2020-12-10, 02:24
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Någon som vet om det tidigare har hänt att 20tal delstater ställer sig bakom en stämning på detta sätt?
Det skulle även jag vilja veta.
2020-12-10, 02:25
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Intressant att man väntade in safe harbor med att skicka in den.
Inte utan att tanken dyker upp att de gör det för att retas.
Liksom undran över om datumet 18 dec innebär något speciellt planerat. Då senaste EO:n löper ut då och försvarets datasäkerhetsspaningsenheter eventuellt ska lägga fram vad de har, om de har något, samma datum alltså.
2020-12-10, 02:27
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Tänk om det bara är en distraktion?
Trump skriker valfusk och hela världen stirrar på Dominion.
Men ingen verkar titta på ES&S röstmaskiner.

Tack vare dessa kunde följande senatorer vinna

Mitch in KY
Lindsey in SC
Cornyn in TX
Ernst in IA
Collins in ME

Hur kan man annars förklara varför Moscow mitch med bara 18% approval rating, kunde få så många väljare som röstade på Joe Biden och sedan på honom till senaten. På samma valsedel.
Låter det tänkbart?

Tänk om Trump gjort en deal med GOP. Han får samla ihop pengar i sin superpac för "stop the vote" där han nu har 200milj dollar insamlade.
Och de får alibi för det uppenbara röstfusket. Med GOP handlar det alltid om projicering. De fuskar och anklagar sedan alla andra för att vara fuskare.

Nb. Allt ovan är bara spekulationer och jag välkomnar avvikande åsikter så länge som ni inkluderar ett argument.

Mycket möjligt i landet OZ, skulle va intressant om någon kan ta fram data på det, bara vi inte bryter mot trådens regler.
2020-12-10, 02:36
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Stämningen från Texas handlar i huvudsak om "Equal Protection". Vippestaternas regelvidriga lagändringar har gått emot fundamentala rättigheter för alla som röstat i presidentvalet i alla delstater.
Ok. Enligt artikeln jag länkade till så genomförde de flesta av delstaterna, inklusive Texas, förändringar p.g.a Corona.
Rather, Texas is arguing that coronavirus-related changes to election rules in each state violate the federal Constitution, never mind that most states (including Texas) made such changes this cycle.
2020-12-10, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Mycket möjligt i landet OZ, skulle va intressant om någon kan ta fram data på det, bara vi inte bryter mot trådens regler.

Ni ska nog starta en egen tråd, denna är tillräckligt rörig 👍
2020-12-10, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Al-Gore vs Bush?

Citat:
Ursprungligen postat av Hbdunkar
Sant jag lägger mig platt.

[/u]
Stämmer inte.

Bush VS gore flippade inget.
Florida hade inte certifierat valet och det var Bush som var i ledning.
Marginalen var dock så liten att det skedde omräkning i flera distrikt.
Efterhand som flera distrikt räknade om knappade Gore in allt mer på Bush.
Bush gick då till domstolen och bad dem stoppa omräkningarna.

Så nej Bush vs Gore flippade inget, det fastställde det ursprungliga valresultatet.
2020-12-10, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Ok. Enligt artikeln jag länkade till så genomförde de flesta av delstaterna, inklusive Texas, förändringar p.g.a Corona.
Rather, Texas is arguing that coronavirus-related changes to election rules in each state violate the federal Constitution, never mind that most states (including Texas) made such changes this cycle.

Det stämmer. Den typen av lagändringar de anser går emot konstitutionen i dessa delstater har de själva och i princip alla andra delstater också infört.

Det är riktigt pinsamt försök faktiskt.
2020-12-10, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello

Du får ju förklara vad det är dom brutit mot annars är det menlöst och posta något.
2020-12-10, 02:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Så varför ställer sig resterande 17 stater bakom detta då, även Arizona som vanns av demokraterna?

För att det mestadels är en politisk fråga där de vill att Trump skall vinna.

De förändrade reglerna fastställdes i många stater långt före valet, och ändå klagade inte herr Paxton. Hade republikanerna vunnit hade vi aldrig fått se denna fars.

En sak man kan undra över är varför man bara tittar på stater där demokraterna vann. Röstregler har ju ändrats i många fler stater.
2020-12-10, 03:17
Medlem
GoldFinger100s avatar
Imorgon har dom en hearing i GA house committee om valfusk som Brad Raffensperger skulle vittna på, han backade och kommer alltså inte närvara. Man kan fråga sig varför? Har han blivit brun i kallingarn?
2020-12-10, 03:24
Medlem
krautbrains avatar
Cynthia Johnson är under utredning efter hennes video.
https://twitter.com/disclosetv/status/1336836407285968903

Skönt. Hon verkar blindgalen
2020-12-10, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Alla har dragit på det in i absolut sista i hopp om att Trump skulle ge upp, men nu gjorde han inte det.
Jag tror att folk börjar få panik då de vet vilket helvete som kommer regna ner över den som inte väljer sida inför det som komma skall.

Nu har inte jag följt med tråden på ett tag, men vad är det som kommer att hända? Jag kollade precis Vita Husets hemsida och såg att Trump har nominerat ytterligare en tribunal domare. Han håller på med att fylla hela United States Court of Federal Claims med egna tillsatta domare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in