2020-12-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Att journalister och andra med ett yrkesmässigt ärende har besökt Quick/Bergwall är något helt annat än att bekanta sig med honom av personliga skäl, som Federley gjorde. Federley varken skrev något av journalistiskt värde eller kastade något nytt ljus över fallet, samt hade mig veterligen inte heller några som helst skäl att göra ett sådant studiebesök i egenskap av politiker. Men du får så klart länka till andra politiker som av rent personligt nöje har valt att bekanta sig och umgås med Quick/Bergwall, om du nu menar att det vore något vanligt förekommande.

Sedan kanske det hela bara framstod som lite udda och märkligt när det begav sig, det är först nu med uppgifterna om att han umgås med flera pedofiler, samt dessutom har låtit en av dem flytta in hos sig, trots att han visste att pedofilen inte ens har avtjänat hela sitt straff och trots att Federley har en dotter i samma ålder som pedofilens tidigare offer, som Federleys personliga intresse för Quick/Bergwall lätt kan tolkas i ett annat ljus, att se det som en del i ett mer eller mindre återkommande mönster. Vi kan ju inte veta vad Federley känner eller tänker.

Edit: Det bör kanske nämnas att jag har hela tiden varit beredd att ändå se Bergwall-spektaklet som bara en udda grej, ett märkligt infall, samt tänkt att Federley har haft otur med att utöver pedosambon råka ha de två andra pedofilerna i sin nära vänkrets. Ja, jag har inte helt stängt dörren för att det som framstår som ett mönster bara råkar vara en rad oturliga punkter som framstår som ett mönster. Samtidigt har det bara avslöjats allt värre uppgifter kring hans relation med pedosambon, där det allt tydligare framgår att han från första början var på det klara med vem han hade att göra med, samt varken hans dotters säkerhet eller ens hans karriär kunde stå i vägen för hans vilja att förverkliga förhållandet, så uppenbarligen är det i alla fall något som är jävligt snett med Federley och hans relation till åtminstone en pedofil, helt oavsett om han sedan även mer allmänt är en pedogroupie.

Fast ingår Bergwall i Federleys nära vänkrets? Har inte fått det intrycket, har du belägg för det?
Att det var galet dåligt omdöme att flytta ihop med denne Jonas är självklart men det har blivit en del trådsanningar (ok det här är Flashback osv...) det anses tydligen bevisat både att Federley är sexuellt attraherad av pedofiler och att han själv är pedofil. Vill bara påpeka att fallet Quick/Bergwall var mycket omskrivet och många tyckte synd om honom. Senast han begick ett pedofilt brott var väl på 60-talet, men det var inte det han var omskriven för och fick sitta i stugvärmen i TV för. Gillad av alla från GW till kungen höll jag på att säga. Man kan väl tycka vad man vill om det, kanske att det gullades väl mycket med Bergwall. Men hans berömmelse på sistone har varit den som var offer för tokig terapi och korrupt rättsröta.

Tycker inte att Federley kan fortsätta som folkvald politiker och att man bör fortsätta undersöka och kräva förklaring. Än så länge har jag bara sett bevis på extremt dåligt omdöme.
Citera
2020-12-11, 11:57
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
något[/b] som är jävligt snett med Federley och hans relation till åtminstone en pedofil, helt oavsett om han sedan även mer allmänt är en pedogroupie.

Kommer hela tiden tillbaka till att det visar på en enorm hybris och brist på omdöme. Nån som efter alltför många år i maktens korridorer och i medias blickfång som fått för sig att reglerna inte gäller för honom. Tänka sig för innan man kastar sig in i ett nytt förhållande med en brottsling? Pfh, för Svenssons. Sätta sitt barn främst och inte inleda ett förhållande med en grov sexbrottsling även om han är gullig? Pfh, sluta vara en sån moralist. Acceptera att Kriminalvården har en uppgift att lösa och att de har all rätt att lägga sig i vart en villkorligt frigiven tar vägen? Pfh, passa dig jag sitter i EU-parlamentet och känner Annie Lööf.
Citera
2020-12-11, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokiBoki
Det är bara som så att överdrifter av FF fd sambos ogärningar eller typ allmänt böghateri här och annorstädes kan funger som ett skydd för Fredrik Federley. Det tror jag inte många som skriver här begriper.

Sedan finns det en helt annan sak som många här inne inte begriper: Det mest utmärkande för homosexuella och utövande bisexuella mäns sexualitet är att de är män och umgås mycket med andra män. Det kan även vara ett slags svar på FF bekantskaper och val av umgänge.

Vet inte om det fungerar som ett skydd direkt men det skrämmer ju bort alla vettiga och blir väldigt enkelt att peka på den här typens trådar och säga: häxjakt! Ja det är häxjakt här. Böghat. Trådsanningar. Överdrifter. Kanske gör det svårare med en seriös undersökning, inte vet jag. Man får sympati med de som är jagade. Åtminstone utanför den här tråden...
Citera
2020-12-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Kommer hela tiden tillbaka till att det visar på en enorm hybris och brist på omdöme. Nån som efter alltför många år i maktens korridorer och i medias blickfång som fått för sig att reglerna inte gäller för honom. Tänka sig för innan man kastar sig in i ett nytt förhållande med en brottsling? Pfh, för Svenssons. Sätta sitt barn främst och inte inleda ett förhållande med en grov sexbrottsling även om han är gullig? Pfh, sluta vara en sån moralist. Acceptera att Kriminalvården har en uppgift att lösa och att de har all rätt att lägga sig i vart en villkorligt frigiven tar vägen? Pfh, passa dig jag sitter i EU-parlamentet och känner Annie Lööf.
Det är inte så konstigt att han trodde sig komma undan med vad som helst. Fram till nu har det ju fungerat. Mutresa? Nej, nej, det är Ursula som reser, inte Fredrick!
Citera
2020-12-11, 12:12
Medlem
berenpxxs avatar
Pedorley kan väl inte sparkas av Lööf? Han är ju vald av stämman. Dessutom har han ett egenintresse av att sitta mandattiden ut i EU-parlamentet. Pensionen blir desto saftigare. Så vi får en politisk bögvilde i parlamentet fram till 2024.
Citera
2020-12-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig

Moralpanik är ett begrepp som ofta tas fram när folk fördömer pedofili som något sjukt.

Sen vill man också vrida det till så att barn inte skulle ta skada av sex (=våldtäkter) med vuxna OM det inte vore så att omgivningen får "moralpanikanfall" och skrämmer barn med sin fördömande reaktion.

Det är konstigt av dessa fria sexualitetens förespråkare att de samtidigt inte vill ge BARNEN friheten att välja själv och utvecklas i sin egen takt och slippa ligga med MAMMAS eller PAPPAS pojkvän/sambo utan vänta tills barnet har en helt EGEN pojkvän att upptäckta sexualitetens olika sidor.

Själv anser jag att ensamstående mammor (och pappor) borde vara mycket mer misstänksamma i val av partner för att skydda ungarna. Inte bara mot pedofiler utan andra sorts kufar. Barnmisshandlare etc.
Citera
2020-12-11, 12:16
Medlem
När skulle C uttala sig ifrågan? Idag?
Citera
2020-12-11, 12:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Kanske, men allra senast innan Annies jultal, på onsdag nästa vecka. Usch, vad illa jag tycker om henne - unnar henne denna soppa av hela mitt hjärta.
Citera
2020-12-11, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Moralpanik är ett begrepp som ofta tas fram när folk fördömer pedofili som något sjukt.

Sen vill man också vrida det till så att barn inte skulle ta skada av sex (=våldtäkter) med vuxna OM det inte vore så att omgivningen får "moralpanikanfall" och skrämmer barn med sin fördömande reaktion.

Det är konstigt av dessa fria sexualitetens förespråkare att de samtidigt inte vill ge BARNEN friheten att välja själv och utvecklas i sin egen takt och slippa ligga med MAMMAS eller PAPPAS pojkvän/sambo utan vänta tills barnet har en helt EGEN pojkvän att upptäckta sexualitetens olika sidor.

Själv anser jag att ensamstående mammor (och pappor) borde vara mycket mer misstänksamma i val av partner för att skydda ungarna. Inte bara mot pedofiler utan andra sorts kufar. Barnmisshandlare etc.

de har ju inte skaffat ungar för annat än att ha anledning till att få in pengar på dem. det är därför dessa äckel skaffar ungar. det är därför man använder dem som madrasser och traumatiserar dem för livet.
Citera
2020-12-11, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Det ligger väldigt mycket i det. Ensamstående mödrar har generellt väldigt lågt marknadsvärde. Så när hon väl får napp bör hon vara mycket försiktig. Problemet med Federley är att det nog finns så många pedofiler i hans vänkrets att han ser det som helt normalt. Eventuellt har han samma perversion själv.
Citera
2020-12-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kanske, men allra senast innan Annies jultal, på onsdag nästa vecka. Usch, vad illa jag tycker om henne - unnar henne denna soppa av hela mitt hjärta.

Tack.

Samma här! Ren och skär ondska.
Citera
2020-12-11, 12:26
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux

I förrgår... alltså Centern är ett litet tokparti som har en ledning som mest duger till stylade presskonferenser/ PR-tricks med Lööf

De är totalt lost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in