2020-12-11, 16:37
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
...
2. Sen finns det team Trump och hans gelikar samt diverse online-sidor, som kommer med de ena vansinnigare påfundet än det andra. Det allra mesta faller direkt på sin egen orimlighet. Som att maskiner skulle ha hackats, eller mystiska säckar med Biden-röster plötsligt kommit fram. Det är ju rent larv och snömos och vittnar på noll insikt i hur processen egentligen går till.

Det där med extrarösterna är överroligt då de ju har en röstlängd, vilken naturligtvis måste stämma överens med antalet räknade röster.

Med maskinerna tror jag också att de har en extra check - genom att maskinen först skriver ut en valsedel skapad genom click på datorn, och att dessa röster sedan registreras i en annan maskin.

Så där blir det två sätt till att hålla reda på antalet röster.

Om någon kommer och dumpar in tusentals röster på något annat mystiskt sätt, så skulle det förstås upptäckas.

Men det förstås, varenda djävla valarbetare är väl korrupt, tillsammans med en armé av politiskt aktiva och the deep state. Hur annars kan man förklara alla falska röstlängder som måste finnas.
2020-12-11, 16:38
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Klart som fan att AG:n i Texas tycker att det ska gå igenom, det är ju han som lämnat in stämningen... Du inser att det här inte var ett svar från domstolen va?

Jag hade lite bråttom först - men jo, jag inser det. Det är ett steg framåt i processen, en fortsatt argumentation av TX - inte ett svar av SCOTUS!
2020-12-11, 16:38
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Läs under conclusion

https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/22/22O155/163492/20201211095715842_TX-v-State-MPI-Reply-2020-12-11.pdf

TX vill stoppa Defendant States från certifiering!

Såvitt framgår av ditt dokument verkar detta vara staten Texas yrkande.
2020-12-11, 16:40
Medlem
Ok, så det var alltså bara ett interimistiskt yrkande från Texas. Domstolen bör svara relativt snabbt på det. Kanske redan idag.
2020-12-11, 16:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det var nästan självklart att HD inte skulle kasta ut det när det är 18 stater som står bakom. Finns det någon tidsplan för hur det här ska behandlas?
Jag undrar också om det finns någon tidsplan. Någon menade att vi kan komma att få svar redan i dag, men det verkar lite hastigt. Innan den 14/12 är dock rimligt med tanke på implikationerna. Om det nu blir rättegång. Amerikanska HD vill antagligen inte förarga viktiga territorier som Guam och Virgin Islands. Blytung uppbackning från dem.
2020-12-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Inget fusk har överhuvudtaget förekommit!

Länka gärna den färdiga utredningen som har fastställt detta.
2020-12-11, 16:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Tyvärr kan en president bara benåda federala mål. De flesta mål här är inte federala.

Nu glömmer du att Trump har garanterat sopa igen sina spår. Dessutom har han inte gjort något olagligt. Dessa anklagelser saknar grund och brukar vara väldigt återkommande.

Kändisar som anmäler andra kändisar för våldtäkt är ju bara såååååååå 2015....
2020-12-11, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Länka gärna den färdiga utredningen som har fastställt detta.

Det pågår inga utredningar om valfusk i en endaste domstol i USA. Det som är upp uppe i SCOTUS handlar inte om valfusk.
Eftersom det inte finns ett endaste domstolsbeslut som visar på valfusk, kan vi med säkerhet säga att det inte har skett.

Punk slut.
2020-12-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Äh jag ger upp.
Texas-stämningen handlar inte om valfusk. Den handlar om att reglerna ändrades på fel sätt.
Detta visste alla långt innan valet. Har inget med valfusk att göra.
Att felaktigt ändra i reglerna kring ett val har inget med valfusk att göra? Du får gärna ta mig djupare ner i den analysen för just nu låter du dum i huvudet, självklart kan det vara kopplat till varandra?
2020-12-11, 16:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
Men du hann lura åtminstone tre av alt rights begåvningsreserv härinne.
Ingen blev lurad. Vi såg ju att det var Texas svar inom typ två minuter. Skrattar bäst som skrattar sist, men det lär inte blir något beslut redan i dag. Vet inte ens om vi fått bekräftelse på att fallet är uppe? Texas svar kan ju tolkas så. Mitt antagande är dock att det kommer som motargument mot motargumenten innan fallet ska upp i HD.
2020-12-11, 16:50
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ingen blev lurad. Vi såg ju att det var Texas svar inom typ två minuter. Skrattar bäst som skrattar sist, men det lär inte blir något beslut redan i dag. Vet inte ens om vi fått bekräftelse på att fallet är uppe? Texas svar kan ju tolkas så. Mitt antagande är dock att det kommer som motargument mot motargumenten innan fallet ska upp i HD.

Jag tror det måste gå ganska fort nu - det rör sig om max ~3 veckor innan allt måste vara löst, och det är julledighet däremellan!? Det kan komma vilken dag som helst.
2020-12-11, 16:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Varför startar du inte en whatabout-tråd där du kan posta dina feberdrömmar?
Det är en uppenbara projicering ifrån trumpens fifflande som man troligen adresserar snart.
Och det var inte whatabout, utan det var ett svar och undran om projiceringen och om någon går på den.(Ja, förutom de som inte har eget tänkande, de tror ju på varje sak som kommer ut, och sen bara en ytterligare konspiration som aldrig leder någonstans pga inget existerar.)

När komemr valfusk bevisen?
Börjar bli tröttsamt och vänta på nått man säger sig redan veta om.
Man för känslan av att det inte finns nått, eftersom inget kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
Nästa fredag kommer Jesus, för Sidney har lovat något bibliskt stort.
De fattar inte hur löjligt detta låter och ser ut, där man fabulerar och säger valfusk skett.
Och sen står vi där med inget efter var gång.

Vi får hoppas på nästa fredag, då alla andra fredagar innan har inte gett oss några valfusk bevis som de pratar om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in