2020-12-08, 23:33
Medlem
MrsVanity1s avatar
Jag hoppas någon utreder vad Federleys 9 åriga flicka fått uppleva med pedofilen.
Hennes Pappa Federley bryr sig inte utan försvarar pedofil sambon.

Detta är det sjukaste NÅGONSIN som kommit fram i svensk politik än så länge.
Hela historien med pedofilen och federley ,att Federley hotat med säpo , försvarat pedofilen , hotat kriminalvården då dom ville informera ,ja allt är SANSLÖST !
Senast redigerad av MrsVanity1 2020-12-08 kl. 23:35.
Citera
2020-12-08, 23:33
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Skyttedals egen Twitter

Tack. Hittade den.
Citera
2020-12-08, 23:35
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nu har jag inte läst tråden speciellt noga, men detta torde väl ändå vara någonting som intresserar den svenska journalistkåren?
Tror ni att Aftonbladet, Expressen, DN och resterande slaskmedia hade hade varit lika förlåtande/ignoranta om det visade sig att (exempelvis) Jimmie Åkesson levt med en dömd pedofil? Givetvis inte. För några år sedan gjorde man stora rubriker på temat "Jimmie Åkesson Spelberoende!!!11!!!11!!"...
Dagen innan valet dessutom, var det enda han fick svara på i valrörelsens sista självande timmar.

Media slog på stora trumman med vaga indicier!

Här avvaktar med över en vecka, Centerpartiet går till och med ut med uppgifterna innan regimmedia säger någonting.

Det är faktiskt skrattretande uppenbart att all svensk etablerad media kampanjar för vänstern i svensk politik.
Citera
2020-12-08, 23:35
Medlem
Mosbulles avatar
Jahopp...

https://www.youtube.com/watch?v=Csyh05fWEx8

Tony Irving, kan han vara inblandad också?
Citera
2020-12-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Instämmer till fullo. Skulle inte alls bli förvånad om Lööf sluter upp bakom Pederley. Med tanke på hur lång tid C tagit på sig att kasta ut psykopaten lutar det mer åt att hen blir kvar. Som en kvarnsten får man hoppas.
Jag skulle verkligen unna lilla Pedde den äran. Att tar C ur riksdagen.
Citera
2020-12-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vet inte riktigt om jag känner mig som så vänsterlagd. Jag känner mig mer som höger. Dock kan vi släppa den delen, då jag känner att det är OT just här.

Är man liberal måste man tro att folk är värda en andra chans ja. Så är det, precis lika som att man som liberal måste se individens frihet som ovärderlig. Det betyder dock inte att alla människor måste släppas ur kriminalvården. Det betyder enbart att kriminalvården måste ha som mål att människor ska tillbaka in i samhället. Att man inom den verksamheten ska nå 100% är knappast troligt. Men när då kriminalvården valt att släppa en individ. Då är det enkelt vad som gäller. Någon del i någon terapi har inte jag uttalat mig om. Terapin borde ju vara slut då han släppts ut. Frågan här är alltså inte om FF gjort fel, FF har rätt att vara kär i vem han vill, så länge det är lagligt. Och pedofiler är lagliga, så länge de är 15 år fyllda och inte allt för förståndshandikappade. Frågan här är ju snarare varför kriminalvården släppt en person den inte ansett vara färdig för det.

När det gäller Sd, Kd och M så är det delvis rätt. Jag har inte lagt någon värdering om bra eller dåligt, jag har bara konstaterat att de tre i vissa fall inte tror att individer är värda en andra chans. En slutsats jag kan förstå. Dock är den inte idag gällande. Och för övrigt, jag vurmar inte för pedofilers rätt i samhället, jag bara inte särskiljer pedofiler från andra människor, utan ser enbart att dessa har exakt samma rättigheter som alla andra. Det är inte att vurma för pedofiler, utan att vurma för alla.

Det går inte att bota pedofiler och deras drivkraft att förgripa sig på barn kommer alltid att finnas där.
Inte ens mördare har den drivkraften.
Enligt mig så bör pedofiler sitta på livstid och det borde gälla i hela världen. Det är ett av de vidrigaste brotten man kan begå då man förstör framtiden för ett barn. Orsakar skada psykiskt som aldrig läker.
För övrigt så ser jag inte någon poäng med något vänsterliberalt larv att människor ska tillbaka till samhället, somliga människor ska aldrig tillbaka till samhället. Det är ett systemfel och brist på respekt för medborgarnas behov av säkerhet.
Friheten har inget värde för någon om vi ska dalta med dessa människor. De har förverkat sin rätt till frihet då de skadat barn på de mest sjuka sätt.
Det här låt gå samhället håller inte. Kriminella får på tok för mycket möjligheter att terrorisera vanligt folk.
Samhället måste markera istället för att hårdbeskatta Svenssons så det är dags för staten
att lösa verkliga problem men det går ju tyvär oerhört dåligt på så många nivåer.
Man skyller på varandra och det är regionernas fel eller så är det medborgarnas fel.

Vad är vi för ett ryggradslöst samhälle om vi inte skyddar barn utan med motiveringen att pedofiler ska återanpassas till samhället låter dessa utgöra ett hot mot alla barn som kommer i deras väg. Pedofilerna har offrat sin frihet och argumentet att de inte kan rå för det för det är en drift och psykisk störning spelar ingen roll för då ska de bort ur samhället.

Jag argumenterar inte mot dig utan förklarar bara min syn på vårat rättsväsendes hantering av pedofiler.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2020-12-08 kl. 23:49.
Citera
2020-12-08, 23:44
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Han ryker! Annars hade man aldrig kommit med detta pressmeddelande nu.
Alternativt så väljer man att köra all in och byter namn till Pedofilpartiet.

Om tillräckligt många i partistyrelsen ingår i Federleys pedofilnätverk så är det en mer realistisk lösning än att offra en medlem i taget.
Citera
2020-12-08, 23:44
Medlem
DN hade ett reportage om pedofilparet och hela kommentarsidan hade stängts ner och inga fler var möjliga att skriva. Folk måste ha varit riktigt otrevliga och förbannade då jag aldrig sett tidigare att det skett. Förhoppningsvis är det få som ser något fint i monstret.
Senast redigerad av gurkelurkan 2020-12-08 kl. 23:50.
Citera
2020-12-08, 23:45
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Absolut inte och du har en poäng. En stor skillnad är att Jimmie Åkesson är partiledare och Fredrick Federley är med hög sannolikhet snart utesluten ur Centerpartiet.
Det är sant som du säger, att Fredrick Federley inte är partiledare. Oavsett detta, media hade fullkomligt mördat godtycklig sverigedemokrat om det framkommit att han/hon levt med en dömd sexbrottsling.

Vi har de senaste åren sett hundratals rubriker/löpsedlar där media hängt ut i princip okända SD-politiker som postat okänsliga texter på bl.a. Facebook. Dessa rubriker har alltid varit stora och fördömande. Jag har inte sett en enda rubrik/löpsedel/artikel som nämner Fredrick Federleys koppling till en dömd pedofil. Visst är det märkligt hur den svenska journalistkåren missar att ta upp saker ibland?

Jag antar att Fredrick Federley, likt den kriminella socialdemokraten Mona Sahlin, kommer ta timeout i några månader, givetvis på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2020-12-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
De enda jag vet som försvarar pedofiler och deras gärningar, är pedofiler själva. De anser att barnen frivilligt själva vill ha sex med pedofilen i egen hög person. Inte heller anser de att barnen far illa av att ha sex med vuxen utan njuter och uppskattar sexsstunden.
På flashback fanns det förut ett antal pedofiler som försökte propagera för att sex med barn var en bra grej. Tror dock att de flesta av dom försvann när vänsterextremister hackade flashback (eller hur det nu gick till) och krängde medlemsregister till dn, aftonbladet, expressen. I övrigt tror jag precis som du att Federley är väldigt ensam om att sympatisera med dömda pedofiler.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-12-09 kl. 00:09.
Citera
2020-12-08, 23:47
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Jahopp...

https://www.youtube.com/watch?v=Csyh05fWEx8

Tony Irving, kan han vara inblandad också?
Rent spontant skulle jag säga nej! Men vette fan numera, skulle man vända på varenda sten i HBTQ-träsket så lär vi hitta många fler pedofiler. Efter Federgate tror jag dessa avarter ligger lågt ett tag tills det blåst över.

Men det finns onekligen vissa därute som borde granskas mer, tänker i synnerhet på Gay-tenoren. Drömmen vore dock om det grävdes fram att Gardell har lik (barn) i garderoben, att få se detta blattevurmande äckel sänkas för gott skulle göra min dag.
Citera
2020-12-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Johnny Federley Kroneld, fredricks ex o pappa till hans barn har tydligen fått ett jobb på barncancerfonden sista tiden. jag skrattar för det e eså jävla sjukt hur dom alla e connectade med barn och pedofiler och bögeri...... Fyfan.. Kolla hans fb så kan man luska ut lite

Behandlingshem.
Skolor för de yngre.
Ridskolor.
Institutioner för unga med fysiskt eller mentalt handikapp.
Ungdomsidrott.
Religiös verksamhet för barn och unga.

Om någon söker sig till dessa verksamheter och saknar anknytning, utbildning etc så bör man åtminstone kika närmare på syftet.

Självklart är det inte alltid så men en koll för mycket är bättre än ingen koll alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in