Citat:
Ursprungligen postat av
FBerntsson
Visst men hjälper det? Det är ju rätt naturligt att inte ha koll exakt vad som händer i andra delstater men nu kan ju alla se vilken katastrof det håller på att föra med sig. Det är väl rätt lätt att argumentera för att de uppmärksammade vansinnigheterna först nu?
Hursomhelst kan jag för lite om juridiken för att veta hur det kommer att gå. Bara att vänta på besked

Har redan mina 6000 kr på Trump inne så jag följer det bara lite av intresse

Att agera inom skälig tid är en viktig del inom juridiken.
Det är därför det alltid finns tidsfrister när det gäller överklaganden och liknande.
180dagar är det som brukar anses vara skäligt i USA att protestera mot myndighetsbeslut.
Generellt sett blir fall automatiskt avfärdade om man inkommer med en protest/överklagan/stämning senare än så.
Dessa lagar man nu klagar infördes långt tidigare än så, de har haft gott om tid att protestera och överklaga.
Det är heller inte enbart i dessa fyra delstater som denna typen av lagar införts, i princip samtliga delstater har infört ändringar på grund av pandemin även Texas och Florida har infört vissa förändringar i sina vallagar på grund av pandemin.
Så att de skulle göra detta pga omsorg för demokratin eller konstitutionen är totalt skitsnack.