2020-12-11, 16:53
Medlem
Delstaterna behöver inte gå till SCOTUS för att ställa krav på 4 swingstater. Swingstaterna har rätt att utse vilka elektorer de vill, vägra utse elektorer eller ej certifiera valresultatet.

Om 20 republikanska delstater går ihop mot 4 swingstater ( vars delstatskongresser är republikanska) så kan de sätta krav på dessa..utan SCOTUS inblandning.
2020-12-11, 16:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tror det måste gå ganska fort nu - det rör sig om max ~3 veckor innan allt måste vara löst, och det är julledighet däremellan!? Det kan komma vilken dag som helst.
Om det inte bör vara avklarat redan innan den 14/12? Insatsen rör ju elektorsomröstningen, tänker jag. Att ogiltigförklara elektorsrösterna från de fyra staterna i efterhand gör allt ännu rörigare och framstår inte som rättssäkert.
vfs avatar

Moderatormeddelande

Postat av vf 2020-12-11, 16:55
Moderator
TRÅD HÅRDMODERERAS
Detta är i denna tråd förbjudet.

- Raljering och idiotförklaringar av forumets användare.
- Inlägg utan koppling till valfusk. Tal om valet i allmänhet ska inte diskuteras i denna tråd.

Fundera på om ditt inlägg bidrar något till tråden. Om inte, skriv inte.
Att inte följa dessa riktlinjer kommer leda till varning.

Notera att det är tillåtet att argumentera EMOT valfusk också, detta är ett diskussionsforum

/Moderator
2020-12-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är en uppenbara projicering ifrån trumpens fifflande som man troligen adresserar snart.
Och det var inte whatabout, utan det var ett svar och undran om projiceringen och om någon går på den.(Ja, förutom de som inte har eget tänkande, de tror ju på varje sak som kommer ut, och sen bara en ytterligare konspiration som aldrig leder någonstans pga inget existerar.)

När komemr valfusk bevisen?
Börjar bli tröttsamt och vänta på nått man säger sig redan veta om.
Man för känslan av att det inte finns nått, eftersom inget kommer.

De fattar inte hur löjligt detta låter och ser ut, där man fabulerar och säger valfusk skett.
Och sen står vi där med inget efter var gång.

Vi får hoppas på nästa fredag, då alla andra fredagar innan har inte gett oss några valfusk bevis som de pratar om.

Förstår du inte att Rudy, Sidney och Ron är föredettingar?? Rudy hade sitt största fall 1985, Sidney hade sitt 1979 och Ron hade sitt 1996. Säger allt hur seriösa dessa stämningsansökningar är. Det är bara ett spel för galleriet.
2020-12-11, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Nej, det har skett en omräkning. Vad som behövs är en signature audit för att kontrollera vilka som röstat.

Var? Påståendet "delstaten X har inte gjort en signature audit" är inte att likställa med "det har inte gjorts in signature audit någonstans". Notera väl att det har gjorts signature audits.
2020-12-11, 17:00
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Att felaktigt ändra i reglerna kring ett val har inget med valfusk att göra?
Jag ändrar valreglementet så att bara röster på mig får räknas. Det är inte valfusk. Att påstå eller stämma mig för att felaktigt ha ändrat reglerna är statskuppsförsök.

2020-12-11, 17:01
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
Det är ju vad Texas vill era spånhuvuden. Inte konstigt att ni blir lurade härs och tvärs när ni inte ens kan läsa att A4 med lite text.
Herregud så blåsta ni är som försöker hålla fanan högt. Detta är från början till slut texas inlaga. Så jävla besviken på hur blåsta ni är. Inte bara en utan flera som inte greppat något så basalt. Förövrigt är jag 100% Trump men det här var för jävla illa.
2020-12-11, 17:02
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jaha? Jag bemötte att du tyckte man skulle visa hela klippet från början, jag drar in citatet:
Det är alltså bara i denna hearing du anser att man skulle suttit och titta 18 timmar på klipp ingen ansåg visade på någonting men att i andra fall ska det vara upp till en domare att besluta hur mycket som ska visas? Jag trodde snarare det var advokater och åklagare som väljer vilken del av sin bevisning och argumentation de vill presentera men du menar alltså att det är domarn som ska bestämma hur mycket och vad man får visa upp, låter helt idiotiskt.

Nja, för min del kunde dom visat den nedklippta versionen på hearingen för att sedan släppa resten av filmen på annat sätt. Eller kontrat med hela videon när den officiella förklaringen kom.

"Men du menar alltså" är alltid trevligt att svara på, men det jag skrev var: "Kan dock inte hitta något om hur många minuter/timmar videobevisningen ligger på. Vi får väl hoppas för tillitens skull att det är hela övervakningsfilmen"
2020-12-11, 17:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankyboy47
Förstår du inte att Rudy, Sidney och Ron är föredettingar?? Rudy hade sitt största fall 1985, Sidney hade sitt 1979 och Ron hade sitt 1996. Säger allt hur seriösa dessa stämningsansökningar är. Det är bara ett spel för galleriet.
Jo, men de vill inte vara föredettingar, för dom är detta ett blodigt allvar att påvisa ett valfusk som inte ens existerar.

Det var dock Biden som sänkte Rudy och med sin berömda oneliner "There's only three things he mentions in a sentence: a noun, a verb and 9/11.".
Det är därför Rudy är så satans vansinnigt förbannad mot Joe Biden.
Och det var därför Rudy vari Ukraina med quid pro quo och skulle hota till sig en utredning mot Bidens, eller åtminstone säga man gjorde, och därför Rudy är så avundsjuk att Joe Biden är president.
Och Rudy hittar inget systematiskt valfusk, och blir bara än mer arg och än mer kreativ.
Samtidigt domarna kastar ut stämningarna ut genom fönstret som för undermåliga.
2020-12-11, 17:03
Medlem
BREAKING NEWS:

Kandidaten till Washingtons guvernörsval, Loren Culp, stämmer nu delstaten Washington för handhavandefel i rösträkningen, och kräver en "audit" av samtliga röster, samt rösträkningsmaskinerna:

https://www.youtube.com/watch?v=_-NOrIQU17k

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/republican-gubernatorial-candidate-loren-culp-sues-washington-secretary-state-2020-election-mismanag ement-demands-audit-ballots-voting-machines
2020-12-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankyboy47
Lögn! Wood hade stor framgång nyligen med Kyle Rittenhouse, och Powell hade stor framgång i argumentationen för att släppa Michael Flynn fri. Giuiliani har framförallt varit politiker oc har där hållit sig väldigt aktiv. Inga av dessa är några "före dettningar"!
2020-12-11, 17:06
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag undrar också om det finns någon tidsplan. Någon menade att vi kan komma att få svar redan i dag, men det verkar lite hastigt. Innan den 14/12 är dock rimligt med tanke på implikationerna. Om det nu blir rättegång. Amerikanska HD vill antagligen inte förarga viktiga territorier som Guam och Virgin Islands. Blytung uppbackning från dem.

Det hela kan gå mycket fort, beroende på utslaget. Snabbt utslag bygger på att SCOTUS anser att Texas inte har med de andra staternas lagstiftning och administration att göra, bara sådär - det tar litet längre tid om yrkandet skall tas på allvar och då kan det avfärdas på litet olika grunder, om man vill avfärda det.

Att SCOTUS går på Texas linje känns otippat.Domarna i SCOTUS sitter på livstid, och de stämningar med tillhörande yrkanden som blir följden av det beslutet vill de inte tillbringa resten av sina liv med att hantera. Dessutom skulle ett utslag till fördel för käranden väcka berättigat uppseende i hela den fria världen - att manipulera fria val i domstolen, när man inte gillar resultatet är litet speciellt.

Att en stat ber SCOTUS att slita en tvist mellan två stater är något helt annat än när en stat ber SCOTUS att diskvalificera andra staters självständiga verksamhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in