2020-12-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PPN59801R001
Verkligen. Det allra mest oroväckande är att de än idag är aktiva. År 2016 deporterade Montenegro 58 stycken anhängare och för en månad sedan dömdes en rysk ledare till 15 års fängelse.

https://www.nytimes.com/2016/03/30/world/europe/montenegro-japan-aum-shinrikyo.html
https://tass.com/emergencies/1228207

Där ser man... trodde i min okunnighet att de gick under när det japanska ledarskicktet åkte in efter attackerna. Mycket otäckt att höra att de är kvar. De är ju exempel på några som är både helt rabiat galna och högfunktionerande och kapabla. Det är, tack och lov, lite ovanligt. Tack för länkarna! Ska läsa.
Citera
2020-12-09, 22:50
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Visst, men det du beskriver låter så knäppt att det är påhitt. Antingen att du hittar på, eller att det är något dom har kokat ihop.

Förstår hur du menar. Det kan ju ha varit en väldigt liten rörelse som bara dog ut när prästen fängslades..
Och jag har full förståelse för att det verkar vara nått jag trollat ihop, därför vet bara två av mina äldsta vänner om min bakgrund. Min sambo vet bara att min pappa dog alkoholiserad, mer har jag inte velat berätta.
Citera
2020-12-09, 22:52
Medlem
Citat:
Visst, men det du beskriver låter så knäppt att det är påhitt. Antingen att du hittar på, eller att det är något dom har kokat ihop.

Det låter så knäppt så att det bara måste vara på riktigt. Endast verkligheten är så där långsökt och knasig.
Citera
2020-12-09, 22:52
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:

Det där med amuletterna och demonutdrivningen har jag hört talas om tidigare men jag lyckas inte få klarhet i mina minnesbilder. Tror jag hörde talas om detta för 20-25 år sedan.
Citera
2020-12-09, 22:54
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Boken 'Manipulering pågår' kanske kan ge dig några ledtrådar.
ISBN: 9170400296 alt 9789170400292

Finns att låna på många bibliotek.

https://www.adlibris.com/se/bok/manipulering-pagar-avslojande-erfarenheter-fran-tidigare-sektmedlemmar-9789170400292
med all respekt, det där är en av de sämsta böcker om sekter som skrivits.
Citera
2020-12-09, 22:57
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PPN59801R001
Följde ni några budord?
Hm.. nej jag mins inga budord annat än att jag hade en tecknad bok om gamla testamentet.. den var ritad som en serietidning och där fanns budorden med.
Vi fick aldrig tala om demoner när andra var i närheten. Vi var tvungen att vara hemma direkt efter skolan och lämnade sällan vårt hus. Vi eldade mycket örter mins jag och jag var sjuk ofta och då fick jag ligga blixt stilla på en träsäng medan de försökte fördriva demoner. De var aldrig fysiska, rörde mig aldrig, men skrek och mässade.
Vi var tvungen att be ofta, jag fick ofta skäll för att jag glömde bort det. Men jag mins ingen regel som hur ofta det skulle ske, men det kan ju ha funnits..
Det förekom aga men inte på nån extrem nivå, en örfil ibland, dragen i örat, fick smisk som liten. Men aldrig mer än det, tror det ändå var rätt "normalt" som uppfostringsmetod i krokarna där vi bodde!
Citera
2020-12-09, 22:58
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
med all respekt, det där är en av de sämsta böcker om sekter som skrivits.
Hahaha, och här har jag redan lagt en beställning!
Blir en i samlingen bara, har en hel drös böcker här hemma..
Citera
2020-12-09, 22:58
Medlem
”Prästen”, pratade denne danska?
Citera
2020-12-09, 22:59
Medlem
Citat:
Det där med amuletterna och demonutdrivningen har jag hört talas om tidigare men jag lyckas inte få klarhet i mina minnesbilder. Tror jag hörde talas om detta för 20-25 år sedan.

Hoppas det klarnar, vore säkert bra för TS att få veta. Blir själv väldigt nyfiken på vad det här kan vara också.
Citera
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404error-sensum
Trådstart.

Lämnade din pappa efter sig något när han gick bort? Fick du tex ärva böcker eller kursmaterial?
Ibland (ganska ofta) står det tex vart skriften är tryckt och annan information som kan ge ledtrådar.
Har du någonting att gå på, tex titlar eller fysiska böcker/skrifter?
Citera
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:
Vore fantastiskt om du kunde komma på nått, stämmer ju i tid. Googlar man på amuletter och demoner får man inte fram nått vettigt.. eller inte nått jag känner igen i alla fall.
Citera
Bannlyst
Stjärnan kan ha varit ett Yantra. Finns en praktik där den ska gömmas och får inte vidröras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in