition så skulle varje förlorande sida ropa på utredningar till höger och vänster, vilket inte direkt är optimalt. Men nu är vi en situation där USA är oerhört polariserat (och Europa för den delen), att det vore till gagn för alla om man verkligen gick till botten med valet i USA, just för att ta död på eventuella konspirationsteorier/valfusk. Jag är dock på det klara med att så kommer inte att ske.
2020-12-11, 22:45
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:

Att packa den är nog det enda rätta, för stor makt hos så få människor är nog inte sunt.
2020-12-11, 22:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Berätta för mig var du läser att detta är slutligt. Det står det ej för att det inte är det.

Läs på + förstå.

Du ska ha all heder för att du kämpar på. Faktiskt en av de mest uthålliga på forumet. Bra där! Dock är det över dessvärre för din del. I tisdags var det safe harbor, det innebär att resultatet inte längre kan ändras för de stater som har låst in sitt resultat. Och samtliga stater har gjort det. Inget (seriöst) finns längre att utreda kring någonting. Biden vann med 306 elektorsröster och många miljoner röster.

Det är klart.
2020-12-11, 22:48
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Läs på + förstå.

Du har ingen aning om hur processen fungerar, och förstod inte ens texten du citerade. Läs igen. Och läs på om processen.
2020-12-11, 22:49
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Jag håller med dig om, att per definition så skulle varje förlorande sida ropa på utredningar till höger och vänster, vilket inte direkt är optimalt. Men nu är vi en situation där USA är oerhört polariserat (och Europa för den delen), att det vore till gagn för alla om man verkligen gick till botten med valet i USA, just för att ta död på eventuella konspirationsteorier/valfusk. Jag är dock på det klara med att så kommer inte att ske.

Problemet är att det inte hjälper.
SKulle man göra en en rejäl utredning och det visar sig att biden ändå vinner, så skulle de hitta på något nytt att skylla på.
Man kan inte övertyga alla, man får helt enkelt leva med att en del av befolkningne inte ser presidenten som legitim.
Vem bryr sig, manska inte behöva enas med idioter hela tiden.
Hillary ahde ett ord för dem och hon ahde inte fel.
2020-12-11, 22:49
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Varför ska bara swingstater omräknas? Det kanske är lika mycket fel i de stater som vanns av Trump.

Om du hade kollat lite tidigare, så skrev jag i ett annat inlägg att man borde BÖRJA med swingstaterna (ifall det skulle visa sig att det är en massa fel/oegentligheter).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in