2020-12-11, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Lite oväntat att Filip kom ut som dödsknarkarnazist med sitt uttalande om att han ogillar att man i Sverige försöker framställa utlänningar som svenskar.

Han menade Duplantis och Meir inte alla andra utlänningar som bor i Sverige.
Citera
2020-12-11, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Han menade Duplantis och Meir inte alla andra utlänningar som bor i Sverige.

Jag vet, tyckte bara att den totala inkonsekvensen var rolig.
Citera
2020-12-11, 12:46
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Märklig kommentar. Ytterst jämnt in i det sista i en final som alltså kräver inte bara en, utan två utslagsfrågor för att kunna avslutas.
Jag hade väl fel då, man hade ansträngt sig med frågorna så att dom skulle vara Lotta & Erik fientliga så det blev en jämn & fin match
Senast redigerad av Crapmagic 2020-12-11 kl. 12:53.
Citera
2020-12-11, 12:50
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hur menar du nu? Hela konceptet med idiotfrågorna är att de ska vara enkla. Just nationalsången är dessutom något som många, om inte de flesta, sjunger fel. Given idiotfråga. Att båda burarna svarar fel bevisar detta.
Jag har inget minne av någon nationalsången fråga trots att jag såg programmet. Jag åsyftade andra idiotfrågor bakåt som var pinsamt enkla där man inte ens kan tveka & det är ju ett misslyckande måste du ju hålla med om?, jag har glömt bort alla mina exempel dock, jag har ett 'fräscht' endagsminne när det kommer till innehåll i det här programmet där jag bara kommer ihåg värderingar jag lagt, inte detaljen.
Senast redigerad av Crapmagic 2020-12-11 kl. 12:52.
Citera
2020-12-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag har inget minne av någon nationalsången fråga trots att jag såg programmet.

Idiotfrågan handlade helt uppenbart om hur en mycket känd rad ur Sveriges nationalsång löd även om man inte nämnde att det handlade om Sveriges nationalsång.. Om det är "och du förblir vad du var" eller "och du blir vad du var"?
Citera
2020-12-11, 13:18
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Hon kunde endel annat idag dock, typ historia. Man får ha förståelse om folk inte vill lyssna på dagens bajsmusik.
Vem är Rihanna och Beyonce Känner inte till den typen av xxxxxxx
Citera
2020-12-11, 15:09
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Idiotfrågan handlade helt uppenbart om hur en mycket känd rad ur Sveriges nationalsång löd även om man inte nämnde att det handlade om Sveriges nationalsång.. Om det är "och du förblir vad du var" eller "och du blir vad du var"?
Fast svenskarna kan inte hela nationalsången varför jag inte tycker att det platsar som en idiotfråga, för-blir är alltså differensen som man ska gissa på, får man ledtrådar sådär aktiveras inte dom delar i hjärnan som passar in på en idiotfråga
Citera
2020-12-11, 16:26
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Jag har inget minne av någon nationalsången fråga trots att jag såg programmet. Jag åsyftade andra idiotfrågor bakåt som var pinsamt enkla där man inte ens kan tveka & det är ju ett misslyckande måste du ju hålla med om?, jag har glömt bort alla mina exempel dock, jag har ett 'fräscht' endagsminne när det kommer till innehåll i det här programmet där jag bara kommer ihåg värderingar jag lagt, inte detaljen.
Jo, ibland är de väldigt enkla. Just därför kan man inte heller vinna poäng. Det är svårt att komma på massa fakta som borde vara allmänt känt men inte är det. Det är lätt att det hamnar på för lätt eller svår nivå, och de föredrar uppenbarligen lättare över svårare.
Citera
2020-12-11, 16:28
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Fast svenskarna kan inte hela nationalsången varför jag inte tycker att det platsar som en idiotfråga, för-blir är alltså differensen som man ska gissa på, får man ledtrådar sådär aktiveras inte dom delar i hjärnan som passar in på en idiotfråga
Samtidigt borde ju den korrekta texten till vårt lands nationalsång sitta i ryggmärgen. Därav en fråga som egentligen är på så enkel nivå att den inte går att vinna poäng på!
Citera
2020-12-11, 16:29
Medlem
Citat:

Man ska nog känna till den svenska nationalsången väldigt dåligt om man inte redan då frågan ställdes förstod att det handlar om den svenska nationalsången. Måste var omöjligt att ha missat det om man är uppväxt Sverige och kan svenska.
Citera
2020-12-11, 16:33
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Man ska nog känna till den svenska nationalsången väldigt dåligt om man inte redan då frågan ställdes förstod att det handlar om den svenska nationalsången. Måste var omöjligt att ha missat det om man är uppväxt Sverige och kan svenska.
Jag fattar inte vad du pratar om, frågan rörde väl detaljen "för eller bli" (se våra föregående inlägg)

Jag orkar inte se om! det bara för att få höra hela frågan
Citera
2020-12-11, 19:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Hon kunde endel annat idag dock, typ historia. Man får ha förståelse om folk inte vill lyssna på dagens bajsmusik.

Jo hon är smart annars. Därav lite förvånande med denna plump. Man ska ju kunna klara tre minst även under press. Men hon sa ju själv att det var uselt presterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in