2020-12-09, 23:14
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det är detta jag tror blir domskälet om HD avvisar stämningen, men det är inte alls säkert det blir så. Jag tror att det viktigaste för domstolen blir att försöka pejla av stämningen bland väljarna. Om majoriteten hade ansett att valet gått rätt till så hade saken redan varit klar. HD hade deklarerat Biden som vinnare.

Men nu ser det ut som att flertalet faktiskt tror att valet blev stulet och om det då finns ett rimligt juridiskt case för att förvisa frågan till Representanthuset så är det nog möjligt att HD väljer den lösningen. Representanthuset är ju trots allt också folkvalt så på något sätt så får USA en folkvald president.

Ja det är vad jag också tror, man måste låta folket bestämma när det är så illa som det är nu.
2020-12-09, 23:15
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Här kan du läsa lite mer om vad det handlar om.
https://www.businessinsider.com/rudy-giuliani-touts-big-win-ruling-vote-actually-about-marijuana-2020-12?r=US&IR=T
https://www.fox2detroit.com/news/judge-orders-forensic-exam-of-antrim-countys-election-equipment

Här har du en som är mer utförlig. Fastna inte vid att en röst är en papperslapp, när den är körd genom maskinen så övergår den till att bli en digital bild och papperslappen är kvittot.

https://www.sgtreport.com/2020/12/breaking-exclusive-michigan-attorney-gives-behind-the-scenes-update-on-the-it-inspection-of-the-antr im-county-dominion-machines/
2020-12-09, 23:15
Medlem
Citat:
Det är detta jag tror blir domskälet om HD avvisar stämningen, men det är inte alls säkert det blir så. Jag tror att det viktigaste för domstolen blir att försöka pejla av stämningen bland väljarna. Om majoriteten hade ansett att valet gått rätt till så hade saken redan varit klar. HD hade deklarerat Biden som vinnare.

Men nu ser det ut som att flertalet faktiskt tror att valet blev stulet och om det då finns ett rimligt juridiskt case för att förvisa frågan till Representanthuset så är det nog möjligt att HD väljer den lösningen. Representanthuset är ju trots allt också folkvalt så på något sätt så får USA en folkvald president.

Det lär vara en av orsakerna, den huvudsakliga orsaken tror jag dock kommer vara att konstitutionen tillåter(kräver till och med) att delstaterna stiftar vallagar.
Att alla väljare inte behandlas exakt lika stämmer för alla delstater, så även i Texas. Detta beror på att alla counties sköter sina egna vallokaler och hanterar saker olika. Så inte nog med att det skiljer mellan delstater det skiljer även inom delstater.

Det Texas anklagar PA och de andra tre för har de själva också gjort, de har också infört nya vallagar pga pandemin.
Deras väljare har också olika förutsättningar beroende på vilket county de hör till.

Jag tror faktiskt inte SCOTUS bryr sig ett dugg om stämningen bland väljarna. De är proffsdomare och sitter på livstid.
Allt de skall bry sig om är lagen och konstitutionen. Och där kan jag inte se att TX har något alls att komma med.
2020-12-09, 23:16
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Förutom den lilla detaljen att det är republikaner som slängt ut ärendena.

Ja, det var en dålig ordvits. Det handlar om globalistiskt styrda delstater respektive domstolar.
2020-12-09, 23:17
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Låt mig gissa dom skadade var trumps?
Hur många hade man i den här stickkontrollen, 100? De 3%.

Det handlar om andra lokala valfrågor, kanske därför tillgång till maskinerna tilläts.

Dominion i vilket fall.
2020-12-09, 23:17
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Om SCOTUS följer konstitutionen (vilket den ska) och underkänner de delstater som är åtalade så anses inte valet vara tillförlitligt och röstningen annulleras och beslutet tas i representanthuset istället.
Eller så väljer de att inte följa konstitutionen och då kan vi räkna med att Trump inför martial law, håller ett nytt val som övervakas av militären. ungefär så, inte 100% koll på att det är vad som kommer hända.
Knappast och det är inte det som stämningen avser heller. Ger de Texas rätt så får lagstiftarna i respektive stat uppdrag att utse (nya) elektorer.
2020-12-09, 23:19
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Ja, de kanske går på den webbpoll som hänvisades till tidigare i tråden (fetningen)...
Det är i alla fall underhållande att läsa har.
SCOTUS "pejlar stämningen bland väljarna" istället för att döma enligt lagen. Mycket ska man läsa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
och nånstans efter 18:e December kommer DNI Radcliff presentera att Joe (mfl) har tagit emot pengar från Kina...och är omöjlig för posten som President.
Vad tror du det är de gör genom att meddela att Hunter Biden är under federal utredning för skattebrott?
Bongino tar i gårdagens show upp att det inte är en slump att Tucker Carlson lagt in en sekvens med Hunter Biden i den där historien med Swalwell och den kinesiske spionen och antyder att det är mer på väg. Om Biden ens kommer till presidentposten så kommer han nog att bli avsatt eller tvingas avgå så småningom. För demokraterna var han bara ett verktyg för att vinna valet. De har redan förberett sig för att bli av med honom.
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
1. Har Texas formellt "rätt" att begära rättelse å en annan delstats vägnar eller finns det rent formella honder här för att ta upp detta fall i SCOTUS?
Texas argumentation är att andra staters felande påverkar deras röst, vilket jag håller med om. Dessa stater kan ändra vem som blir president till en annan kandidat än den som Texas röstat för.

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
2. Om bifall erhålles, vad blir konsevensen? Är det "bara" att berörda delstater får lite skäll av SCOTUS typ "Aja-baja det var dumt gjort, gör nu inte om det nästa gång det är val", eller får det någon mer praktisk konsekvens typ att man stryker valresultatet från dessa delstater?
Det kan nog ingen svara på i dagsläget, framförallt inte jag. Konsekvensen lär bli enorm, det kan jag säga.
2020-12-09, 23:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Kan på nåt sätt förstå att du har en magkänsla eftersom du är fan av Trump, men hur är du övertygad? Om det var säkert skulle väl vettiga bevis funnits som godkänts i domstolar? Men det finns ju bevisligen inte, så vad är det som gör dig så övertygad?

I MI så fick Biden helt plötsligt med röster. Känns inte logiskt.

I PA så stoppade dom röstningen på valdagen.

I GA så stoppade dom rösträkningen och alla fick gå ut från rummet. Där efter kom negrer in med en låda och plockade upp massa röster.

Nej. Jag bygger allt på magkönsla för skulle jag fuska i ett val så hade jag också gjort så. Dvs stänga ned och plocka fram en låda med röster.
2020-12-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Här har du en som är mer utförlig. Fastna inte vid att en röst är en papperslapp, när den är körd genom maskinen så övergår den till att bli en digital bild och papperslappen är kvittot.

https://www.sgtreport.com/2020/12/breaking-exclusive-michigan-attorney-gives-behind-the-scenes-update-on-the-it-inspection-of-the-antr im-county-dominion-machines/

Den där var ju inte på något sätt mer utförlig utan saknade totalt detaljer.
Mina länkar beskrev precis vad det handlade om.
William Bailey som är käranden har ifrågasatt resultatet gällande marijuanahandlaren. Inget annat.
det handlar om 3 valsedlar som påstås ha blivit skadade och därmed inte blivit korrekt registrerade.
Eftersom marginalen i det valet enbart är en röst är dessa tre röster nog för att påverka resultatet.
2020-12-09, 23:21
Medlem
Nixters avatar
Den enda vägen till seger för Joe Biden är om Donald Trump
erkänner sig besegrad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här