Citat:
Det där med tågklockorna känner jag igen, har hänt mig med...VAD FAN ÄR DET? Haft 1 riktigt vidrig.
Hade omedvetet blivit beroende av sömntabletter trots att jag är en ordenlig medborgare. Hade aldrig hört talas om fenomenet tidigare och är frisk psykiskt.
En fredag la jag av med tabletterna helt - som en riktig man tänkte jag.
Efter någon helt sömnlös fredag lyckas jag på lördag äntligen somna vid 05.00. Vaknar kort därefter. Jag hör ett barn kasta mynt på min sovrumsdörr. Först lite grann bara. Sen hör jag en man bakom dörren som hjälper barnet att sula så in i helvete med mynt på dörren. Därefter hör jag barnet utsättas för våld och mynten bakom dörren kastas hårdare och hårdare.
Jag var paralyserad av skräck och förstod ingenting. Jag tar hammaren ur garderoben och har 112 uppe. Rusar ut som en mad man för att slå ihjäl dem. Rusar runt men hittar ingen. Jag letade fan överallt. Inte ens ett mynt hittade jag.
Bröt ihop i tårar då jag trodde jag blivit helt psyksjuk.
Ringde faktiskt akutpsyk som informerade mig att det var en sömnparalys och anledningen till att jag inte förstod det var sömntabletterna.
Så mycket man var jag.
Haft andra märkligheter. Tågklockor som tjuter som fan precis innan jag ska somna. Känns som huvudet ska sprängas när det sker. Någon mer?
Sömn är märkliga saker.
Hade omedvetet blivit beroende av sömntabletter trots att jag är en ordenlig medborgare. Hade aldrig hört talas om fenomenet tidigare och är frisk psykiskt.
En fredag la jag av med tabletterna helt - som en riktig man tänkte jag.
Efter någon helt sömnlös fredag lyckas jag på lördag äntligen somna vid 05.00. Vaknar kort därefter. Jag hör ett barn kasta mynt på min sovrumsdörr. Först lite grann bara. Sen hör jag en man bakom dörren som hjälper barnet att sula så in i helvete med mynt på dörren. Därefter hör jag barnet utsättas för våld och mynten bakom dörren kastas hårdare och hårdare.
Jag var paralyserad av skräck och förstod ingenting. Jag tar hammaren ur garderoben och har 112 uppe. Rusar ut som en mad man för att slå ihjäl dem. Rusar runt men hittar ingen. Jag letade fan överallt. Inte ens ett mynt hittade jag.
Bröt ihop i tårar då jag trodde jag blivit helt psyksjuk.
Ringde faktiskt akutpsyk som informerade mig att det var en sömnparalys och anledningen till att jag inte förstod det var sömntabletterna.
Så mycket man var jag.
Haft andra märkligheter. Tågklockor som tjuter som fan precis innan jag ska somna. Känns som huvudet ska sprängas när det sker. Någon mer?
Sömn är märkliga saker.
Grejen är ju den att det måste ha varit så att jag va påväg att somna för när det hände så förstod jag inte om det bara hände i ett vaket tillstånd eller om jag drömde det? Men jag blev rädd och förstod ingenting och undrade vad det var...
Jag har knarkat 1 gång och fick en traumatisk upplevelse och efter det så fick jag konstiga flashbacks ifrån typ skräckfilmscener och det är efter detta det där med tågklockorna som tjuter i öronen har skett. Det är så jävla högt att precis som du säger så känns det som att huvudet ska sprängas och man blir rädd av ljudet också!! Det har inte hänt på länge nu, men det hände vid 2-3 tillfällen.
. Minns att man låg paralyserad i sängen och försökte röra sig allt man kunde och samtidigt som det kom in en svart skuggvarelse med knivar i händerna som ställde sig vid sängkanten och blängde ner på en. Då kunde man ju bli lite skrajsen.