2020-12-11, 19:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Coolt. 435 representanter sammanlagt i representanthuset, varav 198 republikaner. 126 personer är hyfsat många i sammanhanget. Frågan är om inte deras stöd har viss tyngd.

Det kan det inte ha. Det spelar ingen roll för domstolen hur många som skriver på, utan bara vad som sägs.
2020-12-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag vill minnas att Powell sa att det enda relevanta datumet är 20/1-2021. Ingenting som händer innan dess spelar någon roll egentligen. Jag tycker mig ha förstått att team Trump satsar på en SCOTUS-lösning i första hand och en treason-lösning med militärdomstolar i sista hand.

Jag tror precis tvärtom. Om man stjäl valet från Trump så kommer inbördeskriget som ett brev på posten. Vinner Trump så kommer allt kaos från antifa och BLM slåss ned stenhårt den här gången. Stenhårt!

Jag håller med om att omval i swing states med id-kort och papperröstersedlar som militären räknar är det enda logiska och rätta. Nummer två är att stryka dem helt och hållet. Nummer tre är att räkna bort poströster men det är svajigt. Finns ingen nummer fyra som jag ser det.

Jag tror inte landet kommer kunna enas, tyvärr. I alla fall inte på mycket länge. Demokraterna och BLM hetsar till raskrig i USA och det är nog en del av det som kommer att komma. Förr eller senare. Förutom slaget mellan globaliseter/kulturmarxister och patrioter.
Jag bor i USA och det kommer inte bli nat inbordeskrig. 80% skiter fullstandigt i vad som pagar, jag ar typ den enda pa foretaget jag jobbar som bryr sig. Jag bor i NC en av de mest splittrade staterna men det ar fortfarande valdigt fa som ens vet att det ar ett fall i SCOTUS. I gemene mans ogon sa ar Biden redan president elect.
2020-12-11, 19:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det kan det inte ha. Det spelar ingen roll för domstolen hur många som skriver på, utan bara vad som sägs.
Det föresvävade mig.

De får ta fram en inlaga, tycker jag. Flera av delstaterna som engagerar sig har väl skickat in skrivelser.
2020-12-11, 19:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Jag bor i USA och det kommer inte bli nat inbordeskrig. 80% skiter fullstandigt i vad som pagar, jag ar typ den enda pa foretaget jag jobbar som bryr sig. Jag bor i NC en av de mest splittrade staterna men det ar fortfarande valdigt fa som ens vet att det ar ett fall i SCOTUS. I gemene mans ogon sa ar Biden redan president elect.

och amerikaner jag pratar med på internet är av en annan åsikt än dig... så vad gör dig mer trovärdig än dessa?
2020-12-11, 19:52
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
...Jag tror inte landet kommer kunna enas, tyvärr. I alla fall inte på mycket länge. Demokraterna och BLM hetsar till raskrig i USA och det är nog en del av det som kommer att komma. Förr eller senare. Förutom slaget mellan globaliseter/kulturmarxister och patrioter.

Så är det. Det bubblar under ytan. Afro-amerikanerna har aggressivt flyttat fram sina positioner de senaste åren tack vare demokraternas förljugna politik, ivrigt understödda av marxister som BLM. Logiskt sett kan det inte sluta på ett bra sätt, såtillvida inte en av sidorna kommer att vika ner sig, och det kommer inte att ske på ”fredliga villkor”. Polariseringen kommer bara att eskalera.
2020-12-11, 19:53
Medlem
Varför blandar GOP in SCOTUS i detta?? Det är ju bara att hå ihop och kräva att swingstaterna inte utser några Biden-elektorer. Då får inte Biden 270 elektorer utan allt går till representanthuset där delstaterna får välja president.
2020-12-11, 19:55
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Jag bor i USA och det kommer inte bli nat inbordeskrig. 80% skiter fullstandigt i vad som pagar...

Problemet är de resterande 20%, de ställer till med en oerhörd oreda.
2020-12-11, 19:56
Medlem
Citat:

Det är just detta som är skrämmande , media och big tech försöker trycka undan denna och annan relevant information om vad som pågår och det funkar.

Detta i sig borde egentligen säga det mesta om vad som egentligen pågår.
2020-12-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
och amerikaner jag pratar med på internet är av en annan åsikt än dig... så vad gör dig mer trovärdig än dessa?
Inget alls men ser du nagra stora protester? Attackerar folk varandra? Ar det 1000-tals utanfor SCOTUS? Nej, inget sadant pagar. Jag har bott har i 10 ar och de allra flasta skiter i politik dom bryr sig om deras day to day. Det ar typ 5% pa vardera sida som ar valdigt hogljudda och vissa kan ta till vald.
2020-12-11, 20:01
Medlem
Citat:
Inget alls men ser du nagra stora protester? Attackerar folk varandra? Ar det 1000-tals utanfor SCOTUS? Nej, inget sadant pagar. Jag har bott har i 10 ar och de allra flasta skiter i politik dom bryr sig om deras day to day. Det ar typ 5% pa vardera sida som ar valdigt hogljudda och vissa kan ta till vald.
5% av 300 miljoner är ganska många.
2020-12-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Ja, det finns de som tror att valet blivit stulet. Huruvida skälen är starka är ju inte så lätt att avgöra, men eftersom "den bestulne" har haft så attans svårt att styrka

1. vad som stulits,
2. vem som stulit det och
3. från vem det stulits

så frestas ju vi barnsliga att fundera på om att "valet är stulet" är sådär starkt och välgrundat.
Hälften av väljarna i USA tror det blev stulet, eller fler än så. Det är per definition ”starka skäl”. Att då psykologisera väljarna som är vuxna människor är, om inte barnsligt så i alla fall omoget.
2020-12-11, 20:02
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Behöver inte vara stora protester just nu? Men det kan snabbt eskalera och folk behöver en anledning till att det ska tas till våld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in