Citat:
Ursprungligen postat av
allan78
Jag har försökt att få mig en bild av det hela, någon som kan hjälpa mig?
Fredrick Federley är bekant med en person som utfört dessa (avskyvärda) brott. Personen satt i fängelse, och kom sedan ut. Men vad hände sedan?
* Blev personen direkt bosatt hos Fredrick Federley (antagande: förhållande?)?
* Blev personen bosatt hos Fredrick Federley först nu på hösten?
Men oavsett, Sverige ska ändå vara ett rättsäkert land. Personen blev dömt, och är nu fri. Från samhällets perspektiv så bör han nu vara fri.
Jag tror han blev villkorligt frigiven i januari och ihop med FF i somras. Ja sambos. Personen är under övervakning från kriminalvården för han är bara villkorligt frigiven efter 2/3 strafftid. Han har inte avtjänat sitt straff ännu, cirka 2 år kvar. Kriminalvården har bedömt att han har stor återfallsrisk och att han inte ångrar sina våldtäkter utan skyller på annat. FF kände till allt eftersom han var med på ett besök hos kriminalvården där han försökte påverka deras arbete. Han har hotat andra med Säkerhetspolisen, han känner minst 3 andra pedofiler, han har sagt till folk att pedofilen var oskyldigt dömd trots att allt finns på film, åklagaren kan ännu inte komma över vad hon tvingades titta på under förundersökningen.
Så ge dig, gubben har avgått och ni är ganska få som försvarar honom.