Citat:
Ursprungligen postat av
adolf512
Xbone one fortsatte prestera undermåligt.
xbox one x presterade med få undantag bättre än ps4 pro.
I båda dessa fall höll sig de initiala resultaten.
Det vi ser nu är en mix där vissa titlar har allvarliga prestandaproblem på XSX medan det knappt är någon skillnad i andra titlar, detta tyder på att problemet är att vissa titlar är dåligt optimerade för XSX.
Ja för i båda fallen så var båda konsolerna bättre, med bättre GPU prestanda. Skillnaden denna gång är att Series X har en större GPU med många fler CU kluster mot PS5 som har en mindre GPU med hög klockfrekvens som det troligare är enklare att få ur maxprestanda ur, speciellt initialt.
Därför är det för tidigt att säga knappt en månad efter konsolerna har släppt att Series X "urusel prestanda" när så inte är fallet, det är direkt rätt så patetiskt och fanboyigt.
PS3 generationen som du gillar jämföra med, PS3 hade inte urusel prestanda men det var jobbigt att få ut max av den pga krånglig arkitektur. Series X bygger på exakt samma som PS5 så det kommer i längden inte vara svårt att få ut det mesta ur den. Det är iaf vad jag tror o är rätt så säker på, rätta mig om jag har fel om cirka 2-3 år.