Citat:
Ursprungligen postat av
Viproom
2018 dog totalt 2,839 miljoner amerikaner jämfört med 2,635 miljoner hittills under 2020. Året är förvisso inte slut än... men även om man tar snittet utslaget över 12 månader så blir dödssiffrorna för 2020 bara 2,897 miljoner – blott två procent fler döda än 2018.
I massmedia har coronasituationen beskrivits som apokalyptisk och en av de värsta katastroferna i modern tid, men om man tittar man på de faktiska dödssiffrorna framträder en helt annan bild som är betydligt mindre dramatisk. Årets dödssiffror i USA avviker exempelvis inte särskilt från siffrorna för 2018 och hittills har också färre människor dött än under det förrförra året.
Tack V som i victory! Under min filmag i bl.a statistik lärde jag mej att har du inga stora tal så gör ngt annat av din tid än fantisera med statistik. USA är stora i antal och skit på jorden och nu fick det en mening med dina siffror, tack! Som min vän over there sa första dagen "Inget att bry sig om, varje år dör massvis av folk här och nu är det valår".
Att tjata om S är bara vansinnigt med den nya galna situationen av sunda kroppar som flyttat in högvis i små utrymmen och tänker som oss. Och att skrämma skiten ur folk med corona,
stängt hjärta, ubåtar, råttkött, år 2000, ryssar, ozon lager mm gillar regeringen så folk följer sin ledare hur tokig han än är för att vinna nästa val. Nykomna med eget språk som vårdare säger allt.
Dock är det grymt att dö i andnöd så ta hand om er så gott det går och lita inte på sveriges hetsande, hatande skrämsel tidningar samt svt. Ni vet själva vad som funkar! God Jul!