2020-12-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Om man har detta jobb så måste det väll finnas ett sätt att kunna skatta för pengarna om man vill vara på den säkra sidan?

55 % skatt då som frilansare
2020-12-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Ja okej. Men fortfarande kommer ju banken bli frågvis vart dessa pengar kommer ifrån, visst man kan ju säga att det är en gåva från en släkting också men hur länge kan man göra det/troligt är det? Sen om skatteverket väljer att luska ser de att det är en själv som står på transferwise-kontot.

Varför måste du ha in pengarna på ditt svenska konto?
Jag har några kompisar som tog in lönen på sitt svenska konto i över ett års tid, det gick bra. Men det är så klart en större risk och jag skulle aldrig göra det själv.
2020-12-08, 00:20
Medlem
Citat:
Krävs det någon speciell utbildning för att jobba med detta? Är det lätt att få detta jobb”
Hur går en ansökan till?

Du ansöker via företagens hemsida. Det krävs givetvis ingen formell utbildning för att jobba med det här. Jag vet inte hur alla företag gör, men du får antagligen en genomgång på nån timme och/eller lite material att läsa innan du får börja.
2020-12-08, 00:23
Medlem
Citat:
Om man har detta jobb så måste det väll finnas ett sätt att kunna skatta för pengarna om man vill vara på den säkra sidan?

Det skulle väl vara att skriva ut sig ur Sverige och bli skatteskyldig i något riktigt lågskatteland. Har ingen koll på hur det fungerar dock, eller vilket land som skulle vara ett bra alternativ. Det sägs att Oman är fördelaktigt när det kommer till att chatta
2020-12-08, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Varför måste du ha in pengarna på ditt svenska konto?
Jag har några kompisar som tog in lönen på sitt svenska konto i över ett års tid, det gick bra. Men det är så klart en större risk och jag skulle aldrig göra det själv.

Ja men det finns ju inget annat tillvägagångssätt? Både Transferwise och Payoneer kräver att du anger ditt svenska "egna" bankkonto när du registrerar dig för att använda deras tjänster.
2020-12-08, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
ja det är sant det, ifall det blir för många överföringar lär banken fråga till slut i samband med deras kundkännedom.

Bankerna har väl en gräns på när de måste fråga och hur mycket kan man föra över från t ex Transferwise- en månad - utan att dem frågar?? 15 tusen??

Ja låter tirmligt. Ingen aning asså
2020-12-08, 03:30
Medlem
Citat:
Alltid samma skit här. Tjafs om vem som skriver mest och bäst, JH är så jävla elaka, den som anmäler en annan operatör ska dö.

Plus gurkan som försöker utbilda och upplysa lite, förgäves.
2020-12-08, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Det här blir bara bättre och bättre, vet inte vem jag skrattar mest åt. Dig eller target som vill bli analfistknullad samtidigt som han kissar ner player. Du får kritisera mig bäst du vill, men kom ihåg att det inte spelar någon roll. Är någon efterbliven så är någon det, det är ett konstaterande. Ett konstaterande som inte hjälper någon. Om någon däremot påstår att man är dålig för att man inte ligger i fas med hur övriga arbetar så är det helt ok, det hjälper den personen att bli bättre. Eller sluta, och faktiskt börja med något som ger mer pengar (och är bättre för sin framtid än detta ''jobb''). Konstruktiv kritik helt enkelt. I vilket avseende tycker du att jag failade här?

Jag orkar inte lägga ner någon mer tid med dig, då du inte verkar förstå mitt syfte med inlägget som du refererar till. Jag antar att det är för att du anser att det är ok att skriva 50 meddelanden i timmen, gå miste om massa pengar (hehe) när man hade kunnat tanka 120 meddelanden under samma tid istället. Vi alla är ju olika, och därför passar man för olika saker. Klarar man inte detta tempo så finns det kanske något annat som man kan lägga ner sin tid på istället, som man faktiskt klarar av och som är mer lukrativt än chattapa.
Jag skiter i hur mycket pengar andra går miste om. Är du så efterbliven att du fortfarande inte fattar att det är ditt beteende som kritiseras, inte att vi bryr oss om hur många meddelanden andra operatörer skriver? Det är inte konstruktiv kritik, du betedde dig som ett pucko och blev kritiserad av flera personer för det. Fattar du inte vad som är fel på ditt beteende så måste du som sagt ha grov autism.
Om du inte klarar av att bli kritiserad för ditt mongobeteende så kanske du ska sluta bete sig som ett mongo.
Senast redigerad av DodgingJail 2020-12-08 kl. 09:12.
2020-12-08, 09:41
Medlem
artigass avatar
Den som påstår att man kan snitta 120 meddelanden per timme skriver inte på JH eller är bara ute efter att flamea. Man får max 50-60 meddelanden. Inte för att man skriver långsamt utan för att det inte finns några som man skriver med.
2020-12-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Ja men det finns ju inget annat tillvägagångssätt? Både Transferwise och Payoneer kräver att du anger ditt svenska "egna" bankkonto när du registrerar dig för att använda deras tjänster.

Varför har du inte Bitsafe eller någon annan emi? Vet att Bitsafe inte är den bästa tjänsten men man slipper svensk bank iaf.
2020-12-08, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Den som påstår att man kan snitta 120 meddelanden per timme skriver inte på JH eller är bara ute efter att flamea. Man får max 50-60 meddelanden. Inte för att man skriver långsamt utan för att det inte finns några som man skriver med.

Det beror på när du skriver, och vilka meddelanden du får. Om du sitter i en timme och får 50% nya där du måste logga en massa går det så klart långsammare. Igår natt var det inga problem att köra typ 90-100 iaf. Men 120 är svårt nu när vi måste skriva 150 tecken, det gick bra i somras.
2020-12-08, 10:40
Medlem
Suchkas avatar
Citat:
Det skulle väl vara att skriva ut sig ur Sverige och bli skatteskyldig i något riktigt lågskatteland.
Har varit uppe tidigare i tråden. Värt att påpeka att det inte bara är att skriva ut sig ur Sverige. Man kan bli begränsat skatteskyldig i Sverige i flera år efter utflytt ändå (samtidigt som man också blir skatteskyldig i land y.) Man kan kolla i skatteavtalet mellan Sverige och landet man ev flyttar till. Sen ska man ändå redovisa i deklarationen för inkomst förvärvad i utlandet, varpå Skatteverket gör en enskild bedömning. Du tappar också alla fördelar du har i Sverige, och då menar jag inte ett läkarbesök för 300 pix. Säg att du får cancer eller något annat sattyg. Då blir det lika dyrt att behandla i Sverige som i pisslandet du flyttat till. För hur många är det verkligen värt det? När man jobbar med detta? Sluta nu för fan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in