2020-12-07, 23:50
Medlem
GoldFinger100s avatar
Ponera nu att Trump ber de stora hönsen som också nu råkar vara republikaner att göra något som skulle bryta mot konstitutionen och de inte vill va med på det, då hade jag förstått deras ståndpunkt.

Att neka att en special session får äga rum för att försäkra sig om att allt har gått rätt till i valet är bara så idiotiskt och konstigt det kan bli. Varför har de ledande i Georgia så bråttom med allt utan att ge valmakarna en chans att undersöka alla anklagelser? Speciellt om konsekvenserna är så stora som dom är, med polarisering och tappat förtroende för systemet.
Det borde komma på första plats.
Senast redigerad av GoldFinger100 2020-12-07 kl. 23:53.
2020-12-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ett härligt inslag från Fox News också, med ett redigt statement från Ted Cruz. Cruz brukar vara underhållande att lyssna på, så jag känner mig övertygad om att han gör en superb insats — om SCOTUS nu tar detta... När är det i så fall tänkbart att detta sker??

De måste först lämna in en stämning om valfusk så det brinner i knutarna.
Det enda de har uppe i SCOTUS just nu handlar om ifall röster som inkommit efter 3:e november(men som poststämplats senast 3:e november) skall få räknas.
Dessa röster har lagts åt sidan och beräknas handla om ca 10 000 röster i PA(alltså inte nog för att påverka resultatet).
Sedan skulle det även påverka ytterligare 22st delstater som tillåtit röster som kimmit in efter 3:e men som poststämplats tidigare.
Imorgon är safe harbour day, det är inte sannolikt att SCOTUS kan fatta ett beslut som berör rösterna efter det.
2020-12-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Ponera nu att Trump ber de stora hönsen som också nu råkar vara republikaner att göra något som skulle bryta mot konstitutionen och de inte vill va med på det, då hade jag förstått deras ståndpunkt.

Men att vara i samma parti men neka att en special session får äga rum för att försäkra sig om att allt har gått rätt till i valet är bara så idiotiskt och konstigt det kan bli. Varför har de ledande i Georgia så bråttom med allt utan att ge valmakarna en chans att undersöka alla anklagelser? Speciellt om konsekvenserna är så stora som dom är, med polarisering och tappat förtroende för systemet.

Bryta mot konstitutionen? Vad är det för pellejönsar som skulle vilja begå brott nu då?

Det som det skulle varit bråttom om är väl att ta fram bevis. Trump skulle ha engagerat sig i det om han fann något värde i det. Så dum är han ju inte att han inte förstår att läget är surt nu. Han har framtida planer dock. Och att fortsätta detta skoj- och rackarspel är naturligtvis en del i det.

Giuliani har fått corona. Och hela hans attityd i det här har varit makabert. Allt från dålig mage till hårfärg. Han borde ha anställt folk att läsa in sig på vittnesmål och se om något duger. Men icke!
2020-12-07, 23:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Domare Alitos agerande att flytta fram PA-datumet kan tolkas som att han är beredd på att det kommer att komma upp i SCOTUS så det är en signal om att de är redo där. Jag skulle tro att vi i så fall åtmistone innan jul kommer få en bekräftelse om det kommer tas upp där eller inte.
Vore onekligen en rätt häftig julklapp för alla, demokrater som republikaner, om det skulle bli ett avgörande i SCOTUS som påverkar resultatet i elektorsomröstningen retroaktivt. Lite fantasi över detta, kanske, men man kan ju tänka sig att vissa av de utsända elektorerna röstat i enlighet med ett resultat som inte stod sig.
2020-12-08, 00:00
Medlem
GP listar en rad åtgärder om vad DU kan göra för att hjälpa till att bekämpa valfusket!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/can-pray-contact-state-legislatures-let-know-feel-biden-steal
2020-12-08, 00:00
Medlem
Citat:

Att neka att en special session får äga rum för att försäkra sig om att allt har gått rätt till i valet är bara så idiotiskt och konstigt det kan bli. Varför har de ledande i Georgia så bråttom med allt utan att ge valmakarna en chans att undersöka alla anklagelser? Speciellt om konsekvenserna är så stora som dom är, med polarisering och tappat förtroende för systemet.

Det är just det att det finns inte lagstöd för en sådan åtgärd, därför har de inte gått med på det.
Det är inte något som regleras av konstitutionen utan av deras delstatslagar.
Det finns lagar som styr exakt hur processen skall gå till och denna har de följt till punkt och pricka.

Det är därför de är så förbannade på Trump. Han ställer krav på att de skall bryta mot lagen de svurit att följa.
De säger gång på gång just det att de följer vad lagen kräver att de gör varken mer eller mindre.

Trump verkar ha svårt att förstå att någon kan känna en plikt och följa vad de svurit att göra istället för att blint följa honom även om det skulle vara olagligt.
Brian Kemp(Georgias Guvernör) är en Trump supporter och konservativ republikan.
2020-12-08, 00:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
De måste först lämna in en stämning om valfusk så det brinner i knutarna.
Det enda de har uppe i SCOTUS just nu handlar om ifall röster som inkommit efter 3:e november(men som poststämplats senast 3:e november) skall få räknas.
Dessa röster har lagts åt sidan och beräknas handla om ca 10 000 röster i PA(alltså inte nog för att påverka resultatet).
Sedan skulle det även påverka ytterligare 22st delstater som tillåtit röster som kimmit in efter 3:e men som poststämplats tidigare.
Imorgon är safe harbour day, det är inte sannolikt att SCOTUS kan fatta ett beslut som berör rösterna efter det.
Ja, de där sent inkomna poströsterna igen. Har ju redan gjort en vända (eller två?) i SCOTUS. Jag har diskuterat dem så mycket sedan valet att jag saknar lust att göra det igen, men det vore klart uppseendeväckande om en eventuell dom får vidare implikationer för flera stater. Då kan det bli en riktig gamechanger, om vi utgår från att ett beslut i PA-tvisten kräver åtgärd från övriga stater med samma system. Men vi får väl se. Safe harbor, ja — det visar sig hur mycket den var värd när det kom till kritan.
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Hur går det då med valhemligheten? Om jag beställer en valsedel med streckkod som jag sedan poströstar med så går det ju att ta reda på vem jag röstade på.

Förmodligen går det att kombinera utan problem. Jag skrev ett inlägg i morse om hur poströstande gick till i Georgia.

Du kan ha en identitet på valsedeln som inte är kopplad till någon människa, utan just bara för att samma valsedel inte skall köras två gånger.

Huruvida de har det, som crisscross säger - vet jag emellertid inte.
Medlem
Citat:
Ted Cruz twittrar; This is nuts

So, @instagram put a warning/fact check on a Trump tweet paying tribute to Pearl Harbour victims.

https://twitter.com/tedcruz/status/1336081421815910400?s=20

Hängning är ett milt straff om du frågar mig.

Cruz kan ju inte hålla något tal i någon SCOTUS. Det här är ett ställe där man inte håller några muntliga anförande. Så bara det är ju en grov missuppfattning. Men att hänga honom för det är lite magstarkt.
2020-12-08, 00:03
Medlem
Lite av det som är på gång just nu:

The Latest

Arizona

FBI investigating voter data theft - Forbes
Data expert: between 120,000 and 306,000 fake people cast ballots - NTD Television
Maricopa GOP chairwoman: Trump votes credited to Biden - Capitol Times
Anonymous: 35,000 illegal votes for Democratic candidates - Daily Signal

Georgia

Trump campaign files suit seeking new statewide election - Reuters
House Republicans seek mail-ballot process review before Jan. 5 runoff - Epoch Times
Dekalb County can’t find chain of custody records for absentee ballots - Epoch Times
Trump campaign: Video shows ballot-counting from suitcases after poll workers sent home - Townhall, Twitter
Chief investigator: No 'mystery ballots' seen in security video - Washington Examiner
Attorney L. Lin Wood: All 900 Fulton Co. military ballots for Biden - sdfish.com
Wood: Video shows ballots shredded - Cobb County Courier
Data analyst: 40,000 ballots illegally cast by people who had moved - NTD video
Ex-gubernatorial candidate Stacey Abrams group investigated for seeking to “register “ineligible, out-of-state, or deceased voters” before Jan. 5 Senate runoffs - Fox News

Michigan

Judge allows probe of Dominion machines in Antrim County - Fox News
Four takeaways from the state Senate's vote fraud hearing - Daily Signal

Nevada

Nevada GOP to appeal judge’s refusal to nullify Biden win - Associated Press
Native American voter advocacy group “handed out gift cards, electronics, clothing” in tribal areas, and on Facebook some recipients documented the exchanges for votes while wearing Biden campaign gear - The Federalist
Trump legal team: Audit finds 2 percent of ballots cast in the name of people who said they never received a ballot and 1 percent by those who said they never filled one out - PJ Media
Mail ballots were sent to abandoned businesses - Public Interest Legal Foundation
Trump representatives said more than 1,500 ballots may have been cast by dead voters and that 42,248 people voted “multiple times” - Washington Examiner
Witness: Early voting tallies in Carson County were inexplicably changed on election night - Hearing transcript
Whistleblower affidavit: Clark County supervisors accepted ballots despite concerns regarding required signatures - Washington Examiner

Pennsylvania

Justice Samuel Alito moves up U.S. Supreme Court deadline in mail ballot case - Epoch Times
Lawsuit: Up to 280,000 ballots ‘disappeared’ after postal contractor's trip from New York - Epoch Times
Tens of thousands of ballots returned earlier than sent date, researcher says - Epoch Times
Mail carrier says he was ordered to collect late ballots for backdating - Washington Times
Pittsburgh ballots sent to vacant lots - Public Interest Legal Foundation

Wisconsin

State Supreme Court deals Trump challenges third defeat in 30 hours - Milwaukee Journal Sentinel
https://www.realclearinvestigations.com/articles/2020/12/07/a_running_compendium_of_fraud_charges_in_election_ 2020_126261.html
2020-12-08, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Av vad jag läst så har fallen blivit utkastade för att det inte finns något annat än enstaka fall av fusk och teoretiska diskussioner om vad som skulle kunna vara fusk. Såna diskussioner går alltid att hitta i ett valsystem. Om vittnesmålen hade haft ens lite bredd hade det inte gått att avslå målet med ett sådant argument.

Men om man har hundratals vittnen som har sett olika former av valfusk eller som kan vittna om att man faktiskt inte har haft möjlighet att kunna granska på ett betydande sätt så tycker iaf jag att det ska räcka för att åtminstone låta dessa vittnen få berätta sina berättelser. Detta har alltså ingen domare tillåtit, antingen av anledningen som du tar upp eller bara rena teknikaliteter som bara är dumma.
Sen att man dessutom i flera fall lämnar utlåtande om att bevisen ej är trovärdiga utan att man ens har låtit dessa presenteras är korrupt.

Citat:
Att en part i målet inte enkelt får granska namnunderskrifter är väl ganska självklart? 99% kommer inte vara perfekta, alla i varierande grad. Lycka till att få en trovärdig debatt om vilken underskrift som är ok och vilken som inte är det..

Men vad menar du nu?
Varför i hela fridens namn ska man annars ha underskrifterna till, om inte för att verifiera att det är riktiga och giltiga personer som har röstat när det uppkommer tvivel kring om valet har gått rätt till eller inte?

Citat:
Jag förstår att du menade att den var kopplad till vad vi skrev om. Men den var alldeles för lång för att titta på baserad på en främlings ord. Hade du gett hans starkaste argument och sagt att hela storyn finns i videon kunde det ha varit intressant, givet att det var ett bra argument. Att du tycker den är intressant är inte värt 45 min..

Alltså, jag märker att jag inte har någon vana att diskutera på forum.
Självklart så var klippet till för att backa upp de påståenden som jag gjorde. Alla utav dem.

Eastman är nog den mest välrenommerade professorn som finns när det gäller konstitutionell rätt.
2020-12-08, 00:04
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Cruz kan ju inte hålla något tal i någon SCOTUS. Det här är ett ställe där man inte håller några muntliga anförande. Så bara det är ju en grov missuppfattning. Men att hänga honom för det är lite magstarkt.

Han skriver before scotus, vad det innebär vet jag ej, men han är en stark talare hursomhelst.

"Petitioners’ legal team has asked me whether I would be willing to argue the case before #SCOTUS, if the Court grants certiorari. I have agreed, and told them that, if the Court takes the appeal, I will stand ready to present the oral argument."

https://twitter.com/tedcruz/status/1336049095509733377?s=20

"If you’d read the pleading, you’d know that Petitioners explicitly ask that it be treated as a cert petition."

https://twitter.com/tedcruz/status/1336049095509733377?s=20
Senast redigerad av GoldFinger100 2020-12-08 kl. 00:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in