Citat:
Den grejen med att 6000 röster i MI eller GA gick över från Biden till Trump från Dominion maskinerna, är det sant? Åtgärdade man det sen då?
Vad säger ni Trump anhängare om detta då?
https://apnews.com/article/ap-explains-election-results-biden-trump-87f530ed144fa895fd907e0c80d45eb8
Vote counting was slow in three Midwestern states that went for Trump four years ago and flipped to Biden this time: the “blue wall” of Michigan, Pennsylvania and Wisconsin. That’s because of an increase in mail-in ballots, which the Biden campaign pushed its supporters to use as a safety measure because of the pandemic. Trump baselessly argued that mail-in ballots were subject to fraud and encouraged his supporters to show up to vote in person on Election Day.
As a result, Trump led all three states in Election Day voting, but those leads were erased as mail-in ballots were counted.
All three states largely ignored advice from nonpartisan observers to expand the window for counting mail-in ballots before Election Day. Michigan gave election officials one day, and Pennsylvania and Wisconsin did not allow counting beforehand. All three states have Republican legislatures.
Vad säger ni Trump anhängare om detta då?
https://apnews.com/article/ap-explains-election-results-biden-trump-87f530ed144fa895fd907e0c80d45eb8
Vote counting was slow in three Midwestern states that went for Trump four years ago and flipped to Biden this time: the “blue wall” of Michigan, Pennsylvania and Wisconsin. That’s because of an increase in mail-in ballots, which the Biden campaign pushed its supporters to use as a safety measure because of the pandemic. Trump baselessly argued that mail-in ballots were subject to fraud and encouraged his supporters to show up to vote in person on Election Day.
As a result, Trump led all three states in Election Day voting, but those leads were erased as mail-in ballots were counted.
All three states largely ignored advice from nonpartisan observers to expand the window for counting mail-in ballots before Election Day. Michigan gave election officials one day, and Pennsylvania and Wisconsin did not allow counting beforehand. All three states have Republican legislatures.
Nu är ju jag inte "Trump-anhängare" men fast övertygad anti-vänster och som sådan intresserad av att det blir ordentligt utrett ifall fusk av större omfattning förekommit i valet. Enligt min mening har redan uppseendeväckande styrning från msm och big tech förekommit inför valet (bl a förtigande av Bidens och hans sons Kina-affärer) så fusk i viss bemärkelse föreligger redan.
Det som bekymrar mig mest är detta med röstande per post, avsaknad av krav på id-handling samt användning av röstmaskiner. Det framstår som ett onödigt risktagande med demokratin. I undantagsfall, som t ex svår sjukdom eller militärtjänstgöring, bör absentee-röstning godtas (med så starka säkerhetsåtgärder som möjligt) men att ha ett röstande per post slentrianmässigt förstår jag inte alls. Vad hände med att en röst ska läggas frivilligt och vara hemlig? Utan att du iakttas av valpersonal ensam och av fri vilja gå in i ett röstbås (där du utan övervakning lägger den röstsedel du önskar i ett kuvert) kan ingen garantera att röstning skett enskilt och frivilligt. Poströstande ökar risken för ballot-harvesting och att väljare kan bli påverkade av någon vad gäller val av kandidat. Även id-krav är svårt att upprätthålla. Här är mina (självklara) förslag i framtiden till dessa stater som nu misslyckades med sitt räknande av röster:
-Erbjud utomhusröstning för personer som är rädda för smitta (eller har klaustrofobi.....)
-Anställ tillräckligt med rösträknare (tips: gick det åt skogen förra gången med takten på räkningen=anställt MÅNGA fler nästa gång)
-avskaffa all elektronisk röstning (röstmaskiner)
-inför strikt krav på identifiering (id-handling eller biometriskt avtryck)
Det finns inga genvägar till den perfekta demokratin........