Jag frågade hur ditt resonemang såg ut. Vad jag eventuellt tror har inget med det att göra. FÖ så undviker jag att tro.
Kan vara så att min inkomst är för låg. Eller jag har för mycket andra utgifter.
Att Fias inkomst inte räcker för att köpa sig en Ferrari är inte detsamma som att Ferrari är för dyra. Det är ett fundamentalt feltänk.
Uppenbart är det många som gillar att bo i mångkulturen med alla restauranger och trängsel och närhet till de driftiga som skapar näringsverksamhet. Fler än vad som får plats där. Och då avgör betalviljan för de adresserna.
Ska staten straffa de som vill betala vad det kostar för att bo där?
Det är ju inte så att det är underskott på adresser att bo på i landet. Kramfors finns t ex.
Det är väl bara att bo där då. Vad är problemet?
Citat:
Varför skulle priserna vara för höga?Kan vara så att min inkomst är för låg. Eller jag har för mycket andra utgifter.
Att Fias inkomst inte räcker för att köpa sig en Ferrari är inte detsamma som att Ferrari är för dyra. Det är ett fundamentalt feltänk.
Citat:
So what?Uppenbart är det många som gillar att bo i mångkulturen med alla restauranger och trängsel och närhet till de driftiga som skapar näringsverksamhet. Fler än vad som får plats där. Och då avgör betalviljan för de adresserna.
Ska staten straffa de som vill betala vad det kostar för att bo där?
Det är ju inte så att det är underskott på adresser att bo på i landet. Kramfors finns t ex.
Citat:
Om du nu vill bo i en 2:a så hittar vi en här för 95 kSEK https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-2rum-vintergatan,-hoglunda-saffle-kommun-vintergatan-29a-17157478Det är väl bara att bo där då. Vad är problemet?