2020-12-08, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AD15
Den delen av pengarna de skall använda är riktiga. Är det så svårt att förstå? Jag har skrivit det i tråden flera gånger.

Den delen av pengarna de använder för att spendera kommer från kuppen, som INTE är riktiga pengar.

Vad är det som är svårt att förstå?
Citera
2020-12-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dooby-dooo
Den delen av pengarna de använder för att spendera kommer från kuppen, som INTE är riktiga pengar.

Vad är det som är svårt att förstå?

Kolla på avsnittet där de delar upp pengarna så ser du att de både har paket med specimensedlar och lösa pengar. De lösa pengarna är riktiga.
Citera
2020-12-08, 22:55
Bannlyst
Citat:
Kolla på avsnittet där de delar upp pengarna så ser du att de både har paket med specimensedlar och lösa pengar. De lösa pengarna är riktiga.

Hur mycket får de då? Borde skatta på dessa pengar.
Citera
2020-12-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dooby-dooo
Hur mycket får de då? Borde skatta på dessa pengar.

De får antagligen exakt så mycket som de kommer behöva för att kunna fullfölja uppdragen de blir tilldelade. Sakerna de köpt kanske är en del av betalningen för att de ställer upp i leken.
Citera
2020-12-09, 00:00
Medlem
Citat:
De får antagligen exakt så mycket som de kommer behöva för att kunna fullfölja uppdragen de blir tilldelade. Sakerna de köpt kanske är en del av betalningen för att de ställer upp i leken.

Säkerligen, de får väl säkert 10000 kr i "användbara" pengar som ska gå till diverse uppdrag som att köpa nåt för 5000, ge gåva 4000 och sen säkert nåt nu nästkommande avsnitt för 1000. Sen kommer nog uppdraget där de ska gömma pengarna på nytt ställe tills finalen.
Sakerna behåller de säkert som kompensation för deltagarnas uteblivna arbetstid etc.
Citera
2020-12-09, 13:09
Medlem
Johan-Palms avatar
Heja Rickard! Så jävla bra! Underbart!

Nu hoppas jag att han klarar att hålla sig undan tre dagar. Det är lite svårt att hålla koll på tiden när de inte visar saker i kronologisk ordning, men som jag förstod det så var det ungefär två-tre dagar kvar.
Hoppas den andra killen (Johan?) också drar.

Jag förstår också att det är ett "spel", men det är svårt att inte störa sig på att alla snutjävlar får så mycket hjälp.
Citera
2020-12-10, 17:40
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lussaan
Jag är också nyfiken. Men gissar att det är så att dom får behålla sakerna. Vissa saker kan ju vara svåra att lämna tillbaka.
Och pengarna dom skänkt, det skulle bli jättekonstigt om dom ska kräva tillbaka dom sen!? Dom pengarna går ju till något bra! 👍😀

Dom får behålla prylarna.
Med tanke på att dom jobbar gratis i övrigt så är det en billig slant för produktionen😄
Citera
2020-12-12, 07:24
Medlem
Kollade första 2 programmen av denna säsongen men gav sedan upp.
Läst bakåt i tråden nu och är glad att jag slutade titta.

En sak som är jävligt synd:

Monica Olehed som är med i programmet är den person som hade en avgörande roll
i att morden på Helene Nilsson och Jannike Ekblad blev lösta.
I programmet framstår hon som en pajas, men är i verkligheten en av sveriges vassaste förhörsledare...
Citera
2020-12-13, 12:11
Medlem
Kom igen, ofta någon ringer in och namnger Sebastian och säger rakt ut att han har bytet i en skottkärra.

Jävla piss-produktion.
Citera
2020-12-13, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Kom igen, ofta någon ringer in och namnger Sebastian och säger rakt ut att han har bytet i en skottkärra.

Jävla piss-produktion.

Citera
2020-12-13, 13:31
Medlem
Ja, kändes lite väl märkligt kring Sebastian Sedan vore det kul att veta mer vilka dagar de är på.

Tjuvcrille konto på Instagram får man veta mer om produktionen. Han pratar med några av årets tjuvar.
Citera
2020-12-13, 18:09
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Den här serien visar att tjuvar i Sverige inte kan sova lugnt om:

- De bor granne med paranormala förmågor. Sebastian hade inte en chans när den anonyma tipsaren såg igenom skottkärrans stålväggar.
- De donerar bort delar av rånbytet och explicit ber mottagaren att utannonsera det på nätet
- De gör inköp med rånpengarna i butiken 13 meter från brottsplatsen. Den där gräsklipparen kan bara inte vänta.
- De kommunicerar öppet genom okrypterade kanaler. Det är inte lätt att ta all grundläggande säkerhet i beaktning när man planerar för en miljonkupp.
- De svarar på exakt varje fråga som polisen ställer. Vem minns liksom inte i detalj vad den gjorde för 13 dagar sedan klockan 12.30?

Missade jag något?
Senast redigerad av -SchmergliN- 2020-12-13 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in