2020-12-08, 13:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Sambon är släppt från kriminalvården, därmed ska personen betraktas som oskyldig. Att FF gör just det, är inte helt självklart en grund för ingripande av socialtjänsten, i varje fall inte en grund som kommer godkännas i förvaltningsrätten. Det skulle också bygga på att FF varit helt okänslig för riskerna, har han vidtagit åtgärder, kommer socialtjänstens uppgift vara ännu tuffare, dock långt från omöjligt.

Jag kan dock tycka att det knäppaste i hela den här saken är att så många missar den självklara frågan. Att FF väljer att bli ihop med en dömd pedofil kan vara omoraliskt, eller till och med korkat. Speciellt när kriminalvården bedömt att han har en hög risk för återfall. Men varför i helvete släpper kriminalvården ut en person den anser ha en hög risk för återfall, hur kan vi ha ett så dåligt fungerande rättssystem, det borde ju vara det som är den stora frågan, inte vem fasen FF väljer att doppa kuken i.

Nej man är inte oskyldig för att man släppts villkorligt ut fängelset. Domen mot honom förkunnar tvärt om att han är skyldig. Han är inte ens straffad ännu för han är bara villkorligt frigiven. Om han inte återfaller i brott under den villkorliga frigivningen så kommer han att ha avtjänat sitt straff, sonat sitt brott i lagens mening. Men det gör honom inte oskyldigt; varken juridiskt eller moraliskt.

Men det exponeras ju i och med fallet FF. Om vi inte får diskutera hans sexualliv så hade ju inte debatten om kriminalvården heller funnits.
Citera
2020-12-08, 13:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Barnen behöver inte vara ensamma med pedofilen för att bli utnyttjade.
Exempelvis utnyttjade Jonas sina styvbarn när barnens mamma var i samma lgh. Ibland i samma rum..

Usch, ja dottern måste räddas från hans hem. I detta fall har ju föräldern dessutom visat en stor dragning till pedofiler.
Citera
2020-12-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Inte nog med att han har sjukskrivit sig och erhåller en fantasilön från EU utan att lyfta ett finger som vi indirekt betalar via skatten. Både han och pedofilkompisen som bor kvar i omgivningen hos bekanta till FF får nu tydligen dagligt polisskydd som också ska betalas av oss skattebetalare. Byborna som är rädda för sina barn när pedofilen är kvar i trakten får dock ingen hjälp av samhället.
Vad är det för sorts folk som härbärgerar pedodofiler? Han har ju dessutom inte ens hunnit sitta av straffet ens.

Enbart en tidsfråga innan något barn råkar illa ut igen.
Citera
2020-12-08, 14:13
Medlem
Citat:

Exempelvis utnyttjade Jonas sina styvbarn när barnens mamma var i samma lgh. Ibland i samma rum..

Hemskt att säga men Federley kan också ha godkänt eventuella övergrepp. Eller deltagit i dem.
Citera
2020-12-08, 14:16
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Också när paret låg i samma säng: när flickan hade haft mardrömmar och lade sig i mammans och Jonas säng våldförde han sig på flickan.
Citera
2020-12-08, 14:27
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Apropå Jonas, Ursulas "nya kille" och presumtiv styvfar till Pedolays lilla dotter (som han själv kallar för "barnmänniskan").

Vi bör väl ändå ge kriminalvården ett visst erkännande här.
På 6 år har de tydligen lyckats med en fullständig rehabilitering av en psykotisk seriebarnvåldtäktsman som var helt besatt av att våldta småflickor i åldern 6-9 år. På bara några år har svensk kriminalvård lyckats med att förändra Jonas sexuella läggning till den milda grad att han numera bara går igång på att suga kuk och bli påsatt i röven av en 42-årig karriärpolitiker med kristet utseende. Som ibland spökar ut sig till transvestit. Vilken fantastisk transformation. Vi får hoppas att denna helt unika behandlingsmetod får spridning inom den svenska kriminalvården, gärna också internationellt.

(Eller så ligger det något helt annat bakom deras "förhållande", eventuellt en gemensam hobby?)

Haha! De kan åstadkomma mirakel! Jag tror fan de borde testa att bota Ursulas transvestitbehov för fy fan så Ursula såg ut. "I'm a lady you know!"

En lite tanke jag bollat med är att Jonas kanske accepterade Ursulas nätflirt när han insåg att här fanns både barn och en public image som inte skulle klara en pedofilskandal. Ursula har ju faktiskt fäktats så både fjäderboa och chipstuttar har viftat omkring för att slippa såväl Kriminalvårdens och grannarnas uppmärksamhet.

Har Jonas fått Mona Sahlinsk veckopeng av Ursula för att inte berätta om vad de tillsammans tittar på för filmklipp. Är det så att det även finns en utpressningshistoria i detta?
Senast redigerad av Ratad 2020-12-08 kl. 14:37.
Citera
2020-12-08, 14:37
Medlem
nickomyras avatar
Förutom förhållandet med Js ex-sambo . Vet vi nåt om vilka han har dejtat tidigare ? Män eller kvinnor ?
Citera
2020-12-08, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Du fortsätter ditt korståg för pedofili med en massa tomma ordmattor, ganska manipulativ, ungefär som en pedofil.

Det finns ingen psykiatrisk diagnos men däremot skulle soc och kriminalvården ingripa vilket de också gjorde. Ff utsatte sitt barn för fara.

Ditt övriga blaha stämmer inte heller, låser man in ett peddo for life så begår den inga fler brott.

Du påstår alltså att låga straff gör pedofilen lugn så den bara begår några, acceptabla, övergrepp?

Sen kommer du med argumentet att det är för dyrt att skydda barn från pedofiler?

Mkt dyrare att städa upp efter det psykstörda peddona samt driva upprepade utredningar. Det är mkt billigare att låsa in. För alltid.

Jag förstår att du tycker det låter obehagligt, du är med all sannolikhet själv pedofil. Ring polisen och anmäl dig själv!

Kan du inte sluta tjata om min sexuella läggning är du snäll. Dels är det ett löjligt korkat argument. Dels är det inte ens sant. För mig har pedofiler lika mycket rätt eller skyldigheter som andra. Oavsett om det är knarklangare, massmördare eller bara vanliga medborgare. Om du anser att det skulle vara något pedofilkramare så visst, men vad skulle det spela för någon roll i sammanhanget?

Om jag nu skulle vara pedofil, vad skulle jag anmäla mig för hos polisen? Du vet, poliser arbetar med brott, och det är inget brott att vara pedofil, det är enbart en sjukdom. Att däremot begå övergrepp mot barn, det är ett brott.

Jag menar att människor som inte har något att förlora, just inte har något att förlora. Riskerar man dödsstraff, så är ett mer eller mindre brott av mindre betydelse, om du mördar en person eller 15 personer så struntar du i vilket ja, om du riskerar samma brott. Det jag menar är att en fängelseplats kostar ganska mycket pengar, ja. Det är en sanning. Mycket billigare om man istället kan få brottslingar tillbaka till samhället, då försörjningsstöd kostar mycket mindre, och lyckas man så bra att personen till och med betalar skatt, då jävlar blir det en rejäl plusaffär.

Kriminalvården har inte ingripit, då den inte kan göra det. Den har tagit ett möte ja, och eventuellt avrått från samboskap, och ungefär där har kriminalvårdens rättigheter tagit slut. Socialtjänsten har inte jag någon som helst information om att den skulle ingripit, men har du det får du gärna presenterat något bevis, sånt gillar man här vet du.
Citera
2020-12-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookieboy
Det bara växer och växer (OBS! norsk text)
https://www.document.no/2020/12/06/tidligere-sp-statssekretaer-domt-til-fengsel-oppmuntret-til-voldtekt-mot-spebarn/

Ja, FF kan verkligen välja sitt sällskap. Mannen, eller hans EU-polare uppmuntrar till sex med bebisar och gillar att sitta tsm med andra peddosar och se på övergrepp mot barn. FF har påbörjat sina damage control gilla raderingar på norskens sociala medier. Det var ju på tiden, kan man tycka. Lööf, har ju en baby flicka hemma. Så det gäller nog att FF genast inte bara suddar, utan byter ut sina bastupolare.
Citera
2020-12-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Apropå Jonas, Ursulas "nya kille" och presumtiv styvfar till Pedolays lilla dotter (som han själv kallar för "barnmänniskan").

Vi bör väl ändå ge kriminalvården ett visst erkännande här.
På 6 år har de tydligen lyckats med en fullständig rehabilitering av en psykotisk seriebarnvåldtäktsman som var helt besatt av att våldta småflickor i åldern 6-9 år. På bara några år har svensk kriminalvård lyckats med att förändra Jonas sexuella läggning till den milda grad att han numera bara går igång på att suga kuk och bli påsatt i röven av en 42-årig karriärpolitiker med kristet utseende. Som ibland spökar ut sig till transvestit. Vilken fantastisk transformation. Vi får hoppas att denna helt unika behandlingsmetod får spridning inom den svenska kriminalvården, gärna också internationellt.

(Eller så ligger det något helt annat bakom deras "förhållande", eventuellt en gemensam hobby?)

Känns fel att skriva att det är roligt skrivet, men förbannat bra! Sett till det sexuella är det minst sagt motpoler.
Citera
2020-12-08, 15:03
Medlem
Dom som nu är så sjukt liberala i frågan och nu tycker att man skall ge 42åringen en andra chans så som jag ser det fick han det för 20 ggr sen och han missbrukade den. Vad är det man inte fattar efter så många gånger att man gör fel ??? I detta fall är jag för fysisk kastrering. För ngt annat uppenbarligen hjälper inte.

Det mest skrämmande förutom dom 22 ggr är att det actually finns folk som tycker synd om muppen man kn ju undra hur liberala dom är i sänghalmen.
Citera
2020-12-08, 15:10
Medlem
farbror Svens avatar
Expressens ledare idag apropå Federleys kärlek:

22 barnvåldtäkter borde innebär 88 år i fängelse.

https://www.expressen.se/ledare/susanna-birgersson/vi-signalerar-att-det-inte-ar-sa-farligt-att-valdta-barn/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_s ource=facebook&social=fb&fbclid=IwAR3_Z42OwmFfKhlv MMRowJDo9sR6ZsS1ehB7R6f6RFBlZoPDm_ETsKnHarE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in