2020-12-10, 23:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Du förstår inte hör jag. Jag har läst det och köper inte siffrorna, förstår du nu?

Ja, jag tänkte nästan att det kunde vara så.

Du får nog ta upp det med din psykolog då, för det finns a priori ingen orsak till att misstänka siffror överallt.

Men du kan göra ett försök, för på mig låter det som att du menar att demokraterna har fuskat snart sagt överallt, vilket skulle betyda en fullkomligt gigantisk konspiration som inbegriper republikaner och domstolar. I hela landet måste det då röra sig om 10 000-tals människor. Och ändå har ingen skvallrat.
2020-12-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Borde inte det per automatik innebära att man beviljar Texas stämning åtminstpne mot Pennsylvania? Bägge parterna är ju så att säga "överens" i frågan om av som behöver göras, ochdå är det väl inte mer än för SCOTUS att stadfästa det, tänker jag?

Finns det någon möjlighet att typ Michigan också ansluter sig? Det styrs väl också av Republikaner? Hur är det Wisconsin? Vem "äger" delstatsregeringen där?

Nja, det är deras AG eller DA(?) som är officiell representant för Pennsylvania i sådana här fall. Eller vad skulle du säga om att Anders Norlén och Annelie Karlsson skulle kunna företräda Sverige?
2020-12-10, 23:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag har spått innan valet att det kommer leda till inbördeskrig oavsett vilken sida som på pappret vinner. Frågan är vilken sida som kan mobilisera de starkaste krafterna. Vi har sett flera tecken att Trump mobiliserar men mindre vad globalisterna gör.

Ett beslut i SCOTUS är en PR-seger men hur det ska kunna hindra kriget kan jag inte se. Det skulle väl vara om Texas vinner och globalisterna faktiskt inte har något våldskapital att sätta emot. Spännande och historiska tider.
Ja, det här caset kom lite i grevens tid, fast möjligheten för stater att stämma varandra över valtekniska frågor ju diskuterats tidigare. Redan strax efter valet, vill jag minnas. Och jag tror att det är både rätt och säkrast att döma till Texas fördel, men frågan är om inte SCOTUS fegar ur ändå (avslag) när det kommer till kritan. Sedan får vi se vad som händer och fötter!
2020-12-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
I hela landet måste det då röra sig om 10 000-tals människor. Och ändå har ingen skvallrat.

Förmodligen fler, det rör sig om miljoner med röster som gått till Biden som president med R down-ballot. Tänk hur mycket folk det krävs för att bara ändra up-ballot och fuska där men inte fuska down-ballot, vilket hästjobb alltså!

Än så länge har ingen förklarat hur det kommer sig att det finns så många röster med Biden och sen R down-ballot. Är de fusk-röster? Eller är bara Biden en fuskröst men resten av valsedeln är bra? Är det krysset på Biden som avgör att det är en fusk-valsedel?

(För jag antar att det kan inte vara fallet ett DJT är rätt hatat bland R? Eller?)
2020-12-10, 23:50
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är bra att du får lite spänning i livet. Det unnar jag dig.

Bli dock inte för upphetsad, Georgia är omräknad 3 ggr för hand och varje gång har det slutat med nästan exakt samma tal för Biden respektive Trump, Det är svårt att hitta ett val i världshistorien som är så trovärdigt och kontrollerat som presidentvalet 2020 i delstaten Georgia. Ledsen att behöva säga det.

Klart det blir samma resultat när man vägrar att jämföra signaturerna och bara räknar om samma lappar hela tiden.
2020-12-10, 23:51
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, det här caset kom lite i grevens tid, fast möjligheten för stater att stämma varandra över valtekniska frågor ju diskuterats tidigare. Redan strax efter valet, vill jag minnas. Och jag tror att det är både rätt och säkrast att döma till Texas fördel, men frågan är om inte SCOTUS fegar ur ändå (avslag) när det kommer till kritan. Sedan får vi se vad som händer och fötter!

Läs vad jag har skrivit tidigare, det finns faktiskt ingen annan lösning,
2020-12-10, 23:52
Avslutad
Joe Bidens presidentövergångsteam (?) erkänner nu att Huner Biden är under utredning av både det amerikanska justitiedepartementet och FBI angående sina affärer och eventuella skattefiffel.

Detta sänder en viktig signal vilket tyder på att det finns folk som indirekt erkänner eller tror att Trump kommer att sitta kvar som president, i annat fall hade man lätt kunnat fortsätta att se mellan fingrarna.

https://www.msn.com/en-us/news/politics/hunter-biden-investigation-heres-what-you-need-to-know/ar-BB1bP3Gk
2020-12-10, 23:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Läs vad jag har skrivit tidigare, det finns faktiskt ingen annan lösning,
Och vad har du skrivit då, om jag får fråga? Att SCOTUS måste lägga ned fallet eller döma fördel Texas?
2020-12-10, 23:55
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Förmodligen fler, det rör sig om miljoner med röster som gått till Biden som president med R down-ballot. Tänk hur mycket folk det krävs för att bara ändra up-ballot och fuska där men inte fuska down-ballot, vilket hästjobb alltså!

Än så länge har ingen förklarat hur det kommer sig att det finns så många röster med Biden och sen R down-ballot. Är de fusk-röster? Eller är bara Biden en fuskröst men resten av valsedeln är bra? Är det krysset på Biden som avgör att det är en fusk-valsedel?

(För jag antar att det kan inte vara fallet ett DJT är rätt hatat bland R? Eller?)

Nu är det ju Biden och en helt tom down ballot.
Dessutom är dom döda.
2020-12-10, 23:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Trevligt att du klarar av att värdesätta frihet.
Hur mycket värderar du ditt eget liv till?

Vore det inte lämpligt att skita i dessa datorer och strunta i mängder av poströster med tvivelaktiga ursprung?

Allt för att säkerställa Demokratin.
Du kan kanske ha en poäng, men då måste det naturligtvis klargöras innan valet.
Man kan inte komma och klaga på det efteråt bara för att man förlorade (eller det KAN man tydligen, men man framstår bara som en dålig förlorare).
2020-12-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Men VARFÖR ska massa delstater tvunget vara emot att fallet tas upp? Har demokraterna rent mjöl i påsen så behöver de blå staterna inte oroa sig även om SCOTUS tar upp fallet.

Deras rädsla för den eventuella domstolsprocessen är jävligt suspekt.

Borde de inte ligga i demokraternas / blå staternas intresse att låta Team Trump göra bort sig hos SCOTUS? Sista förnedringsspiken i kistan liksom.

Därför att USA är en union med en stor grad av självbestämmande för delstaterna enligt konstitutionen. Där delstaterna har självbestämmanderätt, som gällande vallagar och process, så ska de andra delstaterna inte lägga sig i. Och ett skäl till varför SCOTUS troligtvis väljer att direkt avvisa det här fallet är att risken annars är att de efter varje val kommer att överhopas av stämningar mellan de olika delstaterna, som tycker att lagstiftningen eller processen i en annan delstat inte är ”OK”. Så worst case skulle bli hundratals stämningar efter varje val som de skulle bli tvungna att ta upp om de tar upp det här.
2020-12-11, 00:05
Medlem
HomoDeuss avatar
SCOTUS avslår TEXAS begäran (bekräftat via informella kanaler). Ni hörde det här först.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in