2020-12-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Dom som nu är så sjukt liberala i frågan och nu tycker att man skall ge 42åringen en andra chans så som jag ser det fick han det för 20 ggr sen och han missbrukade den. Vad är det man inte fattar efter så många gånger att man gör fel ??? I detta fall är jag för fysisk kastrering. För ngt annat uppenbarligen hjälper inte.

Det mest skrämmande förutom dom 22 ggr är att det actually finns folk som tycker synd om muppen man kn ju undra hur liberala dom är i sänghalmen.

Helt rätt. En andra chans ska inte gå ut på att andra människor släpper allt vad omdöme heter. Pedofilkramare talar om avtjänat straff och vill att omvärlden helt ska tappa allt vad omdöme heter i ljuset av det. I realiteten finns det en anledning till att man ser till återfallsrisk, vilken är skyhög när det gäller sadistiska psykopatiska barnknullare.
Citera
2020-12-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Kan du inte sluta tjata om min sexuella läggning är du snäll. Dels är det ett löjligt korkat argument. Dels är det inte ens sant. För mig har pedofiler lika mycket rätt eller skyldigheter som andra. Oavsett om det är knarklangare, massmördare eller bara vanliga medborgare. Om du anser att det skulle vara något pedofilkramare så visst, men vad skulle det spela för någon roll i sammanhanget?

Om jag nu skulle vara pedofil, vad skulle jag anmäla mig för hos polisen? Du vet, poliser arbetar med brott, och det är inget brott att vara pedofil, det är enbart en sjukdom. Att däremot begå övergrepp mot barn, det är ett brott.

Jag menar att människor som inte har något att förlora, just inte har något att förlora. Riskerar man dödsstraff, så är ett mer eller mindre brott av mindre betydelse, om du mördar en person eller 15 personer så struntar du i vilket ja, om du riskerar samma brott. Det jag menar är att en fängelseplats kostar ganska mycket pengar, ja. Det är en sanning. Mycket billigare om man istället kan få brottslingar tillbaka till samhället, då försörjningsstöd kostar mycket mindre, och lyckas man så bra att personen till och med betalar skatt, då jävlar blir det en rejäl plusaffär.

Kriminalvården har inte ingripit, då den inte kan göra det. Den har tagit ett möte ja, och eventuellt avrått från samboskap, och ungefär där har kriminalvårdens rättigheter tagit slut. Socialtjänsten har inte jag någon som helst information om att den skulle ingripit, men har du det får du gärna presenterat något bevis, sånt gillar man här vet du.

Du slingrar runt som en hal ål/pedofil.
Ena stunden är det för låga straff för peddos så det är inte fedde som har gjort fel. Sen är det för mkt straff, alldeles för dyrt och de ska ha en andra chans, fast all forskning visar att de inte går att bota.?

Ditt argument för att det ska vara låga straff för att inte trigga pedon att begå värre övergrepp är både felaktigt och stört. Återigen är du apologet. Och du har inga bevis som stödjer ditt svammel heller.

Kriminalvården ingrep och det har socialtjänsten möjlighet att göra, skulle ha gjort i förlängningen, i fall som dessa. Även om att vara peddovän inte är en strikt diagnos i icd 10. Men att utsätta barn (sitt barn) för en pedofil Är ett brott och även grund för att fråntas vårdnad. Så du har fel igen.

Det kommer ner till att feddos medvetna sexuella umgänga med en villkorligt frigiven pedofil är både stört, brottsligt och olämpligt.
Citera
2020-12-08, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Kan du inte sluta tjata om min sexuella läggning är du snäll. Dels är det ett löjligt korkat argument. Dels är det inte ens sant. För mig har pedofiler lika mycket rätt eller skyldigheter som andra. Oavsett om det är knarklangare, massmördare eller bara vanliga medborgare. Om du anser att det skulle vara något pedofilkramare så visst, men vad skulle det spela för någon roll i sammanhanget?

Om jag nu skulle vara pedofil, vad skulle jag anmäla mig för hos polisen? Du vet, poliser arbetar med brott, och det är inget brott att vara pedofil, det är enbart en sjukdom. Att däremot begå övergrepp mot barn, det är ett brott.

Jag menar att människor som inte har något att förlora, just inte har något att förlora. Riskerar man dödsstraff, så är ett mer eller mindre brott av mindre betydelse, om du mördar en person eller 15 personer så struntar du i vilket ja, om du riskerar samma brott. Det jag menar är att en fängelseplats kostar ganska mycket pengar, ja. Det är en sanning. Mycket billigare om man istället kan få brottslingar tillbaka till samhället, då försörjningsstöd kostar mycket mindre, och lyckas man så bra att personen till och med betalar skatt, då jävlar blir det en rejäl plusaffär.

Kriminalvården har inte ingripit, då den inte kan göra det. Den har tagit ett möte ja, och eventuellt avrått från samboskap, och ungefär där har kriminalvårdens rättigheter tagit slut. Socialtjänsten har inte jag någon som helst information om att den skulle ingripit, men har du det får du gärna presenterat något bevis, sånt gillar man här vet du.

Men visst förstår du att din liberalism gällande pedofilen kan göra en fundersam gällandes din sexuella läggning. Om du anser att pedofili är en sjukdom hur skulle
man bäst bota den tycker du ??? För uppenbarligen funkade det inte på 42åringen.

Sen argumentet som Ngn påpekade att mindre straff skulle inte trigga pedofilen det känns bara sjukt löjligt att tro att straffsatsen har ngt med brottet att göra.

Tvärtom högre straff skulle nog avskräcka mer kan livstid för en sådan som 42åringen i ryskt fängelse mycket billigare där.
Citera
2020-12-08, 15:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Senaste nytt!!!

Centern har fått NYA besvärande uppgifter om Federley! Vad kan det vara som inte avhandlats här?

Länk: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/centerpartiet-ger-besked-om-fredrick-federley-i-morgon

Edit: Tydligen handlar det om att Federley, som vi alla här misstänkte, länge vetat om att sambon var pedofil men inte agerat på detta.

Fyyyy fan!!!

Nu får han jävligt svårt att sitta kvar, pedofilälskaren.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2020-12-08 kl. 15:46.
Citera
2020-12-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Senaste nytt!!!

Centern har fått NYA besvärande uppgifter om Federley! Vad kan det vara som inte avhandlats här?

Länk: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/centerpartiet-ger-besked-om-fredrick-federley-i-morgon

Jag gissar att det har att göra med att han använt sin politiska ställning till att påverka och att det är klarlagt och bevisat att han vetat om detta lääääänge.
Citera
2020-12-08, 15:47
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillvetanu
Jag gissar att det har att göra med att han använt sin politiska ställning till att påverka och att det är klarlagt och bevisat att han vetat om detta lääääänge.

Du gissar rätt.

Nu skriver till och med SVT helt öppet vad det handlar om.

Han är så jävla körd!
Citera
2020-12-08, 15:48
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Senaste nytt!!!

Edit: Tydligen handlar det om att Federley, som vi alla här misstänkte, länge vetat om att sambon var pedofil men inte agerat på detta.

Fyyyy fan!!!

Det verkar stämma att han fick reda på brottet på deras andra dejt
Citera
2020-12-08, 15:49
Medlem
Citat:
Du gissar rätt.

Han är så jävla körd!

Nu är det kört för honom!

"Centerpartiets ledning har i förra veckan tagit emot ett brev av personer som känt Fredrick Federley länge.

Uppgifter om anonym orosanmälan
Av brevet, som SVT har läst, och av kompletterande information som också Centerledningen fått ta del av, framgår att Federley redan i juni i år kände till att den dömde mannen suttit i fängelse för ett grovt brott och att det försvårade möjligheten för Federley att ha en stadigvarande relation med honom. Ytterligare information som SVT tagit del av visar att Federley samtidigt visste att domen handlade om övergrepp på barn"

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/centerpartiet-ger-besked-om-fredrick-federley-i-morgon
Citera
2020-12-08, 15:49
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Senaste nytt!!!

Fyyyy fan!!!

Han visste redan i juni enligt ett brev från människor nära Federley. Då kommer frågan i ett annat ljus. Varför vill man döda en framgångsrik karriär på det viset? Är han utsatt för utpressning?
Citera
2020-12-08, 15:50
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Senaste nytt!!!

Fyyyy fan!!!

Det har lämnats in en anonym orosanmälan rörande FF bsrn.

FF ämnade då be säpo ta reda på vem som gjort anmälan. Detta har nu läckt ut, säpo biten altså, och det är inte ok.

LL
Citera
2020-12-08, 15:50
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Du gissar rätt.

Han är så jävla körd!

Aftonbladet kompletterar i detta nu med uppgifter om ”Fredag med Fredrick” och vem som stod bakom kameran.
Citera
2020-12-08, 15:51
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Nu är det kört för honom!

"Centerpartiets ledning har i förra veckan tagit emot ett brev av personer som känt Fredrick Federley länge.

Uppgifter om anonym orosanmälan
Av brevet, som SVT har läst, och av kompletterande information som också Centerledningen fått ta del av, framgår att Federley redan i juni i år kände till att den dömde mannen suttit i fängelse för ett grovt brott och att det försvårade möjligheten för Federley att ha en stadigvarande relation med honom. Ytterligare information som SVT tagit del av visar att Federley samtidigt visste att domen handlade om övergrepp på barn"

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/centerpartiet-ger-besked-om-fredrick-federley-i-morgon

Ska bli spännande att se alla pedofilvurmare som försvarat honom i tråden komma in och bortförklara detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in