Citat:
Att journalister och andra med ett yrkesmässigt ärende har besökt Quick/Bergwall är något helt annat än att bekanta sig med honom av personliga skäl, som Federley gjorde. Federley varken skrev något av journalistiskt värde eller kastade något nytt ljus över fallet, samt hade mig veterligen inte heller några som helst skäl att göra ett sådant studiebesök i egenskap av politiker. Men du får så klart länka till andra politiker som av rent personligt nöje har valt att bekanta sig och umgås med Quick/Bergwall, om du nu menar att det vore något vanligt förekommande.
Sedan kanske det hela bara framstod som lite udda och märkligt när det begav sig, det är först nu med uppgifterna om att han umgås med flera pedofiler, samt dessutom har låtit en av dem flytta in hos sig, trots att han visste att pedofilen inte ens har avtjänat hela sitt straff och trots att Federley har en dotter i samma ålder som pedofilens tidigare offer, som Federleys personliga intresse för Quick/Bergwall lätt kan tolkas i ett annat ljus, att se det som en del i ett mer eller mindre återkommande mönster. Vi kan ju inte veta vad Federley känner eller tänker.
Edit: Det bör kanske nämnas att jag har hela tiden varit beredd att ändå se Bergwall-spektaklet som bara en udda grej, ett märkligt infall, samt tänkt att Federley har haft otur med att utöver pedosambon råka ha de två andra pedofilerna i sin nära vänkrets. Ja, jag har inte helt stängt dörren för att det som framstår som ett mönster bara råkar vara en rad oturliga punkter som framstår som ett mönster. Samtidigt har det bara avslöjats allt värre uppgifter kring hans relation med pedosambon, där det allt tydligare framgår att han från första början var på det klara med vem han hade att göra med, samt varken hans dotters säkerhet eller ens hans karriär kunde stå i vägen för hans vilja att förverkliga förhållandet, så uppenbarligen är det i alla fall något som är jävligt snett med Federley och hans relation till åtminstone en pedofil, helt oavsett om han sedan även mer allmänt är en pedogroupie.
Sedan kanske det hela bara framstod som lite udda och märkligt när det begav sig, det är först nu med uppgifterna om att han umgås med flera pedofiler, samt dessutom har låtit en av dem flytta in hos sig, trots att han visste att pedofilen inte ens har avtjänat hela sitt straff och trots att Federley har en dotter i samma ålder som pedofilens tidigare offer, som Federleys personliga intresse för Quick/Bergwall lätt kan tolkas i ett annat ljus, att se det som en del i ett mer eller mindre återkommande mönster. Vi kan ju inte veta vad Federley känner eller tänker.
Edit: Det bör kanske nämnas att jag har hela tiden varit beredd att ändå se Bergwall-spektaklet som bara en udda grej, ett märkligt infall, samt tänkt att Federley har haft otur med att utöver pedosambon råka ha de två andra pedofilerna i sin nära vänkrets. Ja, jag har inte helt stängt dörren för att det som framstår som ett mönster bara råkar vara en rad oturliga punkter som framstår som ett mönster. Samtidigt har det bara avslöjats allt värre uppgifter kring hans relation med pedosambon, där det allt tydligare framgår att han från första början var på det klara med vem han hade att göra med, samt varken hans dotters säkerhet eller ens hans karriär kunde stå i vägen för hans vilja att förverkliga förhållandet, så uppenbarligen är det i alla fall något som är jävligt snett med Federley och hans relation till åtminstone en pedofil, helt oavsett om han sedan även mer allmänt är en pedogroupie.
Fast ingår Bergwall i Federleys nära vänkrets? Har inte fått det intrycket, har du belägg för det?
Att det var galet dåligt omdöme att flytta ihop med denne Jonas är självklart men det har blivit en del trådsanningar (ok det här är Flashback osv...) det anses tydligen bevisat både att Federley är sexuellt attraherad av pedofiler och att han själv är pedofil. Vill bara påpeka att fallet Quick/Bergwall var mycket omskrivet och många tyckte synd om honom. Senast han begick ett pedofilt brott var väl på 60-talet, men det var inte det han var omskriven för och fick sitta i stugvärmen i TV för. Gillad av alla från GW till kungen höll jag på att säga. Man kan väl tycka vad man vill om det, kanske att det gullades väl mycket med Bergwall. Men hans berömmelse på sistone har varit den som var offer för tokig terapi och korrupt rättsröta.
Tycker inte att Federley kan fortsätta som folkvald politiker och att man bör fortsätta undersöka och kräva förklaring. Än så länge har jag bara sett bevis på extremt dåligt omdöme.