2020-12-08, 02:22
Medlem
Ångrar INTE att jag slutat titta på Svt.
Citera
2020-12-08, 14:43
Medlem
Varför skvallra man på sina vänner, minst 2 som har skvallrat på Robin Hood teamet.
Inga riktiga vänner det där.

Varför bankar inte välgörenhet organisationerna pengarna direkt, så sjukt att behöva åka dit på något sådant.
Ena ordförande försökte ändå skydda så gott det gick men tills frugan skvallra.

Jag förstår inte den här viljan att skvallra som folk har, kan man inte unna folk detta.

Lite intressant är det att folk inte blir tjuvar på riktigt, 6 miljoner är helt klart värt och sitta inne för.

Sen att alla åker dit så klantigt. Det går inte täcka allt men gillar man den här typ av program så borde man känna till vissa saker som dna, kamera övervakning och framför allt göra sig av med alla grejer som kan koppla dom till brottet.

Dom kör ju alltid en masstömning på mobil mast och sen utgår från det.
Använd alltid handskar.
Täck ansikte mm.
Citera
2020-12-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Varför skvallra man på sina vänner, minst 2 som har skvallrat på Robin Hood teamet.
Inga riktiga vänner det där.

Varför bankar inte välgörenhet organisationerna pengarna direkt, så sjukt att behöva åka dit på något sådant.
Ena ordförande försökte ändå skydda så gott det gick men tills frugan skvallra.

Jag förstår inte den här viljan att skvallra som folk har, kan man inte unna folk detta.

Lite intressant är det att folk inte blir tjuvar på riktigt, 6 miljoner är helt klart värt och sitta inne för.

Sen att alla åker dit så klantigt. Det går inte täcka allt men gillar man den här typ av program så borde man känna till vissa saker som dna, kamera övervakning och framför allt göra sig av med alla grejer som kan koppla dom till brottet.

Dom kör ju alltid en masstömning på mobil mast och sen utgår från det.
Använd alltid handskar.
Täck ansikte mm.

Det är inga riktiga pengar! Det är tryckt ”specimen” över sedlarna om du inte sett det. Endast de pengarna som de tävlande skall använda är riktiga.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Specimensedel
Citera
2020-12-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushus
Som sagt är det betydligt mer scriptat än vad det är tänkt att man ska få intrycket av. De får nog i princip all info från produktionen.
Ja, förstår att det är ett lekprogram med spelregler. Känns som allt är till fördel för polisen.

Precis som när de hittar första bytet på 6 miljoner. Ja, men då måste det vara 10 rånare för de måste ha delat lika.
Citera
2020-12-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD15
Det är inga riktiga pengar! Det är tryckt ”specimen” över sedlarna om du inte sett det. Endast de pengarna som de tävlande skall använda är riktiga.

Aha, hade ingen aning om det. Jag trodde det var falskt tills dom faktiskt började använda pengar men jag antar att dom har en hemlig kassa med riktiga pengar som vi inte ser.
Citera
2020-12-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Ja, förstår att det är ett lekprogram med spelregler. Känns som allt är till fördel för polisen.

Precis som när de hittar första bytet på 6 miljoner. Ja, men då måste det vara 10 rånare för de måste ha delat lika.

Precis, jag dog också när jag hörde den logiken 😁
Citera
2020-12-08, 20:52
Bannlyst
Citat:

Menar du att de får de pengar de ska använda? De köper ju allt möjligt för dessa. Vem får de pengarna av? Skattefria slantar?
Citera
2020-12-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dooby-dooo
Menar du att de får de pengar de ska använda? De köper ju allt möjligt för dessa. Vem får de pengarna av? Skattefria slantar?

De får riktiga pengar för att kunna utföra uppdragen de skall göra. Inget konstigt med det.
Citera
2020-12-08, 21:05
Bannlyst
Citat:
De får riktiga pengar för att kunna utföra uppdragen de skall göra. Inget konstigt med det.

Jag pratar om de pengar från kuppen som de köper möbler och annat för. Lämnar de tillbaka sakerna efteråt?
Citera
2020-12-08, 21:12
Medlem
Citat:
Jag pratar om de pengar från kuppen som de köper möbler och annat för. Lämnar de tillbaka sakerna efteråt?

Jag är också nyfiken. Men gissar att det är så att dom får behålla sakerna. Vissa saker kan ju vara svåra att lämna tillbaka.
Och pengarna dom skänkt, det skulle bli jättekonstigt om dom ska kräva tillbaka dom sen!? Dom pengarna går ju till något bra! 👍😀
Citera
2020-12-08, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lussaan
Jag är också nyfiken. Men gissar att det är så att dom får behålla sakerna. Vissa saker kan ju vara svåra att lämna tillbaka.
Och pengarna dom skänkt, det skulle bli jättekonstigt om dom ska kräva tillbaka dom sen!? Dom pengarna går ju till något bra! 👍😀

Det är ju inga småsaker de köper direkt och butikerna vet ju inte att detta är "tjuvar", så det måste ju vara riktiga pengar?!? Pengarna från kuppen är ju inga riktiga. Förstår inte...
Eller är allt uppgjort och det handlar för syns skull med låtsaspengar...?!?

Inte lätt att återlämna en säng man legat i antar jag.
Citera
2020-12-08, 22:15
Medlem
Citat:
Det är ju inga småsaker de köper direkt och butikerna vet ju inte att detta är "tjuvar", så det måste ju vara riktiga pengar?!? Pengarna från kuppen är ju inga riktiga. Förstår inte...
Eller är allt uppgjort och det handlar för syns skull med låtsaspengar...?!?

Inte lätt att återlämna en säng man legat i antar jag.

Den delen av pengarna de skall använda är riktiga. Är det så svårt att förstå? Jag har skrivit det i tråden flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in