2020-12-08, 12:25
Medlem
Hollywoodfruns avatar
Finns det något låneinstutut som använder sig av riktiga människor som granskar en låneansökan och inte enbart har robotar som går igenom ansökan?
Jag har äntligen en fast tjänst och vill samla lån/krediter då de är dyra som satan att ha, men har dåligt kreditvärde så jag går ju inte igenom hos något institut.
Inga betalningsanmärkningar eller liknande, har alltid betalat i tid, men det vore skönt att kunna få en lägre månadskostnad och spärra mig på onödiga ställen.
Omöjligt kanske?
Citera
2020-12-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hollywoodfrun
Finns det något låneinstutut som använder sig av riktiga människor som granskar en låneansökan och inte enbart har robotar som går igenom ansökan?
Jag har äntligen en fast tjänst och vill samla lån/krediter då de är dyra som satan att ha, men har dåligt kreditvärde så jag går ju inte igenom hos något institut.
Inga betalningsanmärkningar eller liknande, har alltid betalat i tid, men det vore skönt att kunna få en lägre månadskostnad och spärra mig på onödiga ställen.
Omöjligt kanske?

din bank, gärna den som ser tar emot din lön (lönekonto), de brukar ha blancolån med typ halva/en tredjedel av räntan på kreditkortet.

kompislån/kundlån el motsvarande brukar de heta

så här ser swedbanks ut (risk o ränta brukar ju hänga ihop, men de jag känner som kört lösningen du efterfrågar ha fått mellan 5,5%-6,5% ränta (10-30k va lånespannet)

+ använd ALDRIG blancolån för konsumtionköp, (ja hår och nagelfix är konsumtion)
Citera
2020-12-08, 12:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Omöjligt kanske?

Gå och prata med din bank?
Citera
2020-12-08, 12:35
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Förstår inte heller varför du inte frågar din bank... Du har en tillsvidareanställning och inga betalningsanmärkningar. Alltså är ditt "kreditbetyg" (vad fan det nu är för en privatperson?) helt ok.
Citera
2020-12-08, 12:44
Medlem
Hollywoodfruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Förstår inte heller varför du inte frågar din bank... Du har en tillsvidareanställning och inga betalningsanmärkningar. Alltså är ditt "kreditbetyg" (vad fan det nu är för en privatperson?) helt ok.

Har självklart pratat med banken. Bankmannen ville hjälpa och ansåg att jag kunde betala. Men det är ju inte hen som bestämde, utan en robot typ och det blev avslag.
Citera
2020-12-08, 12:49
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Har självklart pratat med banken. Bankmannen ville hjälpa och ansåg att jag kunde betala. Men det är ju inte hen som bestämde, utan en robot typ och det blev avslag.

Det är väl Lendo som gör reklam på TV? Kontakta Lendo så kollar de en massa låneinstitut åt dig samtidigt, och det blir bara en kreditansökan som syns officiellt.
Citera
2020-12-08, 13:53
Medlem
Citat:

Ansök via hemsidan
Citera
2020-12-08, 14:55
Medlem
yz44s avatar
Se till att betala av ett par av skulderna så kan du fråga igen.
Citera
2020-12-08, 19:09
Medlem
Testa lendo eller advisa. Det blir en kreditprövning på varje.
Varje gång man begär en kreditprövning så läggs detta till i betyget och kalkyleras som en risk om jag förstått rätt.
Om det viktigaste är att sänka månadskostnaden så kan man vinna på att ta längre återbetalningstid och lite högre ränta en period. Efter 6 månader exempelvis kan man göra en ny förfrågan för att sänka ytterligare.
Kolla också efter aviavgifter, uppläggningsavgifter,startavgifter, dolda avgifter Banker är banker och nånstans tjänar dom pengar på dig.
Citera
2020-12-08, 19:25
Medlem
Duerfs avatar
Det beror på hur mycket du har i kreditkort/blancolån. Har du för mycket kan din bank säga nej för de tycker det är en för stor risk.

Det enda du kan göra då är att försöka bli av med så mycket som möjligt och försöka igen. Ett tips är att avsluta kreditkort/kontokrediter/butikskrediter. Även om du inte använder dom så kommer din bank i sina kalkyler räkna med att dom är fullt utnyttjade. Har du ett kreditkort med 50 000kr i kredit räknar banken med att du har 50 000kr i krediter och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in