• 1
  • 2
2020-12-09, 19:58
Medlem
Dessa funderingar har givetvis sin bakgrund i historien kring Federley.
Som de flesta vet har Federley ett alter ego, ”Ursula”. Denna Ursula är en grotesk parodi på en kvinna som ger Federley nån sorts tillfredställelse. Här har vi således en vit medelålders, högavlönad cis-man som tycker det är skoj att klä ut sig till kvinna o förlöjliga kvinnliga attribut. Detta liknar vad man pysslade med i det gamla Jim Crow USA där man förlöjligade svarta genom att måla sig svart i ansiktet och uppträda på scen.
Nu undrar jag: är det verkligen ok att i nådens år 2020 att ägna sig åt sådant? Eller skall vi bara ignorera det pga det är en ”böggrej” ?
Citera
2020-12-09, 20:03
Medlem
beardbraids avatar
Många radikalfeminister hävdar ju det om alla transor, medan många moderna hbtqiaapmföebÄzq-aktivister hävdar att drag-show är transfobiskt mot "riktiga" transpersoner.
Citera
2020-12-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Många radikalfeminister hävdar ju det om alla transor, medan många moderna hbtqiaapmföebÄzq-aktivister hävdar att drag-show är transfobiskt mot "riktiga" transpersoner.
Riktigt komplicerat, således. Antar att de flesta bara tycker det är en knäpp bögpryl som man kan ignorera.
Citera
2020-12-09, 20:12
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Riktigt komplicerat, således. Antar att de flesta bara tycker det är en knäpp bögpryl som man kan ignorera.

Många "trans-flator" försöker ju pressa till sig sex av cis-flator genom att säga "suger du inte min tjej-kuk så är du transfobisk", vilket för mig liknar beteende man kan se hos riktigt vidriga män, vilket får en att ifrågasätta ifall de verkligen är kvinnor "födda i fel kropp".
Citera
2020-12-09, 23:45
Medlem
Flickpojkens avatar
iHurt fan skulle en kvinan (elelr man) kunna bli född i fel kropp? Troro ni på själavandring eller?

De naturligvis så att de i de här fallet är en man som gillar att ha kvinnokläder, lådsas att han när kvinna och eventuellt önskar att han va kvinna.
Citera
2020-12-11, 12:56
Medlem
psaks avatar
Poäng faktiskt, har jag aldrig tänkt på 😁 Skön parallell.

Tänka sig ett 'Pride-tåg' där vi motsvarande hyllar asiater och afrikaner.
Citera
2020-12-12, 18:21
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:

Det är ren misandri som är grunden för feministernas transhat.
Citera
2020-12-12, 18:22
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Många "trans-flator" försöker ju pressa till sig sex av cis-flator genom att säga "suger du inte min tjej-kuk så är du transfobisk", vilket för mig liknar beteende man kan se hos riktigt vidriga män, vilket får en att ifrågasätta ifall de verkligen är kvinnor "födda i fel kropp".

Hur vanligt är det där egentligen?
Citera
2020-12-12, 18:39
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Hur vanligt är det där egentligen?

Det är ju inte så att jag har statistik, men transpersoner kallar det för "Cotton ceiling".
Citera
2020-12-13, 10:12
Medlem
ArneIIIs avatar
Ja. Att vara transvestit anses kontroversiellt bland vissa HBTQPKS-vad-det-nu-heter-för-tillfället-personer. Men det är väl ingen nyhet?

Edit...dock kommer homosexuella personer lättare undan med det.
Senast redigerad av ArneIII 2020-12-13 kl. 10:16.
Citera
2020-12-13, 16:40
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Ja. Att vara transvestit anses kontroversiellt bland vissa HBTQPKS-vad-det-nu-heter-för-tillfället-personer. Men det är väl ingen nyhet?

I alfabetssoppan händer mycket grejer just nu.
De som faktiskt behövde en organisation för att öka toleransen var de som var offer för trenden "knacka bögar", speciellt efter AIDS.

De som äter i denna organisation nu har hittat på helt egna problem, för att de sett att här finns gratis pengar och makt.
Däribland transorna.
Citera
2021-05-11, 09:13
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII

Sant! Hörde en ung transtjej på stan i Gbg som sa en gång till sina transvänner: ”Han den dära killen är transvestit och det är astransfobiskt”

Dom svarade: ”Euw, vad äckligt”

Vad har hänt med dagens ungdom egentligen? Har aldrig hört något mer korkat i hela mitt liv...
Dom tillhör ju samma community dessutom? Varför accepterar dom inte varandra? Dessutom kan man rent ut sagt klassa dessa transtjejer som transfober då de hatar transvestiter.

Kan tillägga att denna transvestit var en heterosexuell vit man.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in