2020-12-09, 11:46
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Grejen är att han är förtroendevald, dessutom i EU-parlamentet, och då funkar inte sjukskrivning som för en vanlig anställd. För det första har FK inget med det att göra, det är mellan honom och parlamentet. Även i Sverige så funkar det inte på samma sätt då att vara politiker är en arvoderad förtroendevald, vilket inte är detsamma som en avlönad fastanställning.

Tycker det är bra mycket värre att han hotar myndigheter och andra med SÄPO och att göra livet surt för dom för han känner folk. Det är pampfasoner som hör hemma i diktaturer. Det borde räcka för att kasta ut honom ur C för evigt. Att bo med en pedofil när man har barn är dumt och idiotiskt om än inte olagligt. Att sen ljuga om det när man blir påkommen och försöka dra offerkortet är osmakligt. Att börja hota folk med SÄPO, ja då har man gått över alla gränser.

Jag håller helt med. Att en förtroendevald verkar hota med att anvämda myndigheter mot meningsmotståndare borde få större uppmärksamhet.
Omdömeslöst ageerande på många plan, men när man använder rättsstaten till sitt egna gagn börjar det på allvar bli läskigt.
Citera
2020-12-09, 11:46
Medlem
Undrar vad Karin Söder hade sagt? Hon hade tillsammans med Anders W Jansson ett inlägg (från 2006) om barnens rätt som finns att läsa på Centerns hemsida. "Många barn i Sverige och världen har det svårt. Som politiker har man ett åtagande att se FN:s barnkonvention som en vägvisare när det gäller att fatta riktiga beslut. Människor som verkligen vill sätta barnens bästa i främsta rummet kan i höstens val se till att det blir fler politiker som delar den åsikten. Fler politiker som likt Selma kan se världen med barnets ögon och förstår att barnets bästa måste komma först. "
Synd att FF inte kunde ta upp detta i sina samtal" Fredag med Fredrick" som hans peddo sambo spelade in. ANNI LÖÖF agera nu om du vill ha någon som helst trovärdighet kvar men men som alltid makt korrumperar.
Citera
2020-12-09, 11:48
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldsw66
Vilken tid och form kommer Annie Lööf’s besked om FF idag?

Expressen rättade sin artikel och skrev att det hela hade varit ett missförstånd som Cs pressavdelning kommunicerat ut.
Citera
2020-12-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vore jag freudian hade jag sagt att han omedvetet ville straffa sig själv, för att han inte vet vem han är, för att han bluffar - självdestruktiv, självhatande...

Antagligen överensstämmande med verkligheten, förvirringen, självdestruktiv och självhatande. Utifrån hans beteende både vad gäller underlåtelse gentemot sin dotter, likväl som aktiva försök att mörklägga detta, har jag full förståelse om han hatar sig själv ännu mer än tidigare. En logisk följd. Men då utgår jag ju ifrån att han egentligen har normala känslor, och det saknas fortfarande bevis för att så skulle vara fallet. Cirkelresonemang som skaver.
Citera
2020-12-09, 11:49
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Givetvis så är Federley också pedofil. Det är bara en tidsfråga innan han pekas ut

Man undrar ju om pedofil-Jonas sitter på information som direkt kan peka ut Fredrik? Med tanke på att han får skydd och husrum av Fredriks familj trots kännedom om vem han är och vilka vidriga brott han begått. Dessutom pratas det ju om att han även fått hjälp med jobb mm. Låter som att han får lite väl mycket hjälp kan man tycka. Varför?
Citera
2020-12-09, 11:50
Medlem
Vet man hur Fredrick träffade denna mannen? Det kan ju inte varit allt för långt efter att han kommit ut ur fängelset. Svårt att mörka i ett nytt förhållande att man suttit inne senaste 5 (typ) åren.
Kanske det står i tråden men har missat en hel del. Tacksam om någon orkar uppdatera.
Citera
2020-12-09, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Om Centern vill överleva det här så måste de köra över honom totalt.

Nu handlar det ju om mera än bara Centern utan om 2 personer som vid samma
tidpunkt var ordförande och viceordförande i Ungdomsförbundet. Och där båda
2 fick sitt politiska genombrott 2008 i samband med en vid den tiden mycket
het fråga och där Federley t o m grät i riksdagens talarstol.

Så nog måste det vara lite svårt för Annie Lööf att göra sig av med sin gamle
kompis ! Men det lutar trots allt åt att hon gör det ...
Citera
2020-12-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Ok det har avslöjats vem som hade kontot alltså. Måste ha missat det. Tack för svar.

David Pedersen hette han. Här är domen.
Citera
2020-12-09, 11:56
Medlem
Citat:
Loan Sundman♓
@LoanSundman
Nu vill jag faktiskt uppmana @Centerpartiet att värna om honom, den skuld och skam han uppenbarligen känner kan faktiskt hota hans liv. Det är inte han som begått brotten, det går faktiskt att se honom som ännu ett offer för Jonas Lind.

Loan har ett stort hjärta...
Citera
2020-12-09, 11:57
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Nu handlar det ju om mera än bara Centern utan om 2 personer som vid samma
tidpunkt var ordförande och viceordförande i Ungdomsförbundet. Och där båda
2 fick sitt politiska genombrott 2008 i samband med en vid den tiden mycket
het fråga och där Federley t o m grät i riksdagens talarstol.

Så nog måste det vara lite svårt för Annie Lööf att göra sig av med sin gamle
kompis ! Men det lutar trots allt åt att hon gör det ...

Och det var med all sannolikhet runt 2002-2003 de lärde känna den norske pedofilen i den nordiska centerrörelsen.
Citera
2020-12-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
David Pedersen hette han. Här är domen.

Heders, tack.
Citera
2020-12-09, 12:03
Medlem
Den här Rickard Berger som är skriven ihop med Jonas Lind enligt MrKoll är också dömd, kan han vara en pedofil Jonas träffat i fängelset?

Vet att jag är sen på bollen men är väldigt tacksam om någon vill uppdatera mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in