2020-12-09, 18:36
Avslutad
Ryssarna uppmanas att inte dricka sprit före och efter vaccineringar med Sputnik V.

Citat:
– Detta stör mig verkligen. Det är troligt att jag inte kommer att kunna dricka på 80 dagar och jag tror att stressen på kroppen att ge upp alkohol, särskilt under en festlig period, skulle vara värre än biverkningarna av vaccinet och dess påstådda fördelar, säger bland annat Elena Kriven, bosatt i Moskva.

Sprit är ju verkligen livsnödvändigt. Herregud vilken stress det måste bli för kroppen att vara utan!
Citera
2020-12-09, 18:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Antalet 80-plussare på IVA har senaste tiden sjunkit kraftigt samtidigt som smittspridningen har ökat inom det åldersspannet. Är det triage och morfin som ordineras de äldre nu?

Tyvärr är det nog så.

Det är väl amnesty som rapporterat om att Belgien brutit mot de mänskliga rättigheterna, just för samma sak
Citera
2020-12-09, 18:41
Medlem
Region Stockholm säger att alla IVA platser är upptagna. Enligt C19 är det 83 patienter på IVA . I våras var 225 på IVA som högst.
Är det någon som vet var 142 IVA platser tagit vägen ?!
Citera
2020-12-09, 18:43
Medlem
57Emmas avatar
EMA Europeiska läkemedelsmyndigheten har utsatts för cyberattack

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-coronaviruset/
Citera
2020-12-09, 18:43
Medlem
ohemuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ryssarna uppmanas att inte dricka sprit före och efter vaccineringar med Sputnik V.

Sprit är ju verkligen livsnödvändigt. Herregud vilken stress det måste bli för kroppen att vara utan!

Är man hårt alkoholiserad så är det faktiskt ett reellt problem. Är man van att ha sprit i kroppen för jämnan så kan det leda till svåra problem att vara utan. Epilepsianfall och till och med döden kan vara följden av svår alkoholabstinens. Det är därför man ordinerar lugnande medel som bensodiazepiner (som verkar på samma receptorer som alkohol) till hårda alkoholister på torken.
Citera
2020-12-09, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ohemul
Är man hårt alkoholiserad så är det faktiskt ett reellt problem. Är man van att ha sprit i kroppen för jämnan så kan det leda till svåra problem att vara utan. Epilepsianfall och till och med döden kan vara följden av svår alkoholabstinens. Det är därför man ordinerar lugnande medel som bensodiazepiner (som verkar på samma receptorer som alkohol) till hårda alkoholister på torken.

Det är ändå komiskt att det lyfts fram som ett nationellt problem.
Citera
2020-12-09, 18:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Fas IV, Efter att läkemedlet har börjat att säljas på marknaden kommer nya ovanliga biverkningar att upptäckas. Fas IV kan ses som en övervakning av vad som händer."

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Klinisk_pr%C3%B6vning#:~:text=Klinisk%20pr%C3%B6vn ing%2C%20%C3%A4ven%20kallad%20klinisk,Fas%20III%20 och%20Fas%20IV.

Givetvis måste man övervaka vad som sker eftersom att man inte med säkerhet vet att det här snabbframtagna nödfallsgodkända vaccinet är så säkert som vissa individer påstår.

Bara säg det rakt ut, att vaccinera sig med Pfizers Covid-19 vaccin är att ta en risk, risken att drabbas av något som kan vara klart mycket otrevligare än en släng av Covid-19 som i stort sett alla som inte är kryckliga överlever.

Givetvis kan man hävda att de som har vaccinerats fick lite ont i armen och feber ett par dagar och att det är överkomliga biverkningar, dock vet ingen med säkerhet vad som sker på lång sikt.

Jag ska inte måla fan på väggen, vaccinet kan vara säkert, jag opponerar mig bara emot alla tvärsäkra påståenden om att vaccinet är säkert.
Citera
2020-12-09, 18:49
Medlem
Mycket bra förklarad av Frode Forland:

Man tog det lite lugnt de första veckorna. Sedan har man också genomgående haft en mer mjuk ingång. Det gav en bredare smittspridning i hela samhället. Smittan har legat dold under sommaren, och när den brusat upp i en andra våg ligger alla svenska regioner på ett högre genomsnitt än Norge. Sverige har också hållit sina gränser öppna under hela pandemin, och troligen fått in mer smitta från andra länder.

https://www.expressen.se/nyheter/svaret-till-tegnell-efter-uttalandet-om-invandrare/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_s ource=twitter&social=twtr
Citera
2020-12-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Region Stockholm säger att alla IVA platser är upptagna. Enligt C19 är det 83 patienter på IVA . I våras var 225 på IVA som högst.

Till andra svårt sjuka kanske?
Citera
2020-12-09, 18:51
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Frågan är varför man inte införde masktvång när det fortfarande fanns IVA-platser kvar.
Citera
2020-12-09, 18:51
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Givetvis måste man övervaka vad som sker eftersom att man inte med säkerhet vet att det här snabbframtagna nödfallsgodkända vaccinet är så säkert som vissa individer påstår.

Bara säg det rakt ut, att vaccinera sig med Pfizers Covid-19 vaccin är att ta en risk, risken att drabbas av något som kan vara klart mycket otrevligare än en släng av Covid-19 som i stort sett alla som inte är kryckliga överlever.

Givetvis kan man hävda att de som har vaccinerats fick lite ont i armen och feber ett par dagar och att det är överkomliga biverkningar, dock vet ingen med säkerhet vad som sker på lång sikt.

Jag ska inte måla fan på väggen, vaccinet kan vara säkert, jag opponerar mig bara emot alla tvärsäkra påståenden om att vaccinet är säkert.

Om man skall vara egoistisk så ligger vi ganska långt efter t ex England och Kanada kommer att börja vaccinera nästa vecka. Lite fult att tänka så men vi kommer få flera rapporter innan det blir dags att blotta sin överarm
Citera
2020-12-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Det är därför man börjar med att vaccinera riskgruppen. Händer det inget med riskgruppen så är det antagligen säkert för unga friska framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in