2020-12-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Jovisst, allt ska ju vara klart senast den 8 december så det är bara att sätta igång - nu.
20:e januari menar du...

många av datumen är ju inte hårda, men önskvärda.
2020-12-09, 13:10
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
HD dömer självklart enligt konstitutionen, eftersom det är en tautologi. Varje domslut från HD definierar betydelsen i konstitutionen. HD ÄR konstitutionen.
Bland det dummaste jag har läst.
2020-12-09, 13:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ni som är anti-Trump:

Har ni inte riktigt förstått att orsaken varför Trump ej erkänner sig besegrad har med att Trump vinner personligen hög social status och väljarbas som opinionsbildare efter valet?

Efter valet då spekuleras det att Trump kommer starta en egen konservativ TV show. Det finns liksom väldigt få konservativa TV shower. Som jag har räknat mig till....Inga.

Trump har kapital till att göra det, och anhängare. Trump är medveten att han förlorade valet, men han förlorade inte sin karriär.

Glöm inte bort att det är senatsval 5e Januari och detta avgör Joe Bidens framtid. Trump håller elden varm, medan Joe Biden ryktrerar konstiga personer till sin regering som vill bara släppa en bomb på Mellanöstern.

Nu hoppas vi på att Trump kommer benåda massvist med människor som Demokraterna ej gillar t.ex Snowden och Assange.
2020-12-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Helvete! En mer eller mindre krigsförklaring mot alla som är för Trump och en uppmaning till de vänsterblivna att gå till attack.
Det betyder att hon vet att det juridiska slaget är över.
Var det därför hon var så noga med vad personerna hette i rätten tidigare, hon samlade namn på oliktänkande som sedan skulle attackeras?

Vänsterpolitik helt enkelt.

Vilken dåre, undra på att det har varit svårt att komma vidare på lokal nivå med AFA/BLM aktivister mitt bland politikerna. Borde rimligen få sparken om det finns någon rättvisa.

Kul också att hon manar på AFA-terroristerna med mjölkarmar att slåss mot patrioter beväpnade till tänderna. Kan bara sluta på ett sätt.
Senast redigerad av ankhelvete 2020-12-09 kl. 13:15.
2020-12-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Bland det dummaste jag har läst.
Vad var du inte förstod? Jag kanske kan förklara.
2020-12-09, 13:14
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vad var du inte förstod? Jag kanske kan förklara.
Jag förstod allt du skrev. Problemet är att du sänkte ribban så lågt att det inte finns något vettigt att diskutera.
2020-12-09, 13:19
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Hon är en politiker från Detroit. Hon satt med som representant för Demokraterna på hearingen i Michigan förra veckan.
Jepp och hon skämde ut sig som bara dän. Klubban trodde jag skulle gå av.
2020-12-09, 13:19
Medlem
whogivesafucks avatar
När börjar utredningar kring allt valfusk i Texas och Florida?

Finns mängder med skumma incidenter där folk sett Trumpanhängare smuggla in massor med konstiga saker i vallokalerna och kopplat upp sina lap-top mot röstmaskinerna.
Lär var fråga om hundratusentals Trump-röster som smugits in. Kanske miljoner.

Varför tiger Rep's om detta? Man verkar göra allt som står i sin makt för att tysta ner händelserna.
Är inte det konstigt när de är så stora vänner av den sanna demokratin?
2020-12-09, 13:20
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Då bortser man från en viktig princip, den att staten inte genomför tvångsåtgärder och rannsakningar mot företag, organisationer eller individer utan skälig (eller starkare) misstanke. Det är ju inte heller så att invändningarna är generella. I stater där Trump vunnit ifrågasätts ingenting.
Bla bla. Grundliga revisioner görs ständigt av företag, behöver inte finnas bevis för brott för att det ska ske.

Lagen föreskriver diverse åtgärder just för att man ska kunna göra revisioner. Om något är det märkligt att man inte regelbundet gör åtminstone grundliga stickprov där man granskar alla delar som tillsammans ska utgöra röstsäkerheten.
Och verkligen allt annat än märkligt om man gör en revision då det är sådant drama som det är nu, oavsett om man tror på anklagelserna eller inte.

Men som jag sagt tidigare, jag tror verkligen inte ens att debattörerna som gormar efter bevis här tror att allt har gått rätt till, utan det är någon man intalar sig. Du verkar tex kapabel till att hjälpligt uttrycka dig i skrift, och förmodar du kan läsa och förstå text. Är helt enkelt inte möjligt att annat än en komplett idiot kan tro att detta var ett säkert val. Man kan diskutera om det var omfattande eller massivt, allt annat är som att påstå att jorden är platt.
2020-12-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
De spolar ner den i avloppet. Lämplig depå med fräscht nytt dasspapper.
Texas' m fl stämning är juridiskt sett rena tramset.

Jag gissar på att du inte ens har läst stämningen, men kom gärna med lite punkter för att backa upp ditt påstående.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Hursom. Trump har påstått att han, i varje val som fått ett utfall tvärtemot hans önskemål, varit utsatt för valfusk. Han har varje gång påstått att han ska bevisa detta och ställa dom skyldiga till svars. Detta har aldrig skett.

Det innebär ju tyvärr inte att inget valfusk har skett utan enbart att det hittills inte gått att "bevisa" i tillräckligt hög grad i de legala instanser det prövats. Påminner inte så lite om exempel härhemifrån där många uppenbara brottslingar klarar sig undan fällande dom i diverse domstolar då åklagarens/polisens utredning bedöms ha luckor, trots att alla vet att de utförde brottet. Detta fenomen är ju närmaste en följetong inom svenskt rättsskipande tyvärr. I princip inom hela västvärlden är man ju att betrakta som oskyldig tills motsatsen är bevisad utom allt rimligt tvivel. Bra för samhället och medborgarna i grunden naturligtvis men tacksamt för smarta brottslingar och deras lagvrängande jurister.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Han har påpekat det ideligen, och försökte få till en utredning, men som förvisso inte kom någon vart. Men mängder med andra republikaner har klagat i decennium på hur demokraterna organiserar fusk.
Och Trump har inte godkänt de regler som ändrades med Covid som förevändning strax innan valet som ökade magnituden på problemet avsevärt. Hade han kunnat stoppa dem hade han säkerligen gjort det.
Vadå försökte? Han är världens mäktigaste man - det är han som personligen tillsätter de som ytterst ansvarar för varje del i den här kedjan. Dessutom fick han till en utredning, som kom fram till att inget valfusk skett. Du säger att tidigare republikaner klagat på valfusk - Ingen tidigare president eller presidentkandidat har klagat på att valfusk skulle påverkat utgången av presidentvalet, där är Trump unik i att ha klagat på det och blivit vald till den position som absolut bäst kan ta tag i problemet, och du menar att han bara låter det glida igenom för en kass utredning inte hittar något? Jag tror inte du förstår allvaret i det här, det är alltså två statskuppsförsök där det ena - 2018 - till viss del lyckades isf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in