2020-12-11, 21:18
Medlem
Att säga några tusen som demonstrerade den 14 november är som att erkänna att man har problem med uppfattningsförmågan. Det var flera hundra tusen som demonstrerade. Bara jämföra bilder på olika slags demonstrationer. Är det något media gillar står det flera hundra tusen men några tusen när det handlar om Trump. Bilderna ser lika ut dock.

Bara det här att man aktivt ljuger och tar ställning som journalist är ett sjukt beteende. Lika sjukt när sociala plattformar tystar och plockar ner åsikter bör få de mest normala att inse att det är för att tysta åsikter och för att dölja sanningen.
2020-12-11, 21:19
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loladody
Ni som hävdar att valfusk har skett, varför har det då bara skett i dessa swingstates där Trump förlorade?
Vem påstår det?
2020-12-11, 21:19
Medlem
Nixters avatar
SCOTUS-uppdatering

- Nästa speaker of the house GOP ledaren
Kevin McCarthy (R-CA) går nu med i Texas-stämningen

Jag har tidigare nämnt att McCarthy är grymt rakryggad och håller Trump's rygg 100%

Tungt.
2020-12-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loladody
Jag har följt tråden emellanåt.
Ni som hävdar att valfusk har skett, varför har det då bara skett i dessa swingstates där Trump förlorade? Ex som i TX, då kan jag anse att dessa även borde stå till svars för valfusk iom de har strategiskt vad de hoppas på att republikanska väljare skulle få en fördel med enbart en röstlåda för mail-in-ballots. Sedan att Ken Paxton ligger under utredning för brott, ser inte bra ut till varför han tar till den åtgärd han nu gör med stämningsansökan.
Många diskuterar att det är statistiskt fel att Biden vann, men ingen verkar ta hänsyn till nutida samhälle, enbart statistik som tittar bakåt i tiden. Man kan inte fullt ut jämföra hur och varför de tidigare presidenterna kom att vinna valet gentemot dagens samhället, vilket ser annorlunda ut idag.
Anser ni att det är okej av en president att hävda saker på sociala medier utan någon bevisning? Fake news? Att nyhetskanaler kan vara väldigt politiskt riktade är helt sant men det innebär inte att det är fake news! Som president Trump gör nu med att försöka misstroförklara media är farligt, extremt farligt.

Jag lyssnar på båda sidorna. Trumpsidan har jag dock fått väldigt lite förtroende för då de sagda bevis som ska ha kommit vecka efter vecka aldrig kommer.
Jag är ingen juridiker och anser mig själv ej kunna läsa av dessa juridiska dokument om stämingar som varit/är uppe korrekt. Dessa affidavitis som finns (någon skrev runt 5000!) vad handlar dom om mer specifikt? Finns den inblicken?

Här har du bevisen sammanställda:

https://stonecoldtruth.com/2020-election-fraud-evidence-compiled/

Det är nog ingen som är sugen på att älta samma trötta fråga efter bevis för 318:e gången. Har du några synpunkter så plocka bevis ur listan och ge dina invändningar.
2020-12-11, 21:21
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Din ståndpunkt är så intressant. Du får välja vilka tio du vill.

Då väljer jag Rudys lista rätt upp och ner.
Det beviset med käringen som inte fick rösta för att en annan käring redan röstat i hennes namn.
Jag säger som Rudy: Valfusk och 4 år till till DJT.
Alternativt att Hugo Chavez hade fittat med Dominionmaskinerna, valfusk.
Listan är lång.

Mike Pence
2020-12-11, 21:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det är det som Texas har med i sin stämning. Att de rösterna ska ogiltigförklaras. Så vi får se om de står fast vid sitt beslut som de tog precis innan valet.

Vad tror du?
Kommer SCOTUS rösta enligt....? Vad det nu är?
2020-12-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
SCOUTS ska döma enl LAGBOKEN och finns det bara INDICIER åker den ii papperskorgen det är ingen jag röstar för Trump bara för han satt mig här då faller SCOUTOS och deras mening med domstol, Problemet är bara det att dem kan inte döma i Texas favör för som jag sagt det finns en hög med indicier och det är inga bevis hur än mycket alla Trumpsters vill få det till!

Haha, Texas-fallet handlar inte om indicier eller bevis. Det handlar om att bedöma om de anklagade staterna agerat lagligt. VAD de gjort är det ingen som bestrider.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Say wuut? det måste ju överklagas... hur i helvete kan den videon avfärdas? den var ju så jävla solklar.

Det är ganska oklart , har för mig att någon ansvarig sa att dem inte alls bad dem lämna och inte alls sa att dem skulle sluta räkna . vilket motsägs av nyhetsrapporteringar från valdagen av CNN mm.

Vi som tittade på valet vet också att man plötsligt slutade räkna i ett flertal distrikt vid olika tillfällen under kvällen/natten ( personligen tycker jag att bara detta är konstigt)

Det fanns även klagomål på att rep. observatörer tvingades hålla orimligt långt avstånd , men beslutet från domstolen var att så länge dessa var i lokalen så spelade ingen roll på vilket avstånd dessa stod .
Medlem
Jag roade mig med att läsa USA:s konstitution. "The person having the greatest number of votes for President, shall be the President, if such number be a majority of the whole number of Electors appointed"
och funderade på vad som sker om de fyra delstaterna PA, GA, WIS och MI inte utser elektorer av nån orsak. SCOTUS kanske säger att man ska bortse från poströsterna och att det är delstatsparlamenten som ska bestämma elektorer. Säg att delstatsparlamenten inte fattar något beslut om elektorer innan den 14.
Då blir det 240 elektorer för Biden och 232 för Trump. Biden får en majoritet av de utsedda elektorernas röster:-)
2020-12-11, 21:23
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vem påstår det?

Dessutom kan man fråga sig om det finns någon som hävdar att det inte pågått valfusk. Det är ju en decennier lång historia, bla säga JFK vunnit över Nixon med valfusk.

Om detta är Demokrater och Republikanerna ganska överens, just 2020 väljer dock många Demokrater låtsas som detta inte funnits eller att omfattningen inte varit valpåverkande..
2020-12-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Då väljer jag Rudys lista rätt upp och ner.
Det beviset med käringen som inte fick rösta för att en annan käring redan röstat i hennes namn.
Jag säger som Rudy: Valfusk och 4 år till till DJT.
Alternativt att Hugo Chavez hade fittat med Dominionmaskinerna, valfusk.
Listan är lång.

Mike Pence

Det var inte tio. Referera med länk så någon förstår vad du svamlar om.
2020-12-11, 21:25
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Dessutom kan man fråga sig om det finns någon som hävdar att det inte pågått valfusk. Det är ju en decennier lång historia, bla säga JFK vunnit över Nixon med valfusk.

Om detta är Demokrater och Republikanerna ganska överens, just 2020 väljer dock många Demokrater låtsas som detta inte funnits eller att omfattningen inte varit valpåverkande..

2016 var ju bedrövligt. Väldigt mycket fusk enl. DJT. Lägger nog snart ut undersökningen på Twitter.

Mike Pence

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in