2020-12-09, 20:11
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Ett gott exempel på varför Internet och anonyma forum som Flashback är så fantastiska. Tonåringar som jobbar som telefonförsäljare på dagarna kan låtsas kunna något om "business" och försöka berätta för företagare hur ekonomi och företagande fungerar.

Du påminner om en kille jag anställde för två år sedan. Runt 22 år gammal, och försökte hela tiden framstå som bättre och mer kunnig än vad han egentligen var. Han pratade till och med som dig, för att försöka framstå som världsvan och bildad använde han engelska ord istället för svenska, som "business".

Efter ett par månader började han försöka lära mina mellanchefer hur deras jobb ska skötas och klagade inför mig och en av mina investerare som var på besök (!) att mellancheferna inte kan något.

Så jag satte den här killen som projektledare för ett litet projekt. Vi la in 50.000:- i projektet som vi visste skulle gå förlorade. Den här killen fick allt han behövde för projektet och han fick till och med välja vilka kollegor som skulle jobba under honom.

2 veckor in sitter han och storbölar i fikarummet för att allt har gått åt helvete. Allt han gjorde var fel. Från budget, till arbetsfördelning och projektstrategin. Jag tror att min grabb hade gjort ett bättre jobb när han gick i grundskolan.

Vi visste att han skulle misslyckats fatalt, men inte att det skulle gå så snabbt.

Nåväl, han påminner om dig. Arrogant, okunnig och pinsam. Till och med sättet du uttrycker dig på är honom på pricken. Det där tonårsaktiga "asså dé handlar om business, ibland måste man ba köra på och satsa allt för å lyckas".

Men visst, vi alla ska ta till oss dina exceptionella råd om att man måste slösa pengar för att tjäna pengar. Jag ska applicera det på alla mina företag hädanefter.

Nu kan man ju inte räkna din pantburksförsäljning för att driva företag för då skulle man lika gärna kunna kalla alla zigenare för entreprenörer och företagare. Så om vi återgår till verkligheten och trådens innehåll så kan du istället förklara för mig ur ett ekonomiskt perspektiv varför Sverige inte gynnas av att ha en monarki?
Citera
2020-12-09, 20:20
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Så om vi återgår till verkligheten och trådens innehåll så kan du istället förklara för mig ur ett ekonomiskt perspektiv varför Sverige inte gynnas av att ha en monarki?
Men käre barn, vart har jag någonsin sagt att Sverige inte gynnas av monarki? Citera mig.
Citera
2020-12-09, 20:53
Medlem
Hellre 5 miljoner till detta, än att någon pundare, eller övriga kriminella, ska få saker för 5 miljoner.
Citera
2020-12-09, 21:08
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Men käre barn, vart har jag någonsin sagt att Sverige inte gynnas av monarki? Citera mig.

Du gnällde över att 5 miljoner spenderats på prinsessan, du gör det till en kostnadsfråga och menar på att man istället kunnat använda dessa pengar till något annat vilket visar på att du min käre pantburksentreprenör är tappad bakom en hästvagn och inte fattar hur business går till. Pengar som kungafamiljen tjänar åt landet gynnar just de sjuka pensionärerna som du pratar om. Varför gnälla som en vänsterkärring om du nu vet med dig om att pengar som spenderas på kungafamiljen gynnar landet och dess medborgare ekonomiskt i längden?
Citera
2020-12-09, 22:51
Medlem
Daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Två fel gör inte det mindre felet till rätt...

Fortfarande två fel. Målet är att lösa båda.
Nja, enligt dig är det två fel. Dvs enbart din åsikt och ingenting med sanning eller verklighet att göra.
Citera
2020-12-09, 23:00
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dave
Nja, enligt dig är det två fel. Dvs enbart din åsikt och ingenting med sanning eller verklighet att göra.

En åsikt kan mycket väl vara baserad på fakta.
Citera
2020-12-09, 23:02
Medlem
VanDogs avatar
Inte en statlig krona till Sveriges största socialfall - kungafamiljen.
Monarkin är en odemokratiskt, otidsenlig företeelse, som självklart borde avskaffats för länge sedan.
Socialdemokraterna hade det tidigare i sitt partiprogram, men fegade ur då de ville inte stöta sig med väljarna.
Om inte Carl XVI fötts till kung hade han (och det vet vi alla) suttit och sorterat skruvar någonstans.
Svassa och buga för blåblodiga eller gyminstruktörer. Nej Tack. Vilhelm Moberg hade rätt.
Citera
2020-12-09, 23:16
Medlem
Daves avatar
Citat:
En åsikt kan mycket väl vara baserad på fakta.
Inte i det här fallet. Det är fakta att det är 5 miljoner som renoveringen kostar, det är inte fakta att det är fel, det är en åsikt.
Citera
2020-12-09, 23:25
Medlem
Daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Inte en statlig krona till Sveriges största socialfall - kungafamiljen.
Monarkin är en odemokratiskt, otidsenlig företeelse, som självklart borde avskaffats för länge sedan.
Socialdemokraterna hade det tidigare i sitt partiprogram, men fegade ur då de ville inte stöta sig med väljarna.
Om inte Carl XVI fötts till kung hade han (och det vet vi alla) suttit och sorterat skruvar någonstans.
Svassa och buga för blåblodiga eller gyminstruktörer. Nej Tack. Vilhelm Moberg hade rätt.

Mycket hellre att mina skattepengar går dit än att agera hela världens socialkontor. Monarkin ligger väl på 5 promille av det. Du är trött på monarkin, jag är trött på att leka socialkontor åt all världens skräp. Vi är alla olika.
Senast redigerad av Dave 2020-12-09 kl. 23:27.
Citera
2020-12-09, 23:26
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Inte i det här fallet. Det är fakta att det är 5 miljoner som renoveringen kostar, det är inte fakta att det är fel, det är en åsikt.

Vad du svamlar. Det är fakta att det inte är fel också då det har följt reglerna.
Citera
2020-12-09, 23:29
Medlem
Daves avatar
Citat:
Vad du svamlar. Det är fakta att det inte är fel också då det har följt reglerna.
Antingen tvärvände du i din åsikt nu eller så har du rökt på. Du hävdade att det var fel att lägga pengar på en renovering. Sen hävdade du att det inte blir mindre fel, pga ett andra fel. Nu menar du att det är rätt?
Citera
2020-12-09, 23:37
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Antingen tvärvände du i din åsikt nu eller så har du rökt på. Du hävdade att det var fel att lägga pengar på en renovering. Sen hävdade du att det inte blir mindre fel, pga ett andra fel. Nu menar du att det är rätt?

Nej, jag bara påpekar din bristande logik i att eftersom vi betalar invandringen är det ok att betala kungahuset också.

Sedan kan det vara så att du är inbiten rojalist och verkligen vill betala för Maddes lyxliv. Men det framgick inte.

Godnatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in