2020-12-09, 21:13
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Blanda inte ihop apelsiner och päron, den scanner-datorn som räknar poströsterna kan förmodligen inte kopplas upp mot internet utan man läser ut data på en USB-sticka och sedan läses den stickan av en central dator som givetvis är uppkopplad mot internet.
Sedan får man inte glömma att scanner-datorerna "uppdaterades" av Dominion dagarna innan valet och det jag pratar om är de datorer som hanterade poströster.

Damen som vittnade i Georgia sa att båda blev styrda remote av Dominions tekniker.
Senast redigerad av Smurfanerlite 2020-12-09 kl. 21:19.
2020-12-09, 21:14
Medlem
AreYouBacks avatar
Jag tror aldrig att Trump kommer att gratulera Biden till segern. Nu reser sig stat efter stat mot valet. Det spelar ingen roll om SCOTUS tar upp det eller ej, de som sätter sig upp mot valet företräder sina väljare. Jag tror en väldigt storsten sätts i rullning just nu. Den kommer inte att kunna stoppas om inte Trump ger upp inom några dagar, lägg till svaghetstecknet att Trump ger upp. Vad skickar det för signaler till Kina? Kina har rustat upp under väldigt många år.
2020-12-09, 21:16
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Det här med att flera delstater ställer sig bakom TX stämning har väl aldrig hänt innan? Landet har polariserats ytterligare, hur kan de påverka SCOTUS agerande? De går inte att sticka under stol längre.

Självklart påverkar detta SCOTUS agerande om fler och fler stater ställer sig bakom Texas påtalande om brott emot konstitutionen om jämlikt röstförfarande, fråga är vad som kommer att hända, mycket möjligt är att bollen studsar tillbaka till staterna att gör ett nytt val med en röst för varje stat.
2020-12-09, 21:18
Moderator
vfs avatar
Lägg ner alla konspirationer nu, inget mer deep state etc. tråden ligger i (och kommer ligga kvar) i politik-utrikes, inte i konspirationer/Mod
2020-12-09, 21:21
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag tror aldrig att Trump kommer att gratulera Biden till segern. Nu reser sig stat efter stat mot valet. Det spelar ingen roll om SCOTUS tar upp det eller ej, de som sätter sig upp mot valet företräder sina väljare. Jag tror en väldigt storsten sätts i rullning just nu. Den kommer inte att kunna stoppas om inte Trump ger upp inom några dagar, lägg till svaghetstecknet att Trump ger upp. Vad skickar det för signaler till Kina? Kina har rustat upp under väldigt många år.

Vilket tecken?
2020-12-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jag tänker mest på att Dominions chefer sagt att maskinerna "omöjligen" kan koppla upp sig mot Internet, men ifall det sedan kommer bevis på att så faktiskt har skett, kan man inte argumetnera för att Dominons uppgifter/försvar inte är att lita på? För det har väl framförts mängder med argument att Dominion datorerna blivit fjärrstyrda och att det har varit en faktor i det anförda valfusket?

Maskinerna KAN kopplas upp mot internet, men det krävs modifiering.
En person med rätt tillgång och kunskap kan göra det.
Jag menar en person med hög säkerhetstillgång till t.ex. NSA eller pentagon KAN stjäla information eller logga in åt andra.
Betyder det att det sker eller att systemet inte är säkert? Givetvis inte.

Kommer det bevis på att det skett med en maskin så bevisar det bara att det skett med en maskin inget annat.

Tänk så här, kan en valarbetare fuska med enskilda röster? Ja självklart.
Kan en brevbärare dumpa valsedlar? ja självklart.
Kan en rösträknare fuska eller göra fel? Ja självklart.
Kan en valmaskin manipuleras? Ja självklart.

Betyder detta att det förekommit fusk? Nej självklart inte.
Om en rösträknare begår ett fel eller fuskar betyder det att alla eller ens många fuskat och gjort fel? Nej självklart inte.
Om en valarbetare fuskat eller hanterat valsedlar fel betyder det att alla eller ens många gjort det? Nej självklart inte.
Om en maskin påverkats betyder det då att alla eller ens flera maskiner påverkats? Nej självklart inte.

Maskinerna är inte ett sammansatt system utan separata maskiner som handhas av massa olika myndigheter i massa olika distrikt.

På samma sätt som att om jag får virus på min pc med win 10 inte betyder något för din pc med win 10 så betyder manipulation av en maskin i ett county i PA inget för en maskin i ett county i GA.
2020-12-09, 21:24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag menar en person med hög säkerhetstillgång till t.ex. NSA eller pentagon KAN stjäla information eller logga in åt andra.

Kommer det bevis på att det skett med en maskin så bevisar det bara att det skett med en maskin inget annat.

Om en rösträknare begår ett fel eller fuskar betyder det att alla eller ens många fuskat och gjort fel? Nej självklart inte.
Om en valarbetare fuskat eller hanterat valsedlar fel betyder det att alla eller ens många gjort det? Nej självklart inte.
Om en maskin påverkats betyder det då att alla eller ens flera maskiner påverkats? Nej självklart inte.

Maskinerna är inte ett sammansatt system utan separata maskiner som handhas av massa olika myndigheter i massa olika distrikt.

På samma sätt som att om jag får virus på min pc med win 10 inte betyder något för din pc med win 10 så betyder manipulation av en maskin i ett county i PA inget för en maskin i ett county i GA.
Vad menar du med modifiering?
2020-12-09, 21:24
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Damen som vittnade i Georgia sa att båda blev styrda remote av Deminions tekniker.

Om du menar blondinen som kallade sig för It-tekniker som vart anställd av Dominion att gå runt och se om det strulade med papper i scanner-datorerna och vars uppgift att då ropa på en tekniker, så är frågan om hur hon såg det, hon verkade inte så insatt i datorer.
2020-12-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Självklart påverkar detta SCOTUS agerande om fler och fler stater ställer sig bakom Texas påtalande om brott emot konstitutionen om jämlikt röstförfarande, fråga är vad som kommer att hända, mycket möjligt är att bollen studsar tillbaka till staterna att gör ett nytt val med en röst för varje stat.

Varför skulle det påverka om en stat eller 5 stater ställer sig bakom?
Frågan är exakt den samma och svaret blir samma. Lagen och konstitutionen är vad den är oavsett om det är 1 målsägande eller 5000.

Att SCOTUS skulle besluta om omval är extremt osannolikt, de har troligtvis inte ens befogenhet att fatta ett sådant beslut.
2020-12-09, 21:26
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2

Men sluta nu besserwisser, det är ingen av oss som kan vara säker om det går eller inte att koppla upp sig på internet. Du har varken sett en dominion maskin i ditt liv eller försökt själv eller hur? Lite kritiska ska vi vara till våra påståenden.

Här har du en bra dokumentär som HBO har gjort angående valfusk i USA

https://www.somebitchtoldme.com/post/kill-chain-the-cyber-war-on-america-s-elections-full-movie
Senast redigerad av GoldFinger100 2020-12-09 kl. 21:30.
2020-12-09, 21:27
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Det här med att flera delstater ställer sig bakom TX stämning har väl aldrig hänt innan? Landet har polariserats ytterligare, hur kan de påverka SCOTUS agerande? De går inte att sticka under stol längre.
https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/22/22O155/163215/20201209144840609_2020-12-09%20-%20Texas%20v.%20Pennsylvania%20-%20Amicus%20Brief%20of%20Missouri%20 et%20al.%20-%20Final%20with%20Tables.pdf
Titta längst ner på det dokumentet så ser man vilka som ställer sig bakom stämningen. Börjar bli stort nu.

Det där är alltså 17 delstater som officiellt ställer sig bakom Texas.
Senast redigerad av Scrip7 2020-12-09 kl. 21:30.
2020-12-09, 21:29
Medlem
Haddock93s avatar
https://thedonald.win/p/11QlYXpDvu/breaking--17-states-sign-onto-te/c/

Citat:
Amici curiae are the States of Missouri, Alabama, Arkansas, Florida, Indiana, Kansas, Louisiana, Mississippi, Montana, Nebraska, North Dakota, Oklahoma, South Carolina, South Dakota, Tennessee, Utah, and West Virginia.

17 stater hänger på Texas.

STORT!
Senast redigerad av Haddock93 2020-12-09 kl. 21:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in