2020-12-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Visst men hjälper det? Det är ju rätt naturligt att inte ha koll exakt vad som händer i andra delstater men nu kan ju alla se vilken katastrof det håller på att föra med sig. Det är väl rätt lätt att argumentera för att de uppmärksammade vansinnigheterna först nu?

Hursomhelst kan jag för lite om juridiken för att veta hur det kommer att gå. Bara att vänta på besked Har redan mina 6000 kr på Trump inne så jag följer det bara lite av intresse

Att agera inom skälig tid är en viktig del inom juridiken.
Det är därför det alltid finns tidsfrister när det gäller överklaganden och liknande.
180dagar är det som brukar anses vara skäligt i USA att protestera mot myndighetsbeslut.
Generellt sett blir fall automatiskt avfärdade om man inkommer med en protest/överklagan/stämning senare än så.

Dessa lagar man nu klagar infördes långt tidigare än så, de har haft gott om tid att protestera och överklaga.
Det är heller inte enbart i dessa fyra delstater som denna typen av lagar införts, i princip samtliga delstater har infört ändringar på grund av pandemin även Texas och Florida har infört vissa förändringar i sina vallagar på grund av pandemin.

Så att de skulle göra detta pga omsorg för demokratin eller konstitutionen är totalt skitsnack.
2020-12-09, 22:44
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Låter rätt oroväckande. Förutom Rudy, som faktiskt imponerat i sin roll att arrangera dessa public hearings för att bilda opinion bland republikanska politiker, har inte Team-Trump direkt visat på några framgångar. Kanske bästa tt lämna Texas och övriga delstater fria att driva det på egen hand? Kanske går bättre då?

Är ju tydligt att allt fram till nu haft som syfte att hålla ångan uppe. Man förväntade sig inte att vinna i Demstolarna. Det är detta man arbetat på i tysthet sedan åtminstone 4 november.
2020-12-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Länka gärna din information om fallet.

Här kan du läsa lite mer om vad det handlar om.
https://www.businessinsider.com/rudy-giuliani-touts-big-win-ruling-vote-actually-about-marijuana-2020-12?r=US&IR=T
https://www.fox2detroit.com/news/judge-orders-forensic-exam-of-antrim-countys-election-equipment
Senast redigerad av Aramir2 2020-12-09 kl. 22:47.
2020-12-09, 22:47
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
nej 3 valsedlar påstås ha blivit skadade, och därmed inte registrerats av maskinen.
Exakt vad de letar efter vette fan men det handlar inte om manipulerad programkod i alla fall.

Låt mig gissa dom skadade var trumps?
Hur många hade man i den här stickkontrollen, 100? De 3%.
2020-12-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Man förväntade sig inte att vinna i Demstolarna.

Förutom den lilla detaljen att det är republikaner som slängt ut ärendena.
2020-12-09, 22:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Varför skulle de ta upp det i ett fall som inte handlar om förfalskade underskrifter som huvudpunkt?

Även slentrianmässiga anklagelser måste backas upp i en stämning.

If they can't do that, så är den som lämnat in stämningsansökan GRAVT inkompetent.

Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
I en mordutredning så tar man inte fram 100 vittnen som såg personen köra mot rött ljus.

Man tar dock upp de vittnen som såg mordet ske, alt. drabbades av det personligen.

Team Clowns did neither..
Senast redigerad av Trolltestet 2020-12-09 kl. 22:59.
2020-12-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Låt mig gissa dom skadade var trumps?
Hur många hade man i den här stickkontrollen, 100? De 3%.

Det handlade inte om presidentvalet.
Det handlade om ett lokalt val om att tillåta en försäljare av marijuana i ett samhälle.

Rösterna var ursprungligen 262-262, vilket innebar att förslaget inte antogs.
Vid omräkning så fick istället ja sidan 1 mer röst.
2020-12-09, 22:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Tidigast imorgon. PA och de andra svaranden har till imorgon på sig att lämna in sina svaromål.
Sedan skall dessa granskas innan beslut skall fattas.

Om det inte finns något stöd för stämningen så kommer det kastas ut direkt svaromålen inkommit(då behöver dessa inte ens läsas).
Om det kan finnas något minsta stöd för stämningen så behöver man gå igenom svaromålen och då beror det till stor del på hur omfattande dessa är.

Jag gissar på att beslut kommer på Fredag.

Själv hoppas jag på ett positivt beslut. Men det är bara för att Trump är så cool och häftig
2020-12-09, 22:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det vet ingen annan an de själva. De la ner stämningen mot PA igår BTW.

Detta känns konstigt då på valdagen så stoppade dom röstningen helt plötsligt.

Jag är övertygad att röstfusk skedde i PA och GA. Övriga stater har jag inte sett något speciellt misstänkt. MI iallafall har jag en misstanke när Biden fick ett paket med röster bara så där trots att alla poströster har räknats.
2020-12-09, 22:56
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
I huvudsak stämmer nästan hälften av STATERNA - uppmanade av sina medborgare/ invånare - kollektivt, PA, GA, MI och WI.

SCOTUS kan inte ignorera detta. Det är nu för stort. Om de gör det, kommer de att så frön till regelrätt revolt.

#dontmesswithtexas

Revolt emot vem? SCOTUS?

Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Du länkade till en tweet av en vänsteraktivist som bedriver ett konto för att smutskasta Fox.
Där var en stillbild postad och sedan hade man skrivit en text till den.
Ge mig gärna en länk till videoklippet (om du kan)..

https://www.foxnews.com/politics/jonathan-turley-trump-supreme-court-pennsylvania-ruling

Varsågod.
2020-12-09, 22:59
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Jag är övertygad att röstfusk skedde i PA och GA. Övriga stater har jag inte sett något speciellt misstänkt. MI iallafall har jag en misstanke när Biden fick ett paket med röster bara så där trots att alla poströster har räknats.

...du tycker inte exemplevis Michigan är märkligt då ?

Biden får kl 06:31 en dump om hela 141.258 röster mot Trumps 5.968 dvs 96% marginal. Bara det att det county Biden hade störst marginal i hela staten nådde endast 75%...

Michigan:
https://pasteboard.co/JEbnNIh.jpg

#joeforprison
Senast redigerad av Nixter 2020-12-09 kl. 23:01.
2020-12-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Kan på nåt sätt förstå att du har en magkänsla eftersom du är fan av Trump, men hur är du övertygad? Om det var säkert skulle väl vettiga bevis funnits som godkänts i domstolar? Men det finns ju bevisligen inte, så vad är det som gör dig så övertygad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in