2020-12-11, 15:38
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
I allra högsta grad!

Sidney Powell kom med ett nytt bombnedslag (utöver det som hennes blotta närvaro medger! Åååh vilket sexig pondus den kvinnan utstrålar!! ) hos Lou Dobbs, där hon säger dig ha upptäckt mängder med graverande bevisning beträffande valfusk via Dominion!

https://twitter.com/LouDobbs/status/1337168084541575171

Det finns även solklara bevis på utländsk inblandning i valet! Specifikt finns det nu fyra misstänkta

https://twitter.com/LouDobbs/status/1337168397398921217
OK tack.
Detta är alltså domstolsfall?!
Blir spännande att följa. Vet man när domslut meddelas?
2020-12-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Då är det ju lätt för dej. Dra din lönsamma vinkling. Jag tror dom har logg på rösträknigsmaskinerna och jag tror att röstböckerna stämde. Hade det varit ett dokumenterat fusk så hade Rudy dragit videon till domstol, tror jag.

Mike Pence
Jag bara berättar vad jag ser i videon. Alla som vill kan kolla på videon själv och skaffa sig en egen uppfattning. Tyvärr kan man ju inte säga samma om er, där ska man lita på lite random personer som behåller videon för sig själva men såklart förklarar att videon visar att demokraterna har gjort allt precis som man ska..
2020-12-11, 15:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
HAHHA ja framförallt när ni ser en video som tyder på valfusk men vill ha det till att det är något helt annat som händer på videon för nån har sagt till er att inte lita på vad ni ser utan istället vad ni får föklarat till er. Då kan det underlätta att låta brottet ske så man tydligare kan visa upp de och på så vis bit för bit få folk att förstå att den källan dom vänder sig till för sanningen är inte där för att presentera sanningen. Som du ser på ditt eget beteende är detta en lång process.
Otroligt förvirrat inlägg.
Jag pratade om att man ändrat reglerna för poströstning ett tag innan valet. Det är detta Texas-stämningen handlar om. Det har inget med fusk att göra alls. Hade man problem med de ändringarna så borde man ha klagat innan valet. Inte efter.
Tror du behöver ta en nypa luft eller två...
2020-12-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det funkar inte riktigt så. Finns det en film så ger man båda parter tillgång till den för att de i sin tur kan anvisa det relevanta från sin sida. Några små advokattroll får då gå igenom filmen före rättegången.
Ena sidan har visat upp videon de anser visar att röstningen gått fel till. De folkvalda representanter som deltog på den hearingen satt alla som frågetecken och ansåg att de inte kunde förklara vad de ser eller att det de ser är valfusk och att folk måste hållas ansvariga för det här.

Den andra sidan som anser att det finns delar i denna video som visar på att saker har gått rätt till har dock valt att inte hjälpa de folkvalda representanterna att ge en ärlig förklaring av vad som hänt utan istället behåller videon för sig själv. Men vem vet, demokraternas mål kanske är så mycket polarisering som möjligt och att det är därför dom väljer att undanhålla videon som tydligt visar att allt gått rätt till för de representanter som inte kan förklara videon som visats för sina väljare på annat sätt än att valfusk verkar ha inträffat?
2020-12-11, 15:43
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ja ni är några som har uttryckt sig så. Att man i hearing och domstolar ska spela upp övervakningsvideo från det att videon startar till det att den avslutas. Tänk vad jobbigt det blir när man ska köra övervakningsvideo på nånting som stått och filmat i en månad för att sedan på dag 31 i hearingen komma till det man faktiskt vill visa. Nej det har ALLTID varit standard att spola fram till de delar man anser är intressanta och visa just dom delarna. Det har ALDRIG varit standard att i dessa processer sätta sig ned och titta på 18 timmars video ingen anser visar på nånting. De som anser att videon är missvisande med orden att de har tillgång till hela videon kan ju iaf göra de folkvalda representanterna en tjänst som inte kan förklara videon som vistas upp för sina väljare och släppa filmen. Men man kanske vill polarisera ännu mera, trots att Biden just blev årets person enligt the times för hans vilja att ena folk heheh, lite som när Obama vann Fredspriset för att han ljög om att han skulle avsluta ett krig.

Jag tror att diverse domare kan hitta en bra balansgång mellan 31 dagar och dryga fyra minuter.
2020-12-11, 15:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
En hel massa från åklagaren i Manhattan.
Skattefusk (delstatlig och Federal)
Förskingring
Förskingring av kampanjmedel
Mutbrott
2 fall av väldtäkt/sexuellt ofredande
mm
https://www.bloomberg.com/features/2020-trump-faces-lawsuits-and-legal-threats/

Han får väll ge sig själv en benådning. Klart.

På tal om Biden och sexuellt ofredande
2020-12-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Otroligt förvirrat inlägg.
Jag pratade om att man ändrat reglerna för poströstning ett tag innan valet. Det är detta Texas-stämningen handlar om. Det har inget med fusk att göra alls. Hade man problem med de ändringarna så borde man ha klagat innan valet. Inte efter.
Tror du behöver ta en nypa luft eller två...

Och jag visar för dig hur omöjligt det hade vart att bevisa ett kommande fusk när ni avslår en övervakningsvideo på fusket som bevisning för att nån nämnt orden att det man ser på videon stämmer inte. När det är så enkelt att förklara bort ett bevis kanske till och med du kan sätta dig in i hur omöjligt det hade vart att visa på fusket innan fusket ens var fullbordat.
2020-12-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag tror att diverse domare kan hitta en bra balansgång mellan 31 dagar och dryga fyra minuter.
Jaha? Jag bemötte att du tyckte man skulle visa hela klippet från början, jag drar in citatet:
Citat:
Den släpptes för att bevisa valfusk, jag tycker man borde tagit beslutet att visa allt från första början.
Det är alltså bara i denna hearing du anser att man skulle suttit och titta 18 timmar på klipp ingen ansåg visade på någonting men att i andra fall ska det vara upp till en domare att besluta hur mycket som ska visas? Jag trodde snarare det var advokater och åklagare som väljer vilken del av sin bevisning och argumentation de vill presentera men du menar alltså att det är domarn som ska bestämma hur mycket och vad man får visa upp, låter helt idiotiskt.
2020-12-11, 15:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Och jag visar för dig hur omöjligt det hade vart att bevisa ett kommande fusk när ni avslår en övervakningsvideo på fusket som bevisning för att nån nämnt orden att det man ser på videon stämmer inte. När det är så enkelt att förklara bort ett bevis kanske till och med du kan sätta dig in i hur omöjligt det hade vart att visa på fusket innan fusket ens var fullbordat.
Men det är ingen "kommande fusk" man klagar på. Fattar du verkligen inte?
Man klagar på att reglerna ändrades på ett felaktigt sätt. Det var känt i och med att ändringarna föreslogs/klubbades.
2020-12-11, 15:48
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Jag bara berättar vad jag ser i videon. Alla som vill kan kolla på videon själv och skaffa sig en egen uppfattning. Tyvärr kan man ju inte säga samma om er, där ska man lita på lite random personer som behåller videon för sig själva men såklart förklarar att videon visar att demokraterna har gjort allt precis som man ska..

Jag tycker det man ser ser jävligt konstigt ut. Men när man sen förstår att det är 90 sekunder av timmar så förstår man att det visas för att det ser jävligt konstigt ut. Men visar det verkligt valfusk så tror jag att det rullar på i rättsapparaten.

Mike Pence
2020-12-11, 15:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag tror man kommer att ogiltigförklara alla röster som inte lades i en vallokal på valdagen (en del förtidsröster kan komma att godkännas). Det kommer att leda till en storseger för republikanerna och Trump.

Hur tror du man kommer göra i tex Georgia där poströster blandades med de andra rösterna trots domslut på att de skulle hållas separerade?

Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det har inte med hur många de är att göra, i så fall vinner andra sidan med 27 stycken, utan det handlar först och främst om SCOTUS ens anser sig ha jurisdiktion.

Det handlar inte om MSM-narrativet att "Trump är en dålig förlorare som bara ska mjölka ut de sista pengarna från bonnläpparna". Faktum är att det handlar inte alls om Trump. Om en stat anser att det begåtts valfusk så är det uppseendeväckande och om 18 stycken gör det så är det hårresande. Varför skulle man inte vilja gå till botten med det? Tror du de 18 staterna gör det på lösa grunder? Chansar på långbollar? Nu kan jag inte konstitutionen men spontant om 18 stater anser att valet var regelvidrigt så är det väl ett rimligt antagande att SCOTUS borde försöka reda ut juridiken i det hela?

Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Någon som tror att Clarence Thomas har glömt det här?
https://www.youtube.com/watch?v=ZURHD5BU1o8

Det där lär han minnas resten av sitt liv. Hans försvar förefaller genuint. Smart att slå en HD-domare under bältet.

Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Vad du hävdar är helt ointressant. Halva USAs befolkning är övertygad om att Biden vann med valfusk. Enda anledningen till att de vägrar revision är att de vet att sanningen kommer fram då.

Av den del med det reella, absoluta våldskapitalet i USA skulle jag gissa att en stor inte ser Biden/Harris som rättmätiga vinnare, utan tvärtom ser dem som farliga fiender till republiken.
2020-12-11, 15:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Relevant humor ger vinsten till Trump:

https://i.4cdn.org/pol/1607697273252.png

Låter naivt att Mike Pence ska ta sitt eget beslut att ej följa lagen, bara för att SCOTUS valde att strunta i beslutet om att följa lagen.

Men vad känner Mike Pence?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in