2020-12-09, 15:12
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
På vilket sätt är det inte tillåtet?

Vi diskuterar Georgia specifikt här, gäller dock nog fler stater. Man får inte rösta med en boxadress. Man får heller inte rösta med en adress där man "skriver om" en UPS adress till en hemadress. Typ UPS adress 123 Lane Street till Apt. 123 Lane Street.

...Det finns många tusen exempel på ovan. Ingen bor där. Med signatur verifikation kommer dessa visa sig vara rena bluffröster. Minst 200.000st bara i Georgia, alla för.... trumvirvel Bye-den !

Det är ju av detta skäl Kemp inte vill släppa på signatur verifiering. Trump vinner Georgia på några timmar från att de börjat verifiering.
2020-12-09, 15:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Aha, så du tänker. Tack för svar. Ja, det vore onekligen rent av underbart om USA och Ryssland håller sams - förutsatt att ingen negativ påverkan sker - så att en inte obetydlig del av världen har fred och lugn och ro.

Jag tänker mer att om Ryssland och USA är sams, så kommer Kina få ta smällen. När Kina är upplöst och kaos finns där, så kommer det troligtvis bli så att USA och Ryssland blir fiender igen, om inte EU väljer sida. Då blir någon av USA eller Ryssland fiende med EU.

Fiendens fiende är min vän.
2020-12-09, 15:14
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ja.

Men hur som helst. Nu när jag har tid på tråden. Är det inte dags att ge upp och kämpa för att Trump ska benåda folk istället?

Varför har du denna inbyggda åsikt att Trump skall sluta kämpa. Lägg ned detta, det ser ju bättre ut än nånsin.

Biden fick ju inte ens bli President Elect igår. Första gången i historien.

Senaten kräver att Joe & Hunters skumrask affärer på Laptopen granskas (då fallerar Biden som President per automatik då han enligt laptopen är köpt sedan år tillbaka av Kina mfl.)

Nä, häng med på Trump tåget Tom. Den här tar vi !
2020-12-09, 15:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Varför har du denna inbyggda åsikt att Trump skall sluta kämpa. Lägg ned detta, det ser ju bättre ut än nånsin.

Biden fick ju inte ens bli President Elect igår. Första gången i historien.

Senaten kräver att Joe & Hunters skumrask affärer på Laptopen granskas (då fallerar Biden som President per automatik då han enligt laptopen är köpt sedan år tillbaka av Kina mfl.)

Nä, häng med på Trump tåget Tom. Den här tar vi !

Jag menar inte att Trump ska sluta kämpa. Jag menar att han måste kämpa vidare med annat. Det måste även hans väljare. Trump blev inte president...OK....nu måste det ske något annat Jag menar, Trump borde samarbeta med Ryssland militärt.

Jag är med på Trump tåget. Men jag tycker att Trump borde planera för att benåda massa människor och dra hem ALL militär. Biden kommer protestera, men inget kunna göra.
2020-12-09, 15:16
Medlem
Stig-Britts avatar
Trump nyss:
Citat:
We will be INTERVENING in the Texas (plus many other states) case. This is the big one. Our Country needs a victory!

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1336668083822473221

Vad menar han här!?
2020-12-09, 15:20
Medlem
siisters avatar
Citat:
Vi diskuterar Georgia specifikt här, gäller dock nog fler stater. Man får inte rösta med en boxadress. Man får heller inte rösta med en adress där man "skriver om" en UPS adress till en hemadress. Typ UPS adress 123 Lane Street till Apt. 123 Lane Street.

...Det finns många tusen exempel på ovan. Ingen bor där. Med signatur verifikation kommer dessa visa sig vara rena bluffröster. Minst 200.000st bara i Georgia, alla för.... trumvirvel Bye-den !

Det är ju av detta skäl Kemp inte vill släppa på signatur verifiering. Trump vinner Georgia på några timmar från att de börjat verifiering.

Det är skillnad på "mailing address" och "residence address". Att använda po. box eller ups-adress för det förstnämnda är inte olagligt. Om det har använts som det sistnämnda innebär det inte automatiskt att den rösten har godkänts
2020-12-09, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Fast det är väl rätt uppenbart, dvs att i juridisk mening - dvs i en rättsstat - så har ju brott inte begåtts förrän en domstol dömt och domen vunnit laga kraft? Det är ju vad att ha gjort sig skyldig till brott betyder?

..så om någon ligger mördad i skogen har inget brott begåtts förrän någon är dömd för det? Det är inte så verkligheten skall tolkas, utan - som jag skrev - det är huruvida det går att bevisa i domstol som någon kan dömas för ett brott. Brottet kan däremot ha begåtts oavsett detta vilket i vissa fall t o m kn vara uppenbart för alla inblandande i rättsprocessen, men ändå kan inte förövaren förklaras skyldig i strikt juridisk mening.
2020-12-09, 15:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jag menar inte att Trump ska sluta kämpa. Jag menar att han måste kämpa vidare med annat. Det måste även hans väljare. Trump blev inte president...OK....nu måste det ske något annat Jag menar, Trump borde samarbeta med Ryssland militärt.

Jag är med på Trump tåget. Men jag tycker att Trump borde planera för att benåda massa människor och dra hem ALL militär. Biden kommer protestera, men inget kunna göra.
Ryssland är ingen militär stormakt längre, Frankrike och UK har större budget tillsammans och dessutom betydligt mindre landyta att försvara.
2020-12-09, 15:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ryssland är ingen militär stormakt längre, Frankrike och UK har större budget tillsammans och dessutom betydligt mindre landyta att försvara.

Det är ju värre om du har större landyta att försvara.

Frankrike och England är ju länder som gillar att vända upp och ned på Mellanöstern.
2020-12-09, 15:38
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Det är ju värre om du har större landyta att försvara.

Frankrike och England är ju länder som gillar att vända upp och ned på Mellanöstern.
Ja då är vi ju överens.
2020-12-09, 15:40
Medlem
Citat:
Räcker inte, Biden har fuskat till sig minst 10 miljoner röster troligen fler. Biden fick färre röster än Hillary, titta på hennes siffror 2016 och dra av.

Att en President "slänger ur sig detta" är väl helt rätt om det skett. Vi är nu i början av historiens största utredning som kommer att bli kriminella brottsutredningar efter Trump vunnit. Förstår att du inte ser det med dessa glasögon, men om du tar på dig dem för en stund så förstår du var vi är på väg.

Idag eller imorgon kommer nyheter kring de 22 Dominion maaskiner man fått undersöka de senaste 24 timmarna.

Förutom rent fusk så tillkommer alla de miljoner röster som Biden aldrig skulle fått utan otillbörlig påverkan. Media mörkade helt Hunter Biden-skandalen. Runt 10% har i undersökningar sagt att de inte skulle röstat på Biden om de känt till den. År ut och år in med lögner mot Trump i MSM. Bara den otillbörliga påverkan från nätjättar som Google, Facebook och Twitter har beräknats påverkat valet med 15+ %-enheter för Biden. Google körde t.ex. en helt sjuk kampanj där de gjorde om söksidan med reklam för att gå och rösta, detta fick bara demokrater se utifrån Googles algoritmer som med stor säkerhet kan säga på vilken sida man står.
2020-12-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentaa57
Det är väl inte konstigare än att döda röstar!
visst kan det bli lite fel i utskicken. Trumpadministationen skickade ju t.ex ut massor av checkar till just döda medborgare så dom kunde fortsätta konsumera när dom nu mist sin inkomst av arbete.
Men tabbarna i valet är ju ändå inom den s.k normala fellmarginalen och påverkar inte valutgången, det absolut perfekta valet existerar ju inte. Så valresultatet lär ju stå sig oavsett om några röster lagts i valurnan på fel premisser.
Och låter man personer som Melissa Carone vittna, om ej under ed vad jag förstår, så inser man att paniken inte är långt borta hos team Trump. För när hon nu låtsades vara upprörd och "vittnade" ja då försvann ju trovärdigheten fortare än fort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in