2020-12-08, 14:51
Medlem
spyder123s avatar
Nu börjar det bli lite väl chattrigt - återigen, håll till sakfrågan och prata om andra saker i andra trådar.

/Mod
2020-12-08, 14:54
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Noterbart är att guvernören i Georgia är en republikan.

Just nu ja, frågan är om inte hans karriär dog där:
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1336148836495069185
2020-12-08, 15:00
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
https://www.scribd.com/document/487348469/TX-v-State-Motion-2020-12-07-FINAL#from_embed

Länk till vad som ser ut att vara själva fallet.

Nu orkar jag inte fundera något över texten, men någon har lagt ned en massa jobb för att eventuellt lura andra, och så roligt är ju inte det

Vad menar du med lura andra?
2020-12-08, 15:01
Medlem
Som det ser ut nu så handlar det inte om Rep vs Dem. Utan om nationalister mot globalister. Amerikanska arbetare mot globala storföretag.
2020-12-08, 15:02
Medlem
HeyHumphreys avatar
Börjar tro att det inte finns någon anledning till varför inte samtliga av USA:s val historiskt sett har manipulerats av skuggpolitiska krafter..

Att typ Kina eller Ryssland skulle ha någon större inverkan på världspolitiken är befängt.. och att dom skulle påverkan på USA:s inrikesläge HAH! Det mesta av jordens politiska utveckling styrs ifrån Svarta huset (var nu skyggregeringen har sitt fäste).. Det har liksom alltid varit så i supermakter. Innan har man bara gjort det mer öppet.. men då fanns varken "demokrati" eller massmedia.. s.k. public relations..
2020-12-08, 15:19
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
https://www.scribd.com/document/487348469/TX-v-State-Motion-2020-12-07-FINAL#from_embed

Länk till vad som ser ut att vara själva fallet.

Nu orkar jag inte fundera något över texten, men någon har lagt ned en massa jobb för att eventuellt lura andra, och så roligt är ju inte det

Jo en sak kan jag tillägga, rent tekniskt är det kanske inte valfusk, just det där med funderingar kring konstitutionen, och på ytan där finns det väl inget syfte att fuska, utan man har bara velat hjälpa till med tanke på viruset.

Noterbart är att guvernören i Georgia är en republikan.

Kemp ska dömas till fängelse eller värre - detta om man lyssnar på Trump-supportrar i USA. Indelningen Republikan <-> Demokrat är lika intressant som färgen på håret när slaget ju handlar om Globalism <-> Nationalism.
2020-12-08, 15:38
Medlem
Bostonroses avatar
Nån som kan tipsa om podcast som behandlar ämnet?

Lyssnar redan på steve bannons.
2020-12-08, 15:46
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Problemet med tanken på att "en massa säkra bevis finns" är att det är korkat att vänta tills en massa konstitutionella dead-lines passerats innan man väljer att presentera dem. Det höjer insatsen helt i onödan.

Om nu försvarsmakten har säker, verifierad, information om att utländsk makt verkligen kört en sabotage operation, att Dominon maskinerna fuskade och var kopplade till internet. etc, varför inte släppa det direkt innan elektorerna röstar? Gör man det inte bara krångligare för sig själv då?

Mja, vill man bevisa något stort och omfattande som valfusk kanske man måste mjölka de. Speciellt om man vill börja arrestera folk utan att framstå som en diktator. Dom kan säkert bevisa redan idag bara för att vinna valet, men tror man vill skicka folk i fängelse också.
2020-12-08, 15:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Nån som kan tipsa om podcast som behandlar ämnet?

Lyssnar redan på steve bannons.

Vad säger han då?

Tror han att Trump kommer vinna och hur?
2020-12-08, 16:04
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
JUST IN - #Pennsylvania has filed its brief (requested by Alito) to the Supreme Court. They basically urge the court not to open pandora's box even if federal laws of the US constitution have been violated

https://twitter.com/disclosetv/status/1336320768888635396?s=21

ROFL

Det är tyvärr lite samma spår som jag är inne på. Jag håller på plöjer igenom TX vs. MI, WI, GA, PA nu och det är så otroligt allvarliga anklagelser man kommer med. Det vore verkligen att öppna Pandoras ask att nysta i detta. Frågan är vad som händer om man inte gör det då det är helt uppenbart att det som skett inte är förenligt med konstitutionen som ju är väldigt helig för jänkarna...
2020-12-08, 16:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det är tyvärr lite samma spår som jag är inne på. Jag håller på plöjer igenom TX vs. MI, WI, GA, PA nu och det är så otroligt allvarliga anklagelser man kommer med. Det vore verkligen att öppna Pandoras ask att nysta i detta. Frågan är vad som händer om man inte gör det då det är helt uppenbart att det som skett inte är förenligt med konstitutionen som ju är väldigt helig för jänkarna...
Det är först nu det bränner till på riktigt, så här i elfte timmen. Svårt att argumentera emot ett domslut från SCOTUS. Nu får det bära eller brista, men det kan bli ett jävla liv oavsett vad domstolen beslutar.
2020-12-08, 16:10
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är först nu det bränner till på riktigt, så här i elfte timmen. Svårt att argumentera emot ett domslut från SCOTUS. Nu får det bära eller brista, men det kan bli ett jävla liv oavsett vad domstolen beslutar.

Jag tänker att det "mjukaste" man kan göra nu är att inte ta upp fallet alls. Media rapporterar om det som att TX/Paxton är knäppgökar just nu, och om SCOTUS inte tar upp det så blir det rätt mycket "business as usual."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in