Citat:
Ursprungligen postat av
Carpedijem
En sak jag inte förstår är att folk är emot kungahuset hela tiden. Folk gråter när Sveriges kungligheter sätter sprätt på lite pengar. Dom är KUNGLIGHETER ffs, ingen jävla VD eller statsminister.
Va glad för att det är 2020 och att kungen o dess familj har så lite makt som de har nu. Hade det varit förr i tiden hade de halshuggit dig bara för att du sagt emot. Och du hade inte haft en enda krona kan jag lova, för allt hade gått till skatt.
5 miljoner kanske låter mycket i dina öron, men 5 mille i skattepengar är en piss i havet.
Vad tycker du kungafamiljen ska göra då? Börja jobba på Ica och skatta inkomsten för att sedan såra ihop till renovering? Att söka bidrag som ändå kommer från skattebetalare?
Vilket makalöst retarderat inlägg.
Du medger själv att kungafamiljen saknar syfte idag, och att vi ska vara glada över att det "bara" är 5 miljoner kronor som tas från skattebetalarna - istället för våra huvuden.
Sveriges pensionärer ligger riktigt risigt till i Europa, och många av dem lever på att räkna kronor. Skolor och fritidsgårdar stängs ner. Vi har extrema väntetider i sjukvården och våra skolresultat sjunker som en sten.
5 miljoner må vara lite på det stora hela, men det är extremt mycket pengar som hade kunnat förändra mycket i samhället. De skattepengarna hade kunnat gå till sjukvård, omsorg och skola. Istället gick pengarna till renoveringen av en lägenhet hos någon som inte bidrar ett smack till Sverige.
Med tanke på att du skriver som en tonåring, så får man anta att du resonerar så här för att du aldrig haft ett jobb i hela ditt liv. Det är som med kommunister. Det är lätt att bestämma över andra människors pengar, när man själv aldrig bidragit eller tjänat själv.
Jag tvivlar på att folk vill att deras intjänade pengar ska gå till varken Madeleines renoveringar eller Mohammed och hans 8 ungar..