2020-12-08, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
De flesta länder har avskaffat monarkin då det är förlegat. Att han skulle arbeta lika hårt som en knegare tror jag inte ett dugg på.

I alla fall blir det väl i så fall billigare att ta in några polacker att göra hans jobb istället.
Citera
2020-12-08, 23:57
Medlem
f30malmos avatar
Vidrigt.
Citera
2020-12-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Tycker att kungafamiljen förtjänar varje krona. Utmärkta representanter för Sverige som dessutom med sin närvaro står för åtskilliga miljoner om inte miljarder i turistintäkter. En kungafamilj representerar landet och därför ska se bo flott, oavsett om de är på skattebetalarnas bekostnad eller inte. Det sjuka är att samma personer som gnäller över kungahusets apanage är samma dårar som inte har något som helst problem att bränna åtskilliga miljarder på somaliska megafamiljer och hazariska våldtäktare.

Tror du på det där själv?

Ja självklart tittar turister på slottet och köper krimskrams med bilder av kungafamiljen på men det är inte därför de kommer till Sverige. När man väl är här gör man vad som bjuds och det är såklart en del relaterat till kungahuset eftersom vi har ett sådant.

Turister tittar på vad fan som helst man säger åt dem. Hur många jävla kyrkor besöker inte turister i världen dagligen trots att 99% av dem ser likadana ut och är totalt ointressanta. Det är sånt turister bara gör utan att ifrågasätta.

Vi skickar kungen att representera svensk industri på nån mässa i utlandet eftersom vi råkar ha en kung.men inte fan är det nödvändigt. Hade vi ingen kung kunde vi skicka ABBA eller några storbystade dalkullor istället (antagligen det mest effektiva).

Det är för fan ett hån mot svenska företagare, svenska arbetare och svenskar som faktiskt arbetar hårt i turistnäringen att påstå att ett gäng svagbegåvade dyslektiker är de som genererar vinsten.
Citera
2020-12-09, 02:00
Medlem
Varför klagar man inte lika mycket på politikernas löner?
En kungafamilj hade garanterat varit billigare att betala ut "lön" till.
Citera
2020-12-09, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkurd
Nej när kungahuset är nedlagt kan jag jobba inte innan
Haha, vilken jävla loser du är. Har man inte en rejäl slant på kontot e man lost, så som du 😂😂
Citera
2020-12-09, 03:03
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinjo
"Spermiedemokrati" borde tillhöra historien. Om journalisterna hade granskat kungahuset som de granskar andra makthavare hade populariteten varit på en helt annan nivå

Det mest tragiska är att "spermiedemokrati" inte är någon gammal historisk tradition i Sverige. Vi hade en gång i tiden valkonungar och de rötterna borde vi återgå till.

Att titeln skall gå i arv är naturligtvis något som de kungliga hittade på själva precis som man gjort i Nordkorea.

Hade titeln gått i arv i någon gammal hedenhöslinje hade det varit en sak men att dessa importerade legoknektar skall ha en särstatus i Sverige är inte annat än bisarrt. Det är lika löljigt som om Henrik Larsson skulle spelat för Skottland i fotbolls-VM.

Varför inte helt enkelt utlysa ett kungaval? Är folket så jävla kåta på just de här odågorna så kan de välja dem.
Citera
2020-12-09, 06:03
Medlem
K.G.Hammars avatar
Om det varit svåra tider och vi inte hade råd så kanske jag hade blivit upprörd.

Vi har faktiskt råd och paret måste ha ett acceptabelt boende.

Jag ser det som en bra investering.
Citera
2020-12-09, 07:04
Medlem
Carpedijems avatar
En sak jag inte förstår är att folk är emot kungahuset hela tiden. Folk gråter när Sveriges kungligheter sätter sprätt på lite pengar. Dom är KUNGLIGHETER ffs, ingen jävla VD eller statsminister.

Va glad för att det är 2020 och att kungen o dess familj har så lite makt som de har nu. Hade det varit förr i tiden hade de halshuggit dig bara för att du sagt emot. Och du hade inte haft en enda krona kan jag lova, för allt hade gått till skatt.

5 miljoner kanske låter mycket i dina öron, men 5 mille i skattepengar är en piss i havet.

Vad tycker du kungafamiljen ska göra då? Börja jobba på Ica och skatta inkomsten för att sedan såra ihop till renovering? Att söka bidrag som ändå kommer från skattebetalare?
Citera
2020-12-09, 07:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Helt ärligt så gör inte detta mig nämnvärt sur.

Inte mig heller. Var kan man ansöka om att få ut 2,5 miljoner för att det blev lite dyrare att renovera än vad vi först tänkt?
Citera
2020-12-09, 09:25
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
En sak jag inte förstår är att folk är emot kungahuset hela tiden. Folk gråter när Sveriges kungligheter sätter sprätt på lite pengar. Dom är KUNGLIGHETER ffs, ingen jävla VD eller statsminister.

Va glad för att det är 2020 och att kungen o dess familj har så lite makt som de har nu. Hade det varit förr i tiden hade de halshuggit dig bara för att du sagt emot. Och du hade inte haft en enda krona kan jag lova, för allt hade gått till skatt.

5 miljoner kanske låter mycket i dina öron, men 5 mille i skattepengar är en piss i havet.

Vad tycker du kungafamiljen ska göra då? Börja jobba på Ica och skatta inkomsten för att sedan såra ihop till renovering? Att söka bidrag som ändå kommer från skattebetalare?
Vilket makalöst retarderat inlägg.

Du medger själv att kungafamiljen saknar syfte idag, och att vi ska vara glada över att det "bara" är 5 miljoner kronor som tas från skattebetalarna - istället för våra huvuden.

Sveriges pensionärer ligger riktigt risigt till i Europa, och många av dem lever på att räkna kronor. Skolor och fritidsgårdar stängs ner. Vi har extrema väntetider i sjukvården och våra skolresultat sjunker som en sten.

5 miljoner må vara lite på det stora hela, men det är extremt mycket pengar som hade kunnat förändra mycket i samhället. De skattepengarna hade kunnat gå till sjukvård, omsorg och skola. Istället gick pengarna till renoveringen av en lägenhet hos någon som inte bidrar ett smack till Sverige.

Med tanke på att du skriver som en tonåring, så får man anta att du resonerar så här för att du aldrig haft ett jobb i hela ditt liv. Det är som med kommunister. Det är lätt att bestämma över andra människors pengar, när man själv aldrig bidragit eller tjänat själv.

Jag tvivlar på att folk vill att deras intjänade pengar ska gå till varken Madeleines renoveringar eller Mohammed och hans 8 ungar..
Citera
2020-12-09, 09:41
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Tror du på det där själv?

Ja självklart tittar turister på slottet och köper krimskrams med bilder av kungafamiljen på men det är inte därför de kommer till Sverige. När man väl är här gör man vad som bjuds och det är såklart en del relaterat till kungahuset eftersom vi har ett sådant.

Turister tittar på vad fan som helst man säger åt dem. Hur många jävla kyrkor besöker inte turister i världen dagligen trots att 99% av dem ser likadana ut och är totalt ointressanta. Det är sånt turister bara gör utan att ifrågasätta.

Vi skickar kungen att representera svensk industri på nån mässa i utlandet eftersom vi råkar ha en kung.men inte fan är det nödvändigt. Hade vi ingen kung kunde vi skicka ABBA eller några storbystade dalkullor istället (antagligen det mest effektiva).

Det är för fan ett hån mot svenska företagare, svenska arbetare och svenskar som faktiskt arbetar hårt i turistnäringen att påstå att ett gäng svagbegåvade dyslektiker är de som genererar vinsten.

Haha sicket skitsnack. Du har med andra ord inte hört talas om rojalister. Turister som enbart åker till länder där de finns monarkier. Vart tror du själv alla asiater hade åkt till om de inte hade funnits kungaslott? De svenska ghettona eller? Lägg av nu mannen, ni är ju bara pinsamma. Det svenska kungahuset besitter en enorm symbolik, något varken Abba, Volvo eller Fäbodjäntan kan mäkta med.

Här har du lite o läsa

https://www.gp.se/ekonomi/kungahuset-drar-in-miljarder-1.995582
Citera
2020-12-09, 09:47
Medlem
Carpedijems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Vilket makalöst retarderat inlägg.

Du medger själv att kungafamiljen saknar syfte idag, och att vi ska vara glada över att det "bara" är 5 miljoner kronor som tas från skattebetalarna - istället för våra huvuden.

Sveriges pensionärer ligger riktigt risigt till i Europa, och många av dem lever på att räkna kronor. Skolor och fritidsgårdar stängs ner. Vi har extrema väntetider i sjukvården och våra skolresultat sjunker som en sten.

5 miljoner må vara lite på det stora hela, men det är extremt mycket pengar som hade kunnat förändra mycket i samhället. De skattepengarna hade kunnat gå till sjukvård, omsorg och skola. Istället gick pengarna till renoveringen av en lägenhet hos någon som inte bidrar ett smack till Sverige.

Med tanke på att du skriver som en tonåring, så får man anta att du resonerar så här för att du aldrig haft ett jobb i hela ditt liv. Det är som med kommunister. Det är lätt att bestämma över andra människors pengar, när man själv aldrig bidragit eller tjänat själv.

Jag tvivlar på att folk vill att deras intjänade pengar ska gå till varken Madeleines renoveringar eller Mohammed och hans 8 ungar..

5 miljoner idag är inte mycket till pengar. Berätta för mig vilka stora förändringar man kan köra för de pengarna inom skola sjukvård? Det täcker inte ens lönerna!

Jag har jobbat hela mitt vuxna liv och har själv god ekonomi. Med Stefan Löfven bakom ratten kan du inte räkna med att du får något av nytta för dom pengarna.

Tänkt dig själv om du var Sveriges kung. Hade du låtit bli att köpa den där ferrarin eller renovering av lgh bara för du tycker synd om oss skattebetalare?

Säg mig när du fick något tillbaka från detta samhälle!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in