2020-12-11, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Scytl säger att de inte har något kontor/server i Tyskland sedan 2019.

Det där stämmer inte, jag spårade en av deras servrar till en datahall i Frankfurt. Den exakta adressen är Weismüllerstraße 25-27, Frankfurt, Germany. Jag har också hittat specifikationer och ritningar till serverhallen.
2020-12-11, 05:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Tack för referensen. Det han beskriver är i princip att Scytl hostar sin webbsida på Amazon AWS som har servrar utspridda i hela världen (inklusive Tyskland) för att komma närmare kunderna och kunna leverera innehåll snabbare. Det betyder inte att Scytl har några servrar där utan bara att de har ett hosting-avtal med Amazon för sin hemsida. Och sen är det ju värt att påpeka att det inte skulle vara speciellt intressant att beslagta servern som hostar hemsidan även om det var möjligt. Den har ju ingenting att göra med några servrar som används för deras faktiska verksamhet kring val och val-data.
Är det då inte märkligt att man placerar valdata på Amazons servrar i Tyskland när all data kommer från USA och nästan alla som behöver komma åt data finns i USA.
2020-12-11, 05:54
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är det då inte märkligt att man placerar valdata på Amazons servrar i Tyskland när all data kommer från USA och nästan alla som behöver komma åt data finns i USA.
Det hade varit märkligt om det hade varit sant, vilket det inte är. Inget valdata har placerats utanför USA. Att hemsidan scytl.com hostas på cloudbaserade Amazon AWS och därför finns på diverse platser i hela världen är inget anmärkningsvärt.
2020-12-11, 06:05
Medlem
Gollumns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
305th Military Intelligence Battalion är en utbildningsbataljon.
Deras uppgift är att utbilda blivande underrättelse soldater, det är alltså soldater direkt från bootcamp som är där för att utbildas och skickas vidare.

Att 305th skulle varit inblandade i faktiskt underrättelse arbete eller varit inblandade i en räd i Tyskland som också påstås är löjeväckande.

Hade någon Military Intelligence Battalion varit inblandad i något i Tyskland så skulle det ha varit någon av de som ingår i 66th Military Intelligence Brigade, de har flera stycken som är stationerade i Tyskland.
305th är stationerade i Arizona.

Med andra ord är tillförlitligheten noll i det han pratar om.

Före detta Air Force generalen McInerney har bekräftat att 305th är kraken
Vet du mer än en 3 stjärnig general?
2020-12-11, 06:07
Medlem
Gollumns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det hade varit märkligt om det hade varit sant, vilket det inte är. Inget valdata har placerats utanför USA. Att hemsidan scytl.com hostas på cloudbaserade Amazon AWS och därför finns på diverse platser i hela världen är inget anmärkningsvärt.

"Inget valdata har placerats utanför USA"
Hur vet du det här Emma? Hur kan hävda det så bombsäkert? Det är omöjligt att du vet en sån sak!

Du, med flera, ingen nämnd, ingen glömd, sitter här i Sverige och är nån form av självutnämnda experter
2020-12-11, 07:11
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outplayed
Skillnaden är att Trump inte böjer sig ner som Nixon gjorde. Trump kommer stå som vinnare till slut, det är jag säker på.

Exakt. Det tål att påpekas att valfusk i USA är ingalunda en ny företeelse, dock är det så i denna omfattning och med Big Data, tunga Big Tech donationer (Zuckerberg har stoppat in 4.5 miljard i Swingstates för sk rösträkning) och ett parti (D) som helt frångått tanken att ett val skall gå rätt till.

Att motsätta sig fusket och vilja ha rena, äkta val är ju inte ens kontroversiellt utan något alla borde skriva under på.

De största hoten mot USAs ”demokrati” rankade 1-5:

1. Demokratiska partiet
2. Olagligt utförda val (dvs bla Texas stämmer för)
2. Big Tech
3. Big Media
4. Illegala statliga mandat för att stötta punkt 2.
5. Hemliga och osäkra "röstningssystem" (Dominion nfl)
2020-12-11, 07:21
Medlem
Nixters avatar
SCOTUS & SENAT uppdatering

-Sen. Ron Johnson (R från WI) har nu påpekat att han kommer att invända mot EVs från ifrågasatta stater i nuläget.

-Vad som gör detta viktigt är att Johnson är en RINO. Således är hans signal antagligen ett tecken på positionen inom GOP-senaten (exklusive Mitt Romney som är en inhyrd skådespelare för D men han behövs ej).

Kongressen kommer att träffas den 6 januari.

- Professor Dr John Eastman säger att SCOTUS kan hantera EVs efter den 14:e Dec eller på eller efter "6 januari" när en joint sessions av kongressen ser på hur senatens president (VP Pence) "räknar" EV rösterna.
2020-12-11, 07:21
Medlem
Stig-Britts avatar
Jag har sett mycket om Dominion nu, och jag ställer mig definitivt tveksam till lösningen de levererar i sina röstmaskiner - men finns det svart på vitt att de faktiskt fuskats med dem?

Jag hör att:

1. De kan ansluta till internet. Men finns det loggar på att de gjorde det under valdagen/natten?
2. Det går att manipulera röster - men vet vi att det gjordes; finns det någon logg på alla röster som blev adjudicated?
2020-12-11, 07:22
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
SCOTUS & SENAT uppdatering

-Sen. Ron Johnson (R från WI) har nu påpekat att han kommer att invända mot EVs från ifrågasatta stater i nuläget.

-Vad som gör detta viktigt är att Johnson är en RINO. Således är hans signal antagligen ett tecken på positionen inom GOP-senaten (exklusive Mitt Romney som är en inhyrd skådespelare för D men han behövs ej).

Kongressen kommer att träffas den 6 januari.

- Professor Dr John Eastman säger att SCOTUS kan hantera EVs efter den 14:e Dec eller på eller efter "6 januari" när en joint sessions av kongressen ser på hur senatens president (VP Pence) "räknar" EV rösterna.

Kan du förklara vad du menar med tecken på positionen inom GOP - jag hänger inte med.
Senast redigerad av Stig-Britt 2020-12-11 kl. 07:26.
2020-12-11, 07:23
Medlem
Nixters avatar
SCOTUS & TEXAS uppdatering

21 stater stödjer nu TEXAS stämning:
https://mobile.twitter.com/jessiprincey/status/1337252235386949633
2020-12-11, 07:28
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
- Vad är EVs?
- Kan du förklara vad du menar med tecken på positionen inom GOP - jag hänger inte med.

EV = Electoral Vote

GOP Senaten =
R Senaten styr senaten med sin majoritet, men har olika grupperingar. RINOs är de som står längre ifrån Trump. Tecken på att Ron Johnson tar denna position visar att RINOs tycker lika med gruppen Senatorer som stödjer Trump. Enad front. Exkl rena R-förrädare som Mitt Romney som dock ej behövs för att vinna omröstningar.

Hoppas det klargjorde något bättre
2020-12-11, 07:29
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
EV = Electoral Vote

GOP Senaten =
R Senaten styr senaten med sin majoritet, men har olika grupperingar. RINOs är de som står längre ifrån Trump. Tecken på att Ron Johnson tar denna position visar att RINOs tycker lika med gruppen Senatorer som stödjer Trump. Enad front. Exkl rena R-förrädare som Mitt Romney som dock ej behövs för att vinna omröstningar.

Hoppas det klargjorde något bättre

Tack, då är jag med!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in