2020-12-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NTAuthority
Den grejen med att 6000 röster i MI eller GA gick över från Biden till Trump från Dominion maskinerna, är det sant? Åtgärdade man det sen då?

Vad säger ni Trump anhängare om detta då?

https://apnews.com/article/ap-explains-election-results-biden-trump-87f530ed144fa895fd907e0c80d45eb8

Vote counting was slow in three Midwestern states that went for Trump four years ago and flipped to Biden this time: the “blue wall” of Michigan, Pennsylvania and Wisconsin. That’s because of an increase in mail-in ballots, which the Biden campaign pushed its supporters to use as a safety measure because of the pandemic. Trump baselessly argued that mail-in ballots were subject to fraud and encouraged his supporters to show up to vote in person on Election Day.

As a result, Trump led all three states in Election Day voting, but those leads were erased as mail-in ballots were counted.

All three states largely ignored advice from nonpartisan observers to expand the window for counting mail-in ballots before Election Day. Michigan gave election officials one day, and Pennsylvania and Wisconsin did not allow counting beforehand. All three states have Republican legislatures.

Nu är ju jag inte "Trump-anhängare" men fast övertygad anti-vänster och som sådan intresserad av att det blir ordentligt utrett ifall fusk av större omfattning förekommit i valet. Enligt min mening har redan uppseendeväckande styrning från msm och big tech förekommit inför valet (bl a förtigande av Bidens och hans sons Kina-affärer) så fusk i viss bemärkelse föreligger redan.

Det som bekymrar mig mest är detta med röstande per post, avsaknad av krav på id-handling samt användning av röstmaskiner. Det framstår som ett onödigt risktagande med demokratin. I undantagsfall, som t ex svår sjukdom eller militärtjänstgöring, bör absentee-röstning godtas (med så starka säkerhetsåtgärder som möjligt) men att ha ett röstande per post slentrianmässigt förstår jag inte alls. Vad hände med att en röst ska läggas frivilligt och vara hemlig? Utan att du iakttas av valpersonal ensam och av fri vilja gå in i ett röstbås (där du utan övervakning lägger den röstsedel du önskar i ett kuvert) kan ingen garantera att röstning skett enskilt och frivilligt. Poströstande ökar risken för ballot-harvesting och att väljare kan bli påverkade av någon vad gäller val av kandidat. Även id-krav är svårt att upprätthålla. Här är mina (självklara) förslag i framtiden till dessa stater som nu misslyckades med sitt räknande av röster:

-Erbjud utomhusröstning för personer som är rädda för smitta (eller har klaustrofobi.....)
-Anställ tillräckligt med rösträknare (tips: gick det åt skogen förra gången med takten på räkningen=anställt MÅNGA fler nästa gång)
-avskaffa all elektronisk röstning (röstmaskiner)
-inför strikt krav på identifiering (id-handling eller biometriskt avtryck)

Det finns inga genvägar till den perfekta demokratin........
2020-12-10, 13:04
Medlem
krautbrains avatar
https://blog.youtube/news-and-events/supporting-the-2020-us-election/

Citat:
Given that, we will start removing any piece of content uploaded today (or anytime after) that misleads people by alleging that widespread fraud or errors changed the outcome of the 2020 U.S. Presidential election, in line with our approach towards historical U.S. Presidential elections. For example, we will remove videos claiming that a Presidential candidate won the election due to widespread software glitches or counting errors. We will begin enforcing this policy today, and will ramp up in the weeks to come.

Skönt att man börjar bli klar med Youtube.
2020-12-10, 13:07
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det gör det väl visst om fler som inte annars hade röstat....röstar.

Det är en vanlig effekt vid demokratiska väl som blåses upp.

Nej, 56% av amerikanarna svarade "JA" på en enkät om de hade det bättre nu än för fyra år sedan. Det har gått mycket bra för amerikansk ekonomi vilket är den VIKTIGASTE frågan för amerikanarna och NEJ det är inte "systematisk rasism" för den är förljgen och få amerikanare ställer sig bakom denna teori. Sleepy Joe Biden, han i källaren, som inte fick något stöd under primärvalen seglade upp som vinnare (mycket konstigt) och petade ner de båda mer populära Sanders och Warren. Det är valfusk från valet under "super tuesday" som valfusket började. Det finns, inte en chans i helvetet att Biden lyckades mobilisera så många fler väljare än Obama och Biden. Omöjligt.
2020-12-10, 13:08
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Nej, 56% av amerikanarna svarade "JA" på en enkät om de hade det bättre nu än för fyra år sedan. Det har gått mycket bra för amerikansk ekonomi vilket är den VIKTIGASTE frågan för amerikanarna och NEJ det är inte "systematisk rasism" för den är förljgen och få amerikanare ställer sig bakom denna teori. Sleepy Joe Biden, han i källaren, som inte fick något stöd under primärvalen seglade upp som vinnare (mycket konstigt) och petade ner de båda mer populära Sanders och Warren. Det är valfusk från valet under "super tuesday" som valfusket började. Det finns, inte en chans i helvetet att Biden lyckades mobilisera så många fler väljare än Obama och Biden. Omöjligt.

Förvirrat inlägg.

Uppenbarligen har båda partierna mobiliserat långt fler väljare än vanligt. Även republikanerna.
2020-12-10, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Han kanske enbart anser att ett privat företag har all rätt att sköta sin egen verksamhet efter eget tycke? Att likna det med diktaturer med hård statlig censur som N.K är enbart löjligt.

Fundera en gång till om det verkligen är det? Vissa företag sitter idag på i princip informations- och infrastrukturmonopol vilka ofta regleras politiskt. Om ex Vattenfall beslutar sig för att inte leverera ström till kunder som röstat borgerligt? De äger ju framdragningen och är "bolag", hur ser du på det?
2020-12-10, 13:12
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Förvirrat inlägg.

Uppenbarligen har båda partierna mobiliserat långt fler väljare än vanligt. Även republikanerna.

Det kan jag hålla med om till en viss grad. Men Bidens röstökning från Obamas är vad jag inte tror kunde ske utan fusk. Där kommer Dominion in i bilden.

https://streamable.com/yzrypo

(och kom inte och skriv "debunked")
2020-12-10, 13:15
Medlem
Citat:
Det kan jag hålla med om till en viss grad. Men Bidens röstökning från Obamas är vad jag inte tror kunde ske utan fusk. Där kommer Dominion in i bilden.

Men att Trump kunde öka så mycket, det kan inte vara fusk? Bara den på demokratsidan?
2020-12-10, 13:17
Medlem
seaworthys avatar
Citat:

Tro det du, men det kommer inte ändra något resultat.

Mitt främsta argument mot organiserat valfusk är att demokraterna gick dåligt i valen till över- och underhuset. Demokratiska partiet är såklart nöjda med att få bort Trump men överlag är dom knappast skitglada. Ett misslyckat valfusk isåfall.

Om nu gaphalsen hjälper till att vända opinionen i Georgia mot GOP så blir det ju nåt helt annat.
2020-12-10, 13:19
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Men att Trump kunde öka så mycket, det kan inte vara fusk? Bara den på demokratsidan?

Nej, han har gjort mycket för USA under sina fyra år och var mycket populär. Demokraterna har inte bidrag till USAs utveckling, de har uppehållt sig med att försöka snärja Trump i utredning efter utredning. "No one is above the law", kommer du ihåg den slogan som pumpades ut till folk trodde han var en brottsling. Demokraterna har endast söndrat och polariserat, därför var de tvugna att utnyttja covid och med det poströstning, oordning, och rösträkning en vecka efter valet då allt kunde påverkas.
2020-12-10, 13:22
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Det kommer snart skifta och bevisbördan hamnar hos globalisterna (korrupta och köpta D+R). Allt fler kräver att man bevisar att valet gått rätt till och inte som nu, att valet varit korrupt. Och jag håller med. Just nu kan man knappt säga att ett val har ägt rum.

Det sipprar även fram mer och mer kring kopplingar till CCP. Eric Swalwell har haft ihop det med en kinesisk spion och Pelosi och Schumer kände till det. Sätt samman det i pusslet och bilden faller på plats:

- Insurrection Act
- Executive Order 2018
- 14th Amendment
- Pentagon stryper budget till CIA den 5 januari
- Ökad militär aktivitet i USA ("hold the line")
- DOJ återinför arkebusering och hängning som dödsstraff

'The tree of Liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.' — Thomas Jefferson

Tree of Liberty har inte druckit på 155 år.
2020-12-10, 13:23
Medlem
Citat:
Nej, han har gjort mycket för USA under sina fyra år och var mycket populär. Demokraterna har inte bidrag till USAs utveckling, de har uppehållt sig med att försöka snärja Trump i utredning efter utredning. "No one is above the law", kommer du ihåg den slogan som pumpades ut till folk trodde han var en brottsling. Demokraterna har endast söndrat och polariserat, därför var de tvugna att utnyttja covid och med det poströstning, oordning, och rösträkning en vecka efter valet då allt kunde påverkas.
Ok, som jag tänkte då. Du tycker det är "självklart" att det är valfusk för att personen du håller på ökade med mindre än motståndarsidan.
Majoriteten håller uppenbarligen inte med dig och därför vann Biden.
2020-12-10, 13:25
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes

Sätt igång och presentera bevis. Du ligger efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in